Gå til innhold

Hvilken dimensjon på dekk og felg E46 323Ci???

GtiGtr
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

E46 M3 har jo originalt:

Foran: 8x18 225/45/18

Bak: 9x18 255/40/18

Samme dimmer bare i 19" er ekstrautstyr ;)

M3 har vel ikke 225 og 255 på 19"?

Og 60/40 senk blir mye.

Min er senket 30/20 og det er mer enn nok bak iallefall.

Her er litt mer detaljer om bilen min:

http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=29147

Jeg hentet info fra http://www.bmwccn.no

På ///M-guiden over alle ///M-bilene så sto det at E46 M3 kom originalt med:

Foran: 8x18 225/45/18

Bak: 9x18 255/40/18

Videre stod det at 8x19 og 9x19 var tilgjengelig som ekstrautstyr, og siden det ikke var oppgitt noen dekk-dim, så gikk jeg utifra at dette var det samme som på 18-tommerne ;) er dette feil, så beklager! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det må være 235 og 265 på originale 19-tomere på M3.

Med tanke på profil/rulledimeter.

Men som [space] også sier, dette er jo ikke direkt overførbart til en vanlig Coupé.

ser din er senket 30/20 er den lavere bak eller ser det bare slik ut på bildene? vil helst at de skal vere likt på buene, eller litt mer framme en bak..

pen bil btw!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man måler bak forhjulene og forran bakhjulene, ved kanalen, så er den lavere forran. Og det tilsier jo senkingen også. (30/20)

Men skjermbuene bak, på flere BMWer, er lavere enn forran, derfor ser det ut som om de er lavere bak.

Men som du sier, hjulene ligger lenger opp mot skjermen bak enn forran, men den er altså faktisk lavere forran... :wink:

Edit: Se på buen på baksjermen kontra forskjermen. Da vil du se at forskjermen har en høyere bue. Se i forhold til sidelisten feks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe.. var det jeg mente det så utsom. jeg vil at det skal se ut som om hjulene er like i forhold til skjermen, men da må vel jeg ha større differanse mellom framme og bak regner jeg med, 35/15 kansje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...

Har 225/40-18 foran og 255/35-18 bak på min. Da er rulleomkretsen identisk , som er viktig på firehjulstrekkerne. Men sporer noe helt j**vlig. Er faktisk deilig med vinterdekk nå, de er 205/50-17, kan liksom drikke kaffe uten å få vite knoker med andre hånda som holder krampaktig rundt rattet. Sånn som motorveiene er rundt Oslo så er det ikke mye avslappende å kjøre med breie valser nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...