Gå til innhold

Garasje Plugin til Forumet?

Frakk2000
 Share

Anbefalte innlegg

eller lettere:

Gunnar; gå i banken og opprett en ny konto. kun til bimmers.no - donasjon.

så kan de av oss her inne som ønsker å bidra med noe økonomiske midler gjøre det ved å sette inn penger på denne kontoen.

og husk. Alle monner drar. om det så kommer inn 1.64,- eller 125,- så hjelper det på.

jeg setter gladlig inn litt penger på en konto til gunnar for att www.bimmers.no skal rulle og gå sin videre gang.

Gunnar:

Hva slags hardware er det du trenger?

Kanskje greit å oppgi dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke Gunnar en egen konto for Bimmers.no? Det var jo en meget vellykked kronerullering sist gang og jeg sponser fint 200kr igjen. Gunnar gjør en såpass stor og god jobb med forumet (legger sikkert noen kroner i sidene også), så jeg har ikke noe imot å overføre noen kroner til driften av Bimmers.no! Stå på! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som mer eller mindre avhengig av en stor daglig dose bimmers støtter jeg selvfølgelig alle former for støtte og/eller bidrag til driften av forumet. Jeg tror at det bør være enkelt å gi et bidrag... så f.eks SMS-bidrag eller en egen side her inne a la Røde Kors' side (uten sammenligning forøvrig) eller tilsvarende donatesidene som man finner på div. freeware sider er relativt effektive måter å samle inn penger på.

Alternativt kunne man få 3 mnd prøvemedlemskap her inne med alle rettigheter som nå, men deretter må man betale et mindre beløp for å få et fast medlemskap og alle rettigheter. Litt småfrekt, men egentlig fair nok i forhold til Gunnar og alle oss andre... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det handler vel mest om at folk oppretter probiler for sine biler i en søkbar database. Disse profilene inneholder alt mulig av info inkl. bilder.

Burde vel ikke ta alt formye båndbredde i forhold til f.eks. aktive tråder som er fullspekka med bilder. Ser jo ut til at pluginen genererer thumbnails av bildene også.

Bare en liten digresjon... Tenk dere hvilket MEKKA dette vil være for forbrytere som da kan finne ut MASSE om bilene deres samlet på -ett- sted.. :? & :shock:

Bare et lite tips, for vi lever ikke en perfekt verden, hvor mitt er mitt, og ditt er ditt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må dere ikke ta helt av her..

Sidene fungerer jo relativt greit slik som ting er nå, eller?

Tanken var jo å kunne tilby noe litt mer enn i dag. F.eks. en større galleridel, direkteopplasting av bilder, og lignende. Derfor hadde det perfekte vært en dedikert boks til bimmers.no på en ok linje (6-10Mbit bør holde), slik at vi kunne ordna som vi ville. Desverre er kostnadene for linjeleie relativt høye, spesielt om man skal ha en tower/desktop-maskin inn. Man bør ha 1U-kabinett for å få ok priser, og de koster litt, samtidig som en del hardware ikke passer i så flate kabinetter. Vil nok tro at 15 lapper fort ryker om man skal kjøpe helt ny hardware med alt, i tillegg skal man ha linjeleie som fort havner på en tusenlapp i måneden, desverre. Det er derfor jeg er ute etter noen som har mulighet til å sette en boks et sted (må være lovlig!). Om det ikke er et direkte serverhousing-miljø er det ofte greit med tower også, og da slipper man med en del lavere hardware-kostnader.

Men.. for enn så lenge, så funker jo sidene som de er, så det er ikke snakk om noen kronerulling for å holde sidene oppe, men for å få noe litt mer utav det. I tillegg merkes det at aktiviteten jevnlig øker, så det er greit å være forberedt den dagen det blir for mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt vanskelig å komme med konkrete ting så lenge jeg ikke har noe utgangspunkt, men skal vi betale for housing noe sted, så må det bli en 1U-boks. Ergo må man få tak i et 1U-kabinett, og da er nok sjansen for å få til noe fungerende størst om man får tak i en komplett boks.

Finner jeg en alternativ hosting, så funker det bra samme hva slags kabinett, og da er det meste interessant, men det kreves en del hardware. Går det i orden med noe fra E46Hazey, så er det "bare" en grei linje å plassere boksen på som gjenstår.

Ellers tar jeg alltid i mot RAMBUS-minne og SCSI-disker av litt størrelse til den eksisterende boksen, og evt. en ny en. IDE-disker kan også gå greit, men det er ikke ting som er så dyrt uansett. Ofte greiere å ha noe nytt enn noe gammelt "ræl" i en server som skal ha høy oppetid..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...