Gå til innhold

Dodge Ram SRT-10

Chriso
 Share

Anbefalte innlegg

Hvis du tenker på skikkelige biler med et stort motorvolum... så kan du jo tenke deg hvordan det var å ha en Mercedes-Benz W109 300SEL 6,3 allerede i 1968.

Tre år tidligere, i 1965 kom Corvette med den første såkalte Big Block motoren. Motoren var på 6,5 liter, og leverte 425 hk. Så.. :wink:

Men en ting jeg lurer på bmwE9, slår du opp i bøker/på nettet, eller har du alle tallene i hodet, hva angår ccm, effekt, nm, årstal osv... :?:

Ahhhh... store motorer og mange hestekrefter... 8) ... Mercedes-Benz W06 SSK kom allerede i 1928 og den hadde en rekkesekser på 7065 cm3 som ytet 250 HK ved 3300 rpm og 562 Nm ved 1900 rpm. Effekten ble forøvrig i 1931 øket til 300 HK.

Ellers produserte Mercedes-Benz W116 450SEL 6,9 i perioden 1975-80. Den hadde en V8 på 6834 cm3 som ytet moderate 250 HK ved 4000 rpm og 490 Nm ved 2500 rpm... et resultat av oljekrisen i 1974... stor motor, men en sau i ulveklær... :lol:

Jeg husker veldig mange data i hodet og hvis jeg er i tvil husker jeg nok til å hurtig kunne slå opp direkte i en bok eller på internettet. Det er imidlertid alt for mye jeg ikke kan om biler også... spesielt amerikanske... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 57
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

De Amerikanske var morsomst frem mot 80'tallet syns jeg... Gamle Americanere er meget spennende, spesielt pga de artige formene og designuttrykk som var å finne. spesielt på 50 og 60 tallet.

Nå kan ikke jeg like mye som Fredrik ( orker ikke lete frem heller) men jeg husker da jeg var på et bil-museum ikke så langt unna Lyon i Frankrike.

Der hadde de en av Hitlers orginale pansrede Mercedeser som ble tatt av de allierte efter krigen. jeg mener å huske at denne bilen hadde en 7,3 liters Supercharged V8 som visstnok var spesielt kraftig pga bilens høye vekt.

her er et bilde jeg tok av den da jeg var der.

DSC_0336.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der hadde de en av Hitlers orginale pansrede Mercedeser som ble tatt av de allierte efter krigen. jeg mener å huske at denne bilen hadde en 7,3 liters Supercharged V8 som visstnok var spesielt kraftig pga bilens høye vekt.

Jeg mener bilen er en Mercedes-Benz W07 770 "Großer Mercedes" og den hadde en R8 motor på 7655 cm3 som med kompressor ytet 230 HK ved 3200 rpm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert fordi at det er billigere å registrere som last. Selv som varebil så vil det bli noen kroner i engangsavgift på en dåpass diger vogn med dertil diger motor som f.eks SRT-10. Jeg er usikker på denne bilens data, men regner med det er snakk om minimum 150-160K for en 2004 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert fordi at det er billigere å registrere som last. Selv som varebil så vil det bli noen kroner i engangsavgift på en dåpass diger vogn med dertil diger motor som f.eks SRT-10. Jeg er usikker på denne bilens data, men regner med det er snakk om minimum 150-160K for en 2004 modell.

jojo, men om noen år får jo man ikke lov å kjøre fort med disse bilene, + at har ikke lastebil avgiftene økt noe sinnsykt nå?

Men det kan nok stemme at en slik bil med grønneskilt koster 150tusen mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet at Lightning kan registreres som varebil, men at SRT-10 kan registreres som vaebil har jeg aldri hørt om. Nå vet ikke jeg hvor tung Lightning er, men det er en "regel" som sier at man kan nedregistrere bilen. Feks hvis du kjøper en lastbil med egentvekt på 8000kg og du kun har lov til å kjøre med lastebil som veier 7500kg kan denne nedregistreres til 7500kg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet at Lightning kan registreres som varebil, men at SRT-10 kan registreres som vaebil har jeg aldri hørt om. Nå vet ikke jeg hvor tung Lightning er, men det er en "regel" som sier at man kan nedregistrere bilen. Feks hvis du kjøper en lastbil med egentvekt på 8000kg og du kun har lov til å kjøre med lastebil som veier 7500kg kan denne nedregistreres til 7500kg..

Leste det på finn.no hos en kar som driver å importerer SRT-10

Lightningen veier vel ca 2200kg.

Men de har da sagt på autofil hva den veier.. 2500kg? er 300kg mer en lightningen.

Men nå skal det sies at jeg har aldri sett en med grønne skilt.

Men er visst bare å bygge den om å få den godkjent til å ikke kunne ta mer en 3.5ton tilsamme med last og passasjerer.

EKS: http://www.finn.no/finn/car/object?finn ... os=6&tot=9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste det på finn.no hos en kar som driver å importerer SRT-10

Lightningen veier vel ca 2200.

Men de har da sagt på autofil hva den veier.. 2.5ton? er 300kg mer en lightningen.

Men nå skal det sies at jeg har aldri sett en med grønne skilt.

Men er visst bare å bygge den om å få den godkjent til å ikke kunne ta mer en 3.5ton tilsamme med last og passasjerer.

EKS: http://www.finn.no/finn/car/object?finn ... os=6&tot=9

En bekjent av meg har en Lightning på grønne skilt,den greidde 11,11 på Gardemoen Raceway for ett år siden.Ikke så værst for en "lastebil"....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener bilen er en Mercedes-Benz W07 770 "Großer Mercedes" og den hadde en R8 motor på 7655 cm3 som med kompressor ytet 230 HK ved 3200 rpm.

det kan stemme. når du sier det er jeg ikke 100% på om det var V8 eller R8.. så i alle fall ut som om den hadde plass til en R8 med det lange panseret.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...