Gå til innhold

Støtte i stoler på E46

Mexos
 Share

Anbefalte innlegg

Var hos Bmw forhandleren i Trondheim idag og fikk da høre fra en selger som jeg kjenner sånn halvveis at sportstolene var et must for meg i E46 pga. jeg som var såpass høy (1.82) kom til å slite med manglende støtte til lår osv som gjorde det ubehagelig å kjøre hvis jeg hadde vanlige stoler. Sportsstolene kan jeg jo heve ut. Er dette et dårlig salgstriks eller stemmer det?

Synes det hørtes logisk ut, men de vanlige setene kan umulig være så ille? Klart en sitter bedre i en sportsstol og det ser penere ut, men er jeg som er 1.82 avhengig av det? Hadde skjønt det hadde jeg vært. 1.95 eller noe men. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 46
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Selvfølgelig er du ikke avhengig av det. Har sittet i E46 uten sportseter mange ganger, og har ikke merket at det er ubehagelig, og jeg er 193cm. På en annen side er sportsseter noe av de første jeg ville prioritert.

Ja, jeg driver sjelden langkjøring også så ser ikke nødvendigheten i det. Sportstoler er noe jeg har veldig lyst på, men usikker på om pengene strekker til. Har tenkt på å eventuelt dra til sverige og hente et skinninteriør med sportsstoler senere når pengene er på plass og hive inn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjørt en E46 uten sportstoler i snart 3 år (95000 Km) uten at det egentlig er spesielt ubehagelig. Det er liten tvil om at sportstolene er bedre (dog ikke inn/ut til daglig), men de alminnelige stolene har så langt tilfredstilt meg og min familie tre ganger a 18-20 timer tur-retur Århus-Cannes... så direkte dårlige er de med andre ord heller ikke... :wink:

By the way... jeg er 184 cm høy... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selv sportseter i min E46. Dette var pri 1 da jeg skulle kjøpe.

Hadde kjørt gamligen sin mange ganer som også har sportseter. Så jeg visste hvor gode de var.

Rett før han kjøpte den lånte han en uten sportseter. Jeg hadde en lange prøvekjøring av denne, og etter ca 1 liten time var jeg helt gåen i lårene. Verka i flere timer etterpå. Prøvde mange forskjellig innstillinger uten at det hjalp.

SÅ jeg råder deg til å finne en MED sportseter. Dette mener jeg IKKE er et luksusproblem.

Er selv 1.85 på lesten. Og jeg bare digger den ekstra lengden på sitteputa som er på sportsetene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rett før han kjøpte den lånte han en uten sportseter. Jeg hadde en lange prøvekjøring av denne, og etter ca 1 liten time var jeg helt gåen i lårene. Verka i flere timer etterpå. Prøvde mange forskjellig innstillinger uten at det hjalp.

Hvis lårene verker i flere timer etter en liten times kjøring så er det definitivt lårene eller sittestillingen det er noe i veien med. Jeg har kjørt 7-8 timer mer eller mindre i strekk i en e46 med standardseter uten fysiske problemer. Og jeg er vel ca 195cm høy.

Sportssetene er fine de, ikke misforstå meg, men under vanlige omstendigheter skal man ikke bli fysisk syk av å sitte i standardseter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med de 2 siste her! Da eg kjøpte min bil sto det orginale seter i den, hadde bestemt meg på forhånd at viss det ble denne bilen skulle eg møte en svenske et godt stykke over grensen og kjøpe delskinn sportsstoler av han, og slik ble det, på de 2,5 timene bort ble eg skikkelig gåen i rygg og bein, og håpte på det aller beste at sportssetene var bedre! Over grensa heiv vi i nye seter og turen hjem på nærmere 10 timer gikk som en drøm! Kommer aldri til å kjøpe e46 uten sportseter igjen, det er et MUST :!::)

Ai! ikkje deg Kilronan :) muligt at orginalsetene er bedre for høye personer? Eg er forresten 1.82!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer aldri til å kjøpe e46 uten sportseter igjen, det er et MUST :!::)

Som jeg sa i min første post, de som _har_ sportsseter er selvfølgelig glad i dem og kunne selvfølgelig aldri tenke seg å ha noe annet, men standadssetene er ikke så skrale at de gjør vanlige folk syke. Ja, sportssetene er gode, men ingen vits i å overdrive.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...