Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, lurer på å kjøpe en 2004 mod 520ia full m5 optic. sjekket opp bilen via statens vegvesen, og der står det at det er en 2003 mod, eiger seier 2004 mod, og påpeiker at automat kom ikkje før i 2004 ?

Ka er en sånn bil verdt? eiger vil ha 439.000kr? ser på nettet at du finner ned i 399.000.

Utstyr på bilen: navi/skinn/sportsunderstell / full m5 optic, 19" sommer felg 18" vinter felg.

er det noen på desse bilene som en bør se etter?

Skrevet

Min er en produsert i 11/03, men det er en 2004 modell. Hvis eier vil ha 439 000 tror jeg ikke du kan prute en til under 400 000. Husk at denne har litt snacks som skinn, navigasjon og M-pakke.. Har ikke hatt noen feil annet enn at jeg har vært plaget av dugg i Xenon lyktene. Dette nytter ikke å bytte da de ikke klarer å forbedre feilen. Hvis det er Xenon, så ta det litt med ro når du smeller igjen panseret. Dette tror visst BMW er årsaken. Denne feilen er kun på Xenon lykter.

Skrevet

Tja, etter det jeg har sett på finn.no har den faktisk gått opp i pris.. :roll:

Nå har det seg jo slik at biler synker i verdi, men jeg er faktisk helt ærlig når jeg sier at jeg har sett de har gått opp i pris. Er du redd for verditapet må du nok desverre kjøpe Fiesta'n min.. :)

Skrevet

kjøp en 520 med manuell... Jeg syns E60 520ia blir litt "stresset" syns den gearer ned litt for lett, og det er litt slitsomt. Virker som den mangler litt nm.

Med manuell virker den litt mer harmonisk, men om du MÅ ha automat er det fremdeles ingen dum bil.

Skrevet

Nå vet ikke jeg hva du baserer din påstand på Håkon, men jeg har nå rattet 23 000 km bak rattet i E60 520iA og automatkassa er jeg virkelig fornøyd med! Ikke kjøp deg 520i med manuell kasse. Ingen som gidder å kjøpe det når du skal selge igjen..

Skrevet
Hei, lurer på å kjøpe en 2004 mod 520ia full m5 optic. sjekket opp bilen via statens vegvesen, og der står det at det er en 2003 mod, eiger seier 2004 mod, og påpeiker at automat kom ikkje før i 2004 ?

BMW skifter modellår i September... så man kan derfor kjøpe en 2007 modell som er produsert i 2006. Det er mye humbug rundt dette, men det avgjørende er altså om bilen er fra en september produksjon eller senere. Den letteste måten å finne produksjonsmåneden på er å finne frem de 7 siste bokstavene/sifrene i bilens VIN-nummer (bilens serienummer) og legge de inn i Online ETK´en som du finner på menyen til høyre på denne siden... :D

Skrevet

Helt enig med T.A.S.

5 serie med manuell kasse er krise ved salg/innbytte, så ikke gå for det!

MHt stressa automat kasse, E39 med 2.2 literen var stressa, har ikke opplevd det med E60.

Mht pris og verditap, det er et faktum at jo dyrere bil du kjøper, jo mer detter den i pris.

En 5 serie, faller mer enn en 3 serie f.eks.

Verditapet er størst de første 2-3 åra.

Så hvis du er redd for å tape penger på bil (bil er sannsynligvis det dummeste man kan bruke penger på, sånn fornuftig sett) så kjøp Fiasko'n til T.A.S.

8)

Btw, vent heller litt, og gå for en 525Da, en helt annen bil og kjøre opplevelse enn en 520i.

Og prisen er det ikke så stor forskjell på...

Skrevet
Helt enig med T.A.S.

5 serie med manuell kasse er krise ved salg/innbytte, så ikke gå for det!

MHt stressa automat kasse, E39 med 2.2 literen var stressa, har ikke opplevd det med E60.

Mht pris og verditap, det er et faktum at jo dyrere bil du kjøper, jo mer detter den i pris.

En 5 serie, faller mer enn en 3 serie f.eks.

Verditapet er størst de første 2-3 åra.

Så hvis du er redd for å tape penger på bil (bil er sannsynligvis det dummeste man kan bruke penger på, sånn fornuftig sett) så kjøp Fiasko'n til T.A.S.

8)

Btw, vent heller litt, og gå for en 525Da, en helt annen bil og kjøre opplevelse enn en 520i.

Og prisen er det ikke så stor forskjell på...

eller vent enda litt mer og få en 530d som er enda mye raskere :)

Anbefaler alle som har spørsmål ang E60 å gå inn på E60.net og stille spørsmål i forumet der. Der finnes folk fra hele verden, og de har mye bredere med E60 enn det du finner her inne på bimmers.no.

Skrevet

Hvorfor velge en kjip utstyrt 530dA med masse km på telleren når man kan få en 520iA som leverer minst like mye glede, har et bra utstyrsnivå, har en pen km. stand og koster en brøkdel av det en 530dA koster? ;)

For min del holder 520iA for det Norske forhold. Husk at det ikke er mere enn 100 km/t som fartsgrense og en 520iA har ingen problemer med å komme opp i denne farten.. Bare jeg som ikke skjønte den siste setningen din Håkon? :?

Skrevet
Hvorfor velge en kjip utstyrt 530dA med masse km på telleren når man kan få en 520iA som leverer minst like mye glede, har et bra utstyrsnivå, har en pen km. stand og koster en brøkdel av det en 530dA koster? ;)

For min del holder 520iA for det Norske forhold. Husk at det ikke er mere enn 100 km/t som fartsgrense og en 520iA har ingen problemer med å komme opp i denne farten.. Bare jeg som ikke skjønte den siste setningen din Håkon? :?

Denne uttalelsen er jeg helt enig i... momenthysteriet når stadig nye høyder i Norge. Dieselbiler kan bli for dyre også... som T.A.S er inne på er det på høy tid å tenke seg om... :wink:

Skrevet
Hvorfor velge en kjip utstyrt 530dA med masse km på telleren når man kan få en 520iA som leverer minst like mye glede, har et bra utstyrsnivå, har en pen km. stand og koster en brøkdel av det en 530dA koster? ;)

For min del holder 520iA for det Norske forhold. Husk at det ikke er mere enn 100 km/t som fartsgrense og en 520iA har ingen problemer med å komme opp i denne farten.. Bare jeg som ikke skjønte den siste setningen din Håkon? :?

Denne uttalelsen er jeg helt enig i... momenthysteriet når stadig nye høyder i Norge. Dieselbiler kan bli for dyre også... som T.A.S er inne på er det på høy tid å tenke seg om... :wink:

Det der med norske forhold skjønner jeg ikke helt. Vi er alle enige om at det er mye morsomere å ha en rask bil, enn en treig 520. Jeg er ikke uenig at 520 er god bil, og det er hyggelig å ha utstyr på bilen, men vi må innrømme at vi aller helst ville kjørt rundt i en bil som var betydelig mye raskere. Nå blir det jo litt selvmotsigende for meg å påstå mye rart i og med at jeg kjører en relativt treig bil selv (E32 735) men jeg legger i alle fall ikke skjul på at jeg veldig gjerne ville hatt en villere akselerasjon på den.

Det er jo derfor man kjøper en bil med stor motor. Så man kan kjenne akselerasjonen og fordi det er gøy. Så må man bare ta den vurderingen på hvor viktig det er for hver enkelt. TAS syns det er viktigere å ha en bil som ser flash ut, men som ikke er spesielt rask. jeg er litt enig med han samtidig som jeg egenlig liker raske biler best.

Desverre er det slik at dagens samfunn skal straffe de som vil ha det litt gøy. Stor motor skal være dyrt og desverre er ikke det allemannseie i dette land.

Skrevet

Vel, jeg er ikke motstander av stor og rask motor. Jeg syns selv det er morsomt, men min mening er at 7,3 skunder (2,6 sekunder raskere enn 520iA fra 0-100 km/t) ikke er verdt en prisforskjell på 200 000kr da disse kostet nye i 2003 (520i 454 000, 530d 654 000). Nå vil heller ikke jeg se på 520iA som en "ikke spesielt rask" bil, da 226 km/t og 0-100 km/t på 9,9 sekunder ikke akkurat er tregt på en familiebil med 170 hk, 210 Nm og en egenvekt på 1570 kg.. Som jeg sa 2,6 sekunder raskere bil fra 0-100 km/t og en økende toppfart på 17 km/t ikke er verdt 200 000. Det tror jeg de fleste faktisk vil være enige i.. :roll:

Man får mye annet for 200 000, som f.eks en E60 520iA og en E30 M3.. 8)

Skrevet

Håkon, du snakker om bil på en hel annen måte, Du tenker på den måten at du kan kjøpe en dyr og bra bil og enda sitte igjen med masse penger på konto. de fleste her, eks TAS eller han andre fra danmark er eldre folk som fakitks tenker en del på økonomien og hva de faktisk trenger. Jeg mener ja man kan kjøpe en 530d men hvis man ikke har penger til det så kan man kjøpe en 520ia som er like fin, men litt tregere.. er ikke alle som har den luxusen at de kan gå å kjøpe hva som helst og snakke på den måten som du gjør.. du er 20 år og vil ha en bil som du ikke merker en dump i eller et vei hull, du blir dårlig i ryggen av å sitte i et vanlig bmw sete og du klager over automat girkasser.. tror du ikke bmw har testet bmw for å gi best mulig nytte av girkassen osv.. hva om du sender en mail inn til bmw med alle dine klager, hadde vært morro å se hva du får som svar der. Jeg skjønner ikke engang hvorfor bmw er bilen for deg, er ikke den for billig? du snakker om biler i bently klassen osv.

Skrevet
Håkon, du snakker om bil på en hel annen måte, Du tenker på den måten at du kan kjøpe en dyr og bra bil og enda sitte igjen med masse penger på konto. de fleste her, eks TAS eller han andre fra danmark er eldre folk som fakitks tenker en del på økonomien og hva de faktisk trenger. Jeg mener ja man kan kjøpe en 530d men hvis man ikke har penger til det så kan man kjøpe en 520ia som er like fin, men litt tregere.. er ikke alle som har den luxusen at de kan gå å kjøpe hva som helst og snakke på den måten som du gjør.. du er 20 år og vil ha en bil som du ikke merker en dump i eller et vei hull, du blir dårlig i ryggen av å sitte i et vanlig bmw sete og du klager over automat girkasser.. tror du ikke bmw har testet bmw for å gi best mulig nytte av girkassen osv.. hva om du sender en mail inn til bmw med alle dine klager, hadde vært morro å se hva du får som svar der. Jeg skjønner ikke engang hvorfor bmw er bilen for deg, er ikke den for billig? du snakker om biler i bently klassen osv.

Han andre fra Danmark er meg; dvs. jeg er 100% norsk, men bor i Danmark... :D ... Jeg vet ikke hvordan det er med T.A.S, men jeg har kjøpt meg en bruksbil... en slags veldig kostbar VW Golf... der poenget er å få litt kjøreglede samtidig som bilen er relativt fornuftig. Spesielt har det vært viktig å sikre et minst mulig verditap... ergo ble det en økonomisk diesel og stasjonsvogn. Dernest var det viktig med et relativt lavt dieselforbruk... bl.a to-tre turer til Syd-Frankrike i året gjør at bilen kjører 30-35 tusen kilometer i året og det har medført at min E46 318dT nå snart runder 100000 Km selv om den kun er 3,5 år gammel. Akkurat det er ikke noe man gjør med en E61 530i dersom man betaler selv og ellers er ved sine fulle fem... :lol:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...