Fredrik Skrevet August 22, 2006 Share Skrevet August 22, 2006 Apropos store motorer... bilen med den største serieproduserte motoren er/var amerikansk... Pierce-Arrow 66 fra 1916 hadde en rekkesekser på ikke mindre enn 13522 cm3... altså to og en kvart liter volum pr. sylinder. Motoren ytet kun 66 HK ved 1800 rpm og topphastigheten var rundt 120 Km/t. Sikkert mer enn nok for en bil av dette kaliberet... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet August 22, 2006 Share Skrevet August 22, 2006 Utrolig pen Camaro! Kunne tenkt meg en slik til koseturer sommerstid.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenny_ Skrevet August 23, 2006 Share Skrevet August 23, 2006 Ikke skyt meg om jeg tar feil nå. Men tror den "elenor" bilen er en ekte GT500 som er bygget om. Hørte bare at fyren hadde betalt nesten 1mill for den så bygget den om. Om det er sant eller ikke vet jeg ikke.. Men med 426cid så er jo det over 7liter. å jeg tok ett lite film klipp og. Utrolig grom lyd. Har bilder av motor rommet på elenor og. Men vet ikke hvor am-car vennlig dere BMW folket er. Så slenger ut hvis noen vil se. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet August 23, 2006 Share Skrevet August 23, 2006 Har bilder av motor rommet på elenor og. Men vet ikke hvor am-car vennlig dere BMW folket er. Så slenger ut hvis noen vil se. Store motorer er alltid morsomt... og hvis det medfølger litt data med bildene har iallefall ikke jeg noe i mot å kikke litt på hverken motorene eller bilene (helst originale). Am-car´s følger jo tradisjonelt en litt annen filosofi enn BMW (og andre europeiske bilmerker)... kjempestort motorvolum og støttestenger er noe helt annet enn Vanos og dobbelturbo med variabel turbingeometri, men for satan som amerikanske biler kan flytte på seg også... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chriso Skrevet August 23, 2006 Forfatter Share Skrevet August 23, 2006 Det er en Camaro, og ja en "Elenor" Camaro ja Men hvor er/hvem eier den ekte Elenor? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenny_ Skrevet August 24, 2006 Share Skrevet August 24, 2006 Det er en Camaro, og ja en "Elenor" Camaro ja Men hvor er/hvem eier den ekte Elenor? Ekte fra filmen? Tror det ble laget 12stk av den. Bilene er jo laget av Chip Foos som er gud for alle som liker ombygde og costum biler i statene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chriso Skrevet August 24, 2006 Forfatter Share Skrevet August 24, 2006 OK. Trodde det ble laget en (1) til filmen, som liksom var "the" Elenor. Har ikke peiling på dette området Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet August 24, 2006 Share Skrevet August 24, 2006 Det er Ford... eller mer korrekt Shelby Mustang GT500 som hadde kjælenavnet "Eleanor"... altså ikke Chevrolet Camaro eller noe i den duren. Jeg kan ikke mye om amerikanske biler, men jeg vet forskjellen på en Mustang og en Camaro... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mangel Skrevet August 24, 2006 Share Skrevet August 24, 2006 Ingen snur seg etter en SRT-10, neida, klart ikke.Bare lirke litt på gassen og *poff* alle kikker på deg Er dette positivt eller negativt? Det kommer vel ann på hva du vil det, derfor det ofte er greit å ha en sånn bil som nr.2 og ikke minst ved tanke på at den bruker rundt 3L mila ved normal kjøring. Sto nå hvert fall det på den jeg kjørte Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenny_ Skrevet August 25, 2006 Share Skrevet August 25, 2006 Ingen snur seg etter en SRT-10, neida, klart ikke.Bare lirke litt på gassen og *poff* alle kikker på deg Er dette positivt eller negativt? Det kommer vel ann på hva du vil det, derfor det ofte er greit å ha en sånn bil som nr.2 og ikke minst ved tanke på at den bruker rundt 3L mila ved normal kjøring. Sto nå hvert fall det på den jeg kjørte Kjører man pent og pyntelig klarer man seg på 2liter. Men slepper glad foten til må du regne med at 10liter bensin er borte ved full pedal. Å nei, ikke 10liter på mila, 10liter er borte vekk. Her er forresten data på eleanor Og den eneste BMW som var verdt å titte på Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chriso Skrevet August 25, 2006 Forfatter Share Skrevet August 25, 2006 Det er Ford... eller mer korrekt Shelby Mustang GT500 som hadde kjælenavnet "Eleanor"... altså ikke Chevrolet Camaro eller noe i den duren. Jeg kan ikke mye om amerikanske biler, men jeg vet forskjellen på en Mustang og en Camaro... Ja, det var bare jeg som tok feil mellom Camaro og Cheville, ikke Camaro og Mustang, er du gal! En gang for alle, er det: Eleanor, Elenor eller Elanor Edit: Ser det står Eleanor på det arket. Sikkert det som er rett. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn 320 Skrevet August 25, 2006 Share Skrevet August 25, 2006 Nå vet ikke jeg hvor tung Lightning er, men det er en "regel" som sier at man kan nedregistrere bilen. Feks hvis du kjøper en lastbil med egentvekt på 8000kg og du kun har lov til å kjøre med lastebil som veier 7500kg kan denne nedregistreres til 7500kg.. Reknar med du meiner totalvekt på 8000 kg? Viss bilen har eigenvekt på 8000 kg vil det bli vanskeleg å få denne registrert med max. tillatt totalvekt på 7500... Men viss bilen f.eks veg 4000 kg og har tillatt nyttelast på 4500 kg kan denne registrerast med max. nyttelast på 3499 kg kan ein lovleg køyre den med førarkort opp til 7500 kg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet August 25, 2006 Share Skrevet August 25, 2006 Riktig.. Noen ganger går det fort i svingene her inne.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå