Mexos Skrevet August 24, 2006 Share Skrevet August 24, 2006 Var hos Bmw forhandleren i Trondheim idag og fikk da høre fra en selger som jeg kjenner sånn halvveis at sportstolene var et must for meg i E46 pga. jeg som var såpass høy (1.82) kom til å slite med manglende støtte til lår osv som gjorde det ubehagelig å kjøre hvis jeg hadde vanlige stoler. Sportsstolene kan jeg jo heve ut. Er dette et dårlig salgstriks eller stemmer det? Synes det hørtes logisk ut, men de vanlige setene kan umulig være så ille? Klart en sitter bedre i en sportsstol og det ser penere ut, men er jeg som er 1.82 avhengig av det? Hadde skjønt det hadde jeg vært. 1.95 eller noe men. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.Plow Skrevet August 24, 2006 Share Skrevet August 24, 2006 Selvfølgelig er du ikke avhengig av det. Har sittet i E46 uten sportseter mange ganger, og har ikke merket at det er ubehagelig, og jeg er 193cm. På en annen side er sportsseter noe av de første jeg ville prioritert. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mexos Skrevet August 24, 2006 Forfatter Share Skrevet August 24, 2006 Selvfølgelig er du ikke avhengig av det. Har sittet i E46 uten sportseter mange ganger, og har ikke merket at det er ubehagelig, og jeg er 193cm. På en annen side er sportsseter noe av de første jeg ville prioritert. Ja, jeg driver sjelden langkjøring også så ser ikke nødvendigheten i det. Sportstoler er noe jeg har veldig lyst på, men usikker på om pengene strekker til. Har tenkt på å eventuelt dra til sverige og hente et skinninteriør med sportsstoler senere når pengene er på plass og hive inn.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fastbmw Skrevet August 24, 2006 Share Skrevet August 24, 2006 Hei er selv 196 og har sportsstoler i 328'n min (e46) og har igrunn aldri tenkt på dette før nå, og er sikkert litt realitet i dette.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet August 24, 2006 Share Skrevet August 24, 2006 Jeg har kjørt en E46 uten sportstoler i snart 3 år (95000 Km) uten at det egentlig er spesielt ubehagelig. Det er liten tvil om at sportstolene er bedre (dog ikke inn/ut til daglig), men de alminnelige stolene har så langt tilfredstilt meg og min familie tre ganger a 18-20 timer tur-retur Århus-Cannes... så direkte dårlige er de med andre ord heller ikke... By the way... jeg er 184 cm høy... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mexos Skrevet August 24, 2006 Forfatter Share Skrevet August 24, 2006 takk for flotte svar var nok som jeg mistenket da Er et luksusproblem som ikke behøvs å prioriteres foran økonomien. kan jo kjøpe sånt etterhvert Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eriklepe Skrevet August 24, 2006 Share Skrevet August 24, 2006 klarer nesten aldri å finne perfekt sittestilling i mine sportseter, må endre på det fra dag til dag. På e36 endret jeg aldri på det. Men så klarer ikke jeg å sitte så lenge i ro heller, og er 1,88 lang med lange bein og apearmer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bunny Skrevet August 24, 2006 Share Skrevet August 24, 2006 Jeg er 186 cm og har ikke sportstoler, men har ingen problemer av den grunn.. Langkjøring er som en drøm... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kilronan Skrevet August 24, 2006 Share Skrevet August 24, 2006 Tror du kan leve lykkelig også uten sportsstoler. Standard-setene er slett ikke så dårlige som mange vil ha det til. Men de fleste som _har_ sportsstoler vil selvfølgelig påstå at de ikke ville klart seg uten. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|Andreas| Skrevet August 24, 2006 Share Skrevet August 24, 2006 Jeg har vanlige skinnseter i E46 Coupen og har ingen problemer med sittestillingen. Det eneste er baksetene, skinnsykt lavt under taket. Jeg er da 1.90. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
marius paulsen Skrevet August 24, 2006 Share Skrevet August 24, 2006 jeg har vanlige seter i skinn og er ikke spesielt fornøyd med det! elendig sidestøtte og for kort sittepute! er184 cm høy! aldri mere bmw uten! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StigJ Skrevet August 24, 2006 Share Skrevet August 24, 2006 Jeg har selv sportseter i min E46. Dette var pri 1 da jeg skulle kjøpe. Hadde kjørt gamligen sin mange ganer som også har sportseter. Så jeg visste hvor gode de var. Rett før han kjøpte den lånte han en uten sportseter. Jeg hadde en lange prøvekjøring av denne, og etter ca 1 liten time var jeg helt gåen i lårene. Verka i flere timer etterpå. Prøvde mange forskjellig innstillinger uten at det hjalp. SÅ jeg råder deg til å finne en MED sportseter. Dette mener jeg IKKE er et luksusproblem. Er selv 1.85 på lesten. Og jeg bare digger den ekstra lengden på sitteputa som er på sportsetene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kilronan Skrevet August 24, 2006 Share Skrevet August 24, 2006 Rett før han kjøpte den lånte han en uten sportseter. Jeg hadde en lange prøvekjøring av denne, og etter ca 1 liten time var jeg helt gåen i lårene. Verka i flere timer etterpå. Prøvde mange forskjellig innstillinger uten at det hjalp. Hvis lårene verker i flere timer etter en liten times kjøring så er det definitivt lårene eller sittestillingen det er noe i veien med. Jeg har kjørt 7-8 timer mer eller mindre i strekk i en e46 med standardseter uten fysiske problemer. Og jeg er vel ca 195cm høy. Sportssetene er fine de, ikke misforstå meg, men under vanlige omstendigheter skal man ikke bli fysisk syk av å sitte i standardseter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
John H Skrevet August 24, 2006 Share Skrevet August 24, 2006 Enig med de 2 siste her! Da eg kjøpte min bil sto det orginale seter i den, hadde bestemt meg på forhånd at viss det ble denne bilen skulle eg møte en svenske et godt stykke over grensen og kjøpe delskinn sportsstoler av han, og slik ble det, på de 2,5 timene bort ble eg skikkelig gåen i rygg og bein, og håpte på det aller beste at sportssetene var bedre! Over grensa heiv vi i nye seter og turen hjem på nærmere 10 timer gikk som en drøm! Kommer aldri til å kjøpe e46 uten sportseter igjen, det er et MUST Ai! ikkje deg Kilronan muligt at orginalsetene er bedre for høye personer? Eg er forresten 1.82!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kilronan Skrevet August 24, 2006 Share Skrevet August 24, 2006 Kommer aldri til å kjøpe e46 uten sportseter igjen, det er et MUST Som jeg sa i min første post, de som _har_ sportsseter er selvfølgelig glad i dem og kunne selvfølgelig aldri tenke seg å ha noe annet, men standadssetene er ikke så skrale at de gjør vanlige folk syke. Ja, sportssetene er gode, men ingen vits i å overdrive. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå