S.Hafsmo Skrevet Juni 9, 2011 Share Skrevet Juni 9, 2011 Du behøver ikke spacere på originale vinterhjul, dog bruker jeg å la de stå på, da det ser mye penere ut. Jeg har faktisk 10mm spacere liggende, men disse er uten sentrering, og det vil jeg ikke anbefale til noen. det er som å be om vibrasjoner. Blar man litt rundt på forumet og finn.no kan du være heldig å finne noe brukt. Spacere slites jo ikke akkurat nevneverdig. Bolter kan du og finne på forumet. Jeg tror jeg gav rundt 150 - 200,- for 20 bolter her på forumet. Få ihvertfall tak i spacere laget for BMW, og ikke universalfjas. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbo1991 Skrevet Juni 9, 2011 Share Skrevet Juni 9, 2011 De første to var fra Riis Bilglass og den andre fikk jeg av GS bildeler fordi jeg trodde Riis glasset var dårligere. Ser ikke sånn ut Kjører du usedvanlig nært bilen foran da? skal jo nesten ikke være mulig å ha slik uflaks. Vet du forresten hvor stort senteret på Azev felgene er? passer den på E39? Jeg har nemlig liggende et par originale AC Schnitzer 7mm spacere med sentrering, inkl. bolter. Skulle bruke det selv, men siden disse bygger om til E39 senterdiameter passer de ikke på Schmidt felgene. Det er biler som kommer i mot Hjulene passer bare E34 senter, altså de er ikke for E39.. Det var jo kjipt, for som H_Vatn sier så må jeg nok ha spacere. Og tror det blir bra penere med spacere uansett.. Men går fjærbeinet klar av vinterhjulene da? (de originale 15") Andre nyheter er at det blir FK Konigsport så snart jeg får nye topplagre bak. Håper framhjulene går klar av fjørbeina. De stikker ganske så langt inn i hjulbuen. vis du skal bruke azev hjula må du nesten helt sikkert til med hvertfall 7mm spacere. det måtte jeg på mine e34 coilovers med azev hjul hvertfall. mvh Takk! Det var det jeg tenkte.. Må vel bare kjøpe en 10 mm spacer. Må jo ha nye bolter også da, blir jo dyrt!!! Edit: Noen som har tips til hvor jeg kan få billigst mulig spacer og bolter som er av brukbar kvalitet? Vil jo ikke miste hjulet som en viss en med Z3 (tror jeg) gjorde. Jeg kjøpte 10mm spacere på GS med sentrering, ga 800 ca ink bolter. Syntes ikke det var så værst... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ingard Skrevet Juni 16, 2011 Forfatter Share Skrevet Juni 16, 2011 Har bestillt spacere med bolter fra Koed. Geir på koed snakket om at det kanskje måtte bygges om noe på navet siden jeg kun skal space 10mm. Noen som vet noe om det? Var pga at spacerne har sentrering. Har montert bak, men ny bilstein topplagre. Har fått en stygg skranglelyd bak på høyre siden når jeg treffer litt djupe humper mens jeg svinger tror jeg. Høres ut som et masse greier bak i der skrangler og gnisser. Ikke den vanlige subbelyden heller. Synes det var rart det kun er den ene siden. Her en noe snaps av hvordan det ble bak. Er fortsatt 16 gjenger igjen fra bunn. Men man skal ikke se bort i fra at jeg kjører fjærene i bunn når jeg får på senken framme. Btw, er ikke min høyre visker alt for langt oppe på ruta? Må jo være feilmontert av Riis Bilglass. Her er en view av bakenden. Ble en sinnsyk forandring. Men ikke lav nok. Aldri mer dra i handbrekket for å få rumpa ned!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NBCustom Skrevet Juni 16, 2011 Share Skrevet Juni 16, 2011 nice! skikkelig gromvogn! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Hafsmo Skrevet Juni 17, 2011 Share Skrevet Juni 17, 2011 Se der ja. Det kommer seg. Det er flere i statene som selger kit's for å beholde sentreringen med mindre spacere, men med 10mm går det fint å beholde sentrering uten å gjøre noe mere. Turner og Vac motorsports i statene har slike spacer kit's med sentrering på nav. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olelink Skrevet Juni 17, 2011 Share Skrevet Juni 17, 2011 Jo, den kunne nok fint blitt justert ned noen cm, tuppen skal jo nesten hvile på plastdekslet under ruta. Bare test viskeren etter justering sånn at den ikke slår ned i plasten på retur, da slites viskerbladet fort. Skal finnes spacere med sentrering ned i 8mm hvertfall. Hadde dette selv på min første e36 med coilovere og AC- Schnitzer felger. De hadde selv-sentrering og sentrering for felgen så alt ble på stell Nydelige bilder, det er noe helt spesielt med e34 som jeg ikke går lei av, ikke ser de umoderne og gameldagse ut og ikke ser de moderne ut, akkurat midt i mellom. Morro å se hvor seiglivete de er, går fortsatt masse e34 i varierende utførelse og med eiere i alle aldre på disse kanter ennå. Begynner jo å bli gamle biler med mange km på telleren nå. Rett å slett ett fulltreffent design Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ingard Skrevet Juni 17, 2011 Forfatter Share Skrevet Juni 17, 2011 Ja, jeg liker e34. Bare synd at 21 år på veien har slitt litt både her og der. Hadde jeg vært i arbeid så ville jeg vurdert den røde 525 en på finn som ikke selges. Har sikla over det hvite sportinteriøret lenge. Håper de spacerne jeg får er rette da. Dritkjipt at jeg ikke endret adressen til hvor de skal sendes. De kommer til Trøndelag, mens jeg er i Nordland Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
koll Skrevet Juli 6, 2011 Share Skrevet Juli 6, 2011 Drit rå bil, rett og slett! En av bimmers finest E34! Kanskje litt dumt å spørre om dette, da det er et godt stykke fra nordland. Men du var ikke tilfeldigvis i stvanger å kjeørte for en liten stund siden? Passerte en bil som var mistenkelig lik din Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ingard Skrevet Juli 7, 2011 Forfatter Share Skrevet Juli 7, 2011 Har ikke satt på coilovers framme enda, siden jeg har ventet på spacere. De er nå kommet, og jeg skal få på resten snart. I mellomtida kom jeg over det mest fantastiske lyset jeg har sett hittil, og måtte ta noen bilder av bilen. Den er skitten, men tror ikke det skal vises for bra. Koll: Nei, det er mest fra Trondheim og nordover du ser meg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lapin Kulta Skrevet Juli 7, 2011 Share Skrevet Juli 7, 2011 Nydelige bilder, og ikke minst bil! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Simon Skrevet Juli 7, 2011 Share Skrevet Juli 7, 2011 Hva heter den front leppen du har på bilen og hvor fikk du tak i den? Pris? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ingard Skrevet Juli 7, 2011 Forfatter Share Skrevet Juli 7, 2011 Hva heter den front leppen du har på bilen og hvor fikk du tak i den? Pris? Den dekker hele framfangeren og kommer fra Alpina. Ikke så billig hvis du skal har original.. Jeg har vel og merke sparklet over der hvor det egentlig er gravert inn alpina-logoen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
316 Skrevet Juli 7, 2011 Share Skrevet Juli 7, 2011 Bilen din er helt nydelig! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KingB Skrevet Juli 30, 2011 Share Skrevet Juli 30, 2011 Se der ja. Det kommer seg. Det er flere i statene som selger kit's for å beholde sentreringen med mindre spacere, men med 10mm går det fint å beholde sentrering uten å gjøre noe mere. Turner og Vac motorsports i statene har slike spacer kit's med sentrering på nav. GS selger også slike spacere... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tzunami Skrevet Juli 30, 2011 Share Skrevet Juli 30, 2011 Sykt pene bilder du tar! Her har jeg mye å lære!! lekker bil har du også! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå