Glenno Skrevet August 22, 2006 Share Skrevet August 22, 2006 Syntes i enkelte tillfeller at politiet og anmelder burde kunne vært mere anonyme. Enkelte blir jo truet på livet inkl familie fordi de begår borgerplikten sin om å fortelle sannheten. Kansje fordi de legger inn anmeldelse for å blitt banka opp uten grunn. Straff for lovbrudd virker noe urettferdig lagt opp etter lovbruddet i enkelte tillfeller. Blir jo puttet samme fengsel som ekstremt kriminelle om en kjører litt vel over fartsgrensen på en motorvei jo. Er det ære det er snakk om så saksøk heller da. Hmm blir noe miljø,kultur kræsj kansje noen ganger. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ron Jeremy Skrevet August 22, 2006 Share Skrevet August 22, 2006 Danmark har alltid vært mer fornuftige en ola nordmann, snillisme og naivitet er vel det verste som er, ifht innvandringen her til lands, tragisk! Plutselig står 200 hundre homofile iranere på døra, å dere blir forfulgt i hjemlandet deres, og selvsagt tror jeg dere er homofile?!? Dere skal selvsagt få oppholds tillatelse - hehe. Har selv opplevd begge sider av innvandring, den positive delen som ønsker å yte noe, og den (som det dessverre virker til å være mest av) de som bare bor i Norge, men alt annet skal være slik som før, mht ære, språk, religion, kvinne diskriminering, voldtekter osv osv... Lurer på hvor det ender egentlig? Politiet tør ikke gripe inn i kriminalitet som begås av enkelte pakistanske grupperinger, hva faen er det?????????? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-taufic- Skrevet August 22, 2006 Share Skrevet August 22, 2006 er bare en ting å si, jeg hater en viss folkegruppe som kjører bmw.måtte de folka brenne i helve.... kom møt mg da?jeg kjører bmw og er "den" visse folkegruppa så skal vi se hvem som kommer til og brenne i helvete her jeg er opprinnelig libanesisk og svetter for pengene mine fra 8 til 4 hver dag!slutt og ver så jevla innvalide ikke alle som kommer til dette landet driver kriminalitet..men det er en stor synd at i dette samfunnet så blir det vist den dårlige siden men ikke den gode det finnes mangen forskjellige kulturer men du er ikke sikkert sosiale og liker og blande deg md flerkulturele for du har hørt masse dårligt om dem..men jeg skal love deg visse her er helt like bare forskjellig bakrunn...!så tenk godt før du snakker neste gang!MEN jeg er enig der e for dumt at du ser en som kjører ned t sosialen md en helt ny bmw md 20"chrom og spør om penger...men men vi utlendinger er sikkert stemplet som tyver bedragere blablabla...mens vi "snille" blir hevet på hate bølgen menmen så for det heller bare ver sånn... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet August 22, 2006 Share Skrevet August 22, 2006 Før denne diskusjonen sporer helt av og blir fientlig... oppfordrer jeg alle til å forsøke og være bare litt objektive når de skriver et innlegg. Husk at "alle" neppe betyr alle i direkte forstand... folk er forskjellige på godt og vondt. Alternativet er at tråden blir stengt for flere innlegg... og det er en heller kjedelig måte å avslutte diskusjonen på... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-taufic- Skrevet August 22, 2006 Share Skrevet August 22, 2006 Før denne diskusjonen sporer helt av og blir fientlig... oppfordrer jeg alle til å forsøke og være bare litt objektive når de skriver et innlegg. Husk at "alle" neppe betyr alle i direkte forstand... folk er forskjellige på godt og vondt. Alternativet er at tråden blir stengt for flere innlegg... og det er en heller kjedelig måte å avslutte diskusjonen på... forstår hva du mener og jeg håper du forstår hva jeg mener han kunne heller ha sagt feks.jeg hater a-b gjengen som skal altid lage spetakkel for og vise hvem som er størst osv la de heller drite seg ut og bli busted mens vi som strever for pengene kan sitte og kjøpe bilene deres på auksjon for en billig penge alt kommer uanz tilbake en gang:p Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet August 22, 2006 Share Skrevet August 22, 2006 forstår hva du mener og jeg håper du forstår hva jeg mener han kunne heller ha sagt feks.jeg hater a-b gjengen som skal altid lage spetakkel for og vise hvem som er størst osv la de heller drite seg ut og bli busted mens vi som strever for pengene kan sitte og kjøpe bilene deres på auksjon for en billig penge alt kommer uanz tilbake en gang:p Jeg forstår absolut hva du mener, men jeg forstår også at mange (inkl. meg selv) er frustrert og oppgitt over situasjonen. Det er viktig at representanter for de ulike innvandrerorginisasjonene er sitt ansvar bevisst og melder klart ut hva de mener. Jeg tror mange er lei av alt mulig utenomsnakk fra den kanten... Jeg er jo på en måte en minoritetsinnvandrer selv... ... Vi er totalt ca. 15800 nordmenn i Danmark... mot f.eks 27000 fra Irak og over 55000 fra Tyrkia. Andre innvandrere fra f.eks midtøsten har forøvrig vanskelig for å akseptere at nordmenn og svensker uten videre kan snakke norsk og svensk med danskene. De føler at vi stiller i en egen suveren klasse som de ikke har tilgang til selvom de kan pære dansk... og det er nok korrekt når alt kommer til alt. Slik er imidlertid den felles skandinaviske historien og det er vårt privilegium slik jeg ser det. Av de innvandrerne jeg har hatt gleden av å bli kjent med her i Danmark; som ikke kommer fra et annet skandinavisk land, har imidlertid ingen kjent til unionen mellom Danmark og Norge... og det er nok sikkert forklaringen på hvorfor de ikke forstår det litt spesielle forholdet mellom nordmenn og dansker av nordisk opprinnelse. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas_ Skrevet August 22, 2006 Share Skrevet August 22, 2006 Disse gjengene er drevet av den samme hevnkulturen som holder på å kvele landene medlemmene av gjengene eller deres familier oprinnelig kommer fra. En forferdelig ødeleggende ukultur som vi med den jevnlige skytingen i Oslo kun ser toppen av isfjellet av. Problemet er at denne hevnkulturen er en sentral del av mange muslimers virkelighetsforståelse... familiens eller gruppens ære (slik de forstår den) må oprettholdes for enhver pris og synderen tilintegjøres... enten syndebukken er en datter eller en rival. Æren er i denne konteksten viktigere enn norsk lov for disse menneskene. Det ville ha vært rimelig interessant hvis Elden har løsningen på et flere tusen år gammelt problem... istedenfor å jatte rundt med juridiske spissformuleringer... Det du sier der om virkelighetsforståelse viser tydelig at du har missforstått noe vesentlig. Hevnkultur er fremtredende i meget små grupper, blandt mange. Det har ingenting med islam og gjøre overhodet. Ære er viktigere enn loven for YTTERST få, men det er desverre som oftest de vi hører om. Jeg har en stor tilknytting til muslimske familier oslo rundt, og for meg er det ikke fremtredende i det hele tatt. Dere må slutte å se dere blind på media, det er en uting. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxmix Skrevet August 22, 2006 Share Skrevet August 22, 2006 Hvis de kommer og skal beslaglegge min svarte BMW for at jeg så må bevise at bilen er betalt på lovlig vis Hehe tror nok de mener "svarte" bmw som i "svarte" penger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mms Skrevet August 22, 2006 Share Skrevet August 22, 2006 er bare en ting å si, jeg hater en viss folkegruppe som kjører bmw.måtte de folka brenne i helve.... kom møt mg da?jeg kjører bmw og er "den" visse folkegruppa så skal vi se hvem som kommer til og brenne i helvete her jeg er opprinnelig libanesisk og svetter for pengene mine fra 8 til 4 hver dag!slutt og ver så jevla innvalide ikke alle som kommer til dette landet driver kriminalitet..men det er en stor synd at i dette samfunnet så blir det vist den dårlige siden men ikke den gode det finnes mangen forskjellige kulturer men du er ikke sikkert sosiale og liker og blande deg md flerkulturele for du har hørt masse dårligt om dem..men jeg skal love deg visse her er helt like bare forskjellig bakrunn...!så tenk godt før du snakker neste gang!MEN jeg er enig der e for dumt at du ser en som kjører ned t sosialen md en helt ny bmw md 20"chrom og spør om penger...men men vi utlendinger er sikkert stemplet som tyver bedragere blablabla...mens vi "snille" blir hevet på hate bølgen menmen så for det heller bare ver sånn... Nå snakker jeg ikke til deg da. Var kansje litt feil av meg å si folkegruppe, beklager det. Mente heller gjenger.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NSS Skrevet August 22, 2006 Share Skrevet August 22, 2006 Redde politifolkI Aftenposten i dag forteller leder Sigve Bolstad i Oslo Politiforening at politifolk i Oslo flere ganger har unnlatt å gripe inn ved straffbare handlinger utført av gjengmedlemmer fordi de frykter for sin egen sikkerhet. - Jeg har det skriftlig fra tjenestemenn på Stovner politistasjon at de har valgt å ikke ragere i enkelte typer forhold. Vi mener at politidistriktet kan klare å løse dette med A- og B-gjengen, men da må tilgjengelige ressurser settes inn i et felles krafttak, sier den tillitsvalgte. Dette er bare for latterlig! At de ikke tørr å reagere mot gjengene! Nettopp dette som jeg tror gjør at politiet nesten ikke er respektert i noen samfunnsgrupper lenger... De må starte med null-toleranse ovenfor gjengmiljøer og andre organiserte kriminaliteter. Skjønner ikke hvorfor de ikke bare slår hardt ned på disse gjengene, det er vel en grunn for at vi har beredskapspoliti +Delta styrke og i værste fall FSK, tviler på at de to sist nevnte er noe særlig redd for a og b gjengen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet August 22, 2006 Share Skrevet August 22, 2006 Det du sier der om virkelighetsforståelse viser tydelig at du har missforstått noe vesentlig. Hevnkultur er fremtredende i meget små grupper, blandt mange. Det har ingenting med islam og gjøre overhodet. Ære er viktigere enn loven for YTTERST få, men det er desverre som oftest de vi hører om. Jeg har en stor tilknytting til muslimske familier oslo rundt, og for meg er det ikke fremtredende i det hele tatt. Dere må slutte å se dere blind på media, det er en uting. Jeg skriver ikke at hevnkulturen er en del av islam... jeg skriver at hevnkulturen er en sentral del av mange muslimers (altså ikke alle) virkelighetsforståelse... og det er muslimer vi snakker om ikke sant (les: kriminelle pakistanere). Ingen har forøvrig skrevet noe om at æresbegreper ikke er viktig for andre folkegrupper også, men det er mange grunner til at fokuset er rettet mot muslimer når det gjelder spesielt hevnkultur. Ære og skam er sentrale begreper for muslimer som bekjenner seg til Sharialovgivningen... og de er flere enn du tror. Iht. Amnesty International blir ca. 5000 kvinner på verdensbasis årlig drept av et familiemedlem fordi de mener at kvinnene har forsømt æresbegrepene... som f.eks å forelske seg i en kristen mann eller å forelske seg i en annen mann enn den familien har valgt for henne. Iht. bl.a Forskningsrådet og politiet er gjengidealet i Oslo´s innvandrergjenger helt klart motivert av en æreskodeks som medfører at gjengen bedømmer handlinger ut fra bestemte standarder for oppførsel... som først og fremst er basert på idéer om ære. Dersom et medlem bryter minimumsstandarden oppfyller han ikke kravene til et gjengmedlemskap. Han mister da sin ære og står i fare for å støtes ut av gjengen. En mann uten ære får vanskeligheter med å beskytte sin eiendom. Medlemmene av gjengen må dessuten støtte hverandre hvis en av dem blir angrepet utenfra, eller på annen måte får sin ære utfordret. Denne formen for æreskodeks er naturligvis ikke utelukkende eller spesifikt muslimsk, men den praktiseres i en organisert form alt overveiende av innvandrergjengene i dagens Norge... og spesielt der den endelige hevnen er et mord. Hevnkulturen er med andre ord et resultat av en for oss meget fremmed forståelse av begrepet ære. I tillegg er det viktig å poengtere at selvtekt (altså ikke respekt for norsk lov) også er et viktig element i diskusjonen om hevnkultur. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pakkis Skrevet August 22, 2006 Share Skrevet August 22, 2006 Det er åpenbart at dette handler om en kultur oss Nordmenn ikke forstår oss på i særlig stor grad. Og da blir det også vanskelig å forstå hvorfor disse skyteepisodene finner sted i utgnangspunktet. Det er riktig som du sier, E9, det er Ære som er problemet og det er derfor det aldri kommer til å slutte. Derfor må vi hive dem ut!!!! Alle som en!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pakkis Skrevet August 22, 2006 Share Skrevet August 22, 2006 Straffene i Norge er latterlige!! Når noen begår slik kriminalitet med OVERLEGG så skal de enten bures inne for livet eller avlives.. Hvorfor skal slike mennesker noen gang gå fri ute blandt folk igjen? De har jo bevist at de er en fare for samfunnet!! Da hadde kanskje terskelen for å begå sånn dritt vært litt høyere.... Det samme burde gjelde vinningskriminalitet... det er utrolig mange gjengangere innen vinning og annen småkriminalitet... straffet burde blitt doblet for hver gang de ble tatt for noe sånt... til slutt (Når de har blitt tatt nok ganger) burde det endt med livstid eller dødsstraff... Det er løsningen!! Da blir vi kvitt dritten! Jeg forstår ikke den idiotiske naive snillismen i Norge! Hvorfor være "snille" med kjeltringpakk??? Kjeltringer skal ikke ha no kjære mor! Fengsel skulle vært en fuktig glattcelle, ikke luksushoteller som vi har i dag... Så trenger de å bli piska hardt på ryggen eller torturert på andre måter... Slemt og sadisktisk? Ikke verdig en behandling? Nei så gi faen i å bedriv faenskap da så slipper man!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aloebiz.net Skrevet August 22, 2006 Share Skrevet August 22, 2006 Straffene i Norge er latterlige!! Når noen begår slik kriminalitet med OVERLEGG så skal de enten bures inne for livet eller avlives.. Hvorfor skal slike mennesker noen gang gå fri ute blandt folk igjen? De har jo bevist at de er en fare for samfunnet!!Da hadde kanskje terskelen for å begå sånn dritt vært litt høyere.... Det samme burde gjelde vinningskriminalitet... det er utrolig mange gjengangere innen vinning og annen småkriminalitet... straffet burde blitt doblet for hver gang de ble tatt for noe sånt... til slutt (Når de har blitt tatt nok ganger) burde det endt med livstid eller dødsstraff... Det er løsningen!! Da blir vi kvitt dritten! Jeg forstår ikke den idiotiske naive snillismen i Norge! Hvorfor være "snille" med kjeltringpakk??? Kjeltringer skal ikke ha no kjære mor! Fengsel skulle vært en fuktig glattcelle, ikke luksushoteller som vi har i dag... Så trenger de å bli piska hardt på ryggen eller torturert på andre måter... Slemt og sadisktisk? Ikke verdig en behandling? Nei så gi faen i å bedriv faenskap da så slipper man!!!! Kunne ikke vært mer enig!!! :D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DCA Skrevet August 22, 2006 Share Skrevet August 22, 2006 er straffene som er problemet... innvandrere som er kriminelle får jo nesten fordeler... får sikkert mer straff kverker man en innvandrer enn om man kverker kongelige her i landet... nei...gjør de noe galt send de hjem + de 4 nærmeste slektningene evnt venner... da blir det så de passer på hverandre... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg