Gå til innhold

Støtte i stoler på E46

Mexos
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 46
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Viktig at stolene i en bil er gode, men om man trenger så forferdelig mye sidestøtte er imidlertid ikke jeg sikker på.. dette er avhengig av hvor sportslig man kjører ( hastighet gjennom svinger som skaper høyere g-krefter) jeg Testet en E46 M3 for noen måneder siden og den hadde sports-stolene tror jeg. Var i alle fall masse sidestøtte og det er greit, men det betyr ikke at en stol uten må være ubehagelig.

Syns egentlig alle setene BMW leverer er greie ( i alle fall de jeg har testet) men Komfortsetene i E60'en er nok de beste.

Av og til lurer jeg på om det er ren placebo at ett sete er så mye bedre enn det andre.. jeg får i alle fall aldri vondt i ryggen av de 19 år gammle setene i E32'en :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min E46 har i alle fall sportsstoler, men ikke i skinn da. Kanskje dette er en billegere løsning for deg? Skal ikke uttale meg om E46 standard stoler, men gikk fra E36 vanlige stoler og til E46'en med sport, og det var himmelen i alle fall for meg som sliter med ryggen på lange turer....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håkon: M3 har egene stoler... :)

Jeg har e46 med sportstoler.. og hadde en lånebil uten en gang... de vanlige stolene er ikke vonde å sitte i når bilen står stille... men jeg syns de har for lite sidestøtte når mann kjører.. prøv begge deler da vell? sikkert en eller annen bruktbilsjappe som sier seg villig til å låne deg en bil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde også sportstoler som krav når jeg kjøpte min. Jeg har stoffinteriør da. Bortsett fra at setene blir litt møkkete med tiden (Jeg bør nok rense mine) så fungerer det utmerket.

Sidestøtten er så som så... Hadde kanskje vært bedre om jeg hadde noen kilo overvekt å dra på. Lengden på sittepura derimot er utrolig deilig. (Er 184 høy)

(Trådstarter: 182 er høyt? Vi har vel ikke blitt en nasjon med dverger?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

":2tnn2cmi]Jeg hadde også sportstoler som krav når jeg kjøpte min. Jeg har stoffinteriør da. Bortsett fra at setene blir litt møkkete med tiden (Jeg bør nok rense mine) så fungerer det utmerket.

Sidestøtten er så som så... Hadde kanskje vært bedre om jeg hadde noen kilo overvekt å dra på. Lengden på sittepura derimot er utrolig deilig. (Er 184 høy)

(Trådstarter: 182 er høyt? Vi har vel ikke blitt en nasjon med dverger?)

Hehe, det samme tenkte jeg. ser ikke på meg som en unormalt høy person, men mere midt på treet. Tror gjennomsnittet i norge er 1.80 Så jeg er nesten gjennomsnittlig høy. Mulig funnet en bil jeg kunne tenke meg nå. skal se om jeg ikke får avtalt å se på den i helga. Finans er ihvertfall allerede ok :) Sportsstoler i den ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmm tror det er en konklusjon her.. folk begynner å bli gamle og dårlige i ryggen og ben..hehe

kanskje man bare skal kjøpe en caravelle der man sitter rett opp og ikke noe vondheter i ben, lår, rygg, osv osv som man skulle ha vondt i :P

Hehehe... og gammer´n selv her inne kjører gladelig rundt 30000 Km årlig i sin E46 318dT med standardseter... de gamle er eldst... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmm tror det er en konklusjon her.. folk begynner å bli gamle og dårlige i ryggen og ben..hehe

kanskje man bare skal kjøpe en caravelle der man sitter rett opp og ikke noe vondheter i ben, lår, rygg, osv osv som man skulle ha vondt i :P

Hehehe... og gammer´n selv her inne kjører gladelig rundt 30000 Km årlig i sin E46 318dT med standardseter... de gamle er eldst... :lol:

Du går vel for standar seter i den nye bilen også da skjønner jeg... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du går vel for standar seter i den nye bilen også da skjønner jeg... :wink:

Nei... og jeg har vel allerede nevnt at sportsetene selvfølgelig er bedre enn standardsetene. Mitt poeng er at standardsetene ikke på langt nær er så dårlige som folk skal ha det til... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selv sportseter i min E46. Dette var pri 1 da jeg skulle kjøpe.

Hadde kjørt gamligen sin mange ganer som også har sportseter. Så jeg visste hvor gode de var.

Rett før han kjøpte den lånte han en uten sportseter. Jeg hadde en lange prøvekjøring av denne, og etter ca 1 liten time var jeg helt gåen i lårene. Verka i flere timer etterpå. Prøvde mange forskjellig innstillinger uten at det hjalp.

SÅ jeg råder deg til å finne en MED sportseter. Dette mener jeg IKKE er et luksusproblem.

Er selv 1.85 på lesten. Og jeg bare digger den ekstra lengden på sitteputa som er på sportsetene.

Helt enig. Før hadde jeg uten sportsseter og det gikk greit, men var langt fra behagelig. Nå er det en drøm å kjøre, og kunne hvile lårene på den man kan dra ut frampå setet. Helt perfekt. (jeg er 186 cm)...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer aldri til å kjøpe e46 uten sportseter igjen, det er et MUST :!::)

Som jeg sa i min første post, de som _har_ sportsseter er selvfølgelig glad i dem og kunne selvfølgelig aldri tenke seg å ha noe annet, men standadssetene er ikke så skrale at de gjør vanlige folk syke. Ja, sportssetene er gode, men ingen vits i å overdrive.

Vel, uansett så syns eg org.setene er dårlige i forhold til sportsetene..har man et valg her så kjøp sport!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer aldri til å kjøpe e46 uten sportseter igjen, det er et MUST :!::)

Som jeg sa i min første post, de som _har_ sportsseter er selvfølgelig glad i dem og kunne selvfølgelig aldri tenke seg å ha noe annet, men standadssetene er ikke så skrale at de gjør vanlige folk syke. Ja, sportssetene er gode, men ingen vits i å overdrive.

Vel, uansett så syns eg org.setene er dårlige i forhold til sportsetene..har man et valg her så kjøp sport!

Ser ut som det blir sport no så ikke no problem :) Skal reise til Bømlo på fredag og være der i 9 dager. Da skal jeg se etter bilen din :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her på vestlandet er det MASSE svinger, så skal en først kjøre fort her, blir det masse griskjøring på svingete vei, og da er det og ganske mykje bedre med sportstoler... men bruk til og fra jobb, for all del, der funker vanli stoler og.. men da trenger man ikkje å kjøpe bmw om man ikkje skal utnytte seg over dei godene bmw har og stille med...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...