ioctl Skrevet Oktober 6, 2006 Share Skrevet Oktober 6, 2006 http://www.statsbudsjettet.dep.no/Statsbudsjettet-2007/Kalkulator/ Noen eksempler: http://www.statsbudsjettet.dep.no/templates/artikkel.aspx?id=1138 Dette er godt nytt for dieselelskere og sørgelig nytt for oss andre BMW 330d T blir nesten 60.000 billigere!! Mens 330dx TA blir bare 3.000 billigere! Altså - AWD + automat er ikke noe å satse på... Ellers sier vel de nye avgiftene på Golf sitt: 1,6 115 hk FSI : - 9179 kr 1,4 170 hk TSI: + 9345 kr 2,0 150 hk FSI 4MOTION: + 17577 kr 2,0T 200 hk FSI: + 20871 kr 1,9 90 hk TDI: - 32484 kr 1,9 105 hk TDI: - 32535 kr 2,0 140 hk TDI: - 30845 kr 2,0 170 hk TDI: - 20085 kr Noen som kommer til å kjøpe Golf med bensin nå?? Bor en langs E18 er det bare å kjøpe munnbind med en gang Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ioctl Skrevet Oktober 6, 2006 Forfatter Share Skrevet Oktober 6, 2006 Noen BMW data: BMW 523i -12658 (+14073 med automat) BMW 525i +18.372 BMW 530i +3900 (530xia +56020) BMW 540i +9014 BMW 550ia -12160 BMW 520d -24251 BMW 525d -40723 BMW 530d -57205 (530xda -1777) BMW 535da +10950 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChrZZ Skrevet Oktober 6, 2006 Share Skrevet Oktober 6, 2006 Det som også blir interessant, er hvordan dette vil slå ut på import og om det vil bli noen importregelendringer.. EDIT: Fant nettopp svaret på mitt spørsmål: For en del kjøretøy oppgis det ikke CO2-utslipp. Dette gjelder blant annet de fleste vare- og lastebiler og eldre, bruktimporterte biler. I tillegg spesialimporteres det en del kjøretøy som ikke er produsert for det europeiske markedet, og som er testet etter en annen testsyklus. For slike kjøretøy vil de oppgitte CO2-utslippene ikke være sammenliknbare med målinger for biler produsert for det europeiske markedet. En har vurdert ulike løsninger på dette problemet og har kommet til at det er hensiktsmessig å beholde slagvolum som beregningsgrunnlag for disse kjøretøyene. http://www.statsbudsjettet.dep.no/templ ... spx?id=719 Same old, same old.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ioctl Skrevet Oktober 6, 2006 Forfatter Share Skrevet Oktober 6, 2006 Det som også blir interessant, er hvordan dette vil slå ut på import og om det vil bli noen importregelendringer.. Her gjelds det vel å importere biler med stor bensinmotor som bare det før nyttår. Det kan jo bli en bra investering Men er enig i at det blir interessant å se på evt. endringer i bruktimport regelverket. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Analex Skrevet Oktober 6, 2006 Share Skrevet Oktober 6, 2006 Er vel bare å flytte fra molbolandet asap Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cc300 Skrevet Oktober 6, 2006 Share Skrevet Oktober 6, 2006 Dette er interessant! Hvor finner dere co2 dataene for de forskjellige modellene? Skulle likt å sett en slik komplett prisjusteringsliste over samtlige BMW's motorer, gamle og nye. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aizman Skrevet Oktober 6, 2006 Share Skrevet Oktober 6, 2006 spyr på regjeringen i landet her! FRP for norge! løsningen er å stemme frp som faen eller å flytte til bil paradis: sverige! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cc300 Skrevet Oktober 6, 2006 Share Skrevet Oktober 6, 2006 Det er vel heller dieseleiere i dag som bør spy. Så vidt jeg kan skjønne så vil eiere av bmw'er med store motorer få bremset verditapet sitt etter nyttår, mens eierne av de store "diesel-vinnerene" blir pisket av verditapet i 2007. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ron Jeremy Skrevet Oktober 6, 2006 Share Skrevet Oktober 6, 2006 Det er vel heller dieseleiere i dag som bør spy. Så vidt jeg kan skjønne så vil eiere av bmw'er med store motorer få bremset verditapet sitt etter nyttår, mens eierne av de store "diesel-vinnerene" blir pisket av verditapet i 2007. Ja har man kjøpt diesel i det siste, så sitter en med skjegget i post kassa nå. Velvel... Hvordan slår det ut på X3/X5 da? Men det er vel den største reguleringen av bil avgifter på en stund? Det skjer hvertall noe. Heldigvis gikk NRK lisensen opp, heldigvis... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Oktober 6, 2006 Share Skrevet Oktober 6, 2006 Tja, både gode og dårlige resultater ut av det nye avgiftssystemet. Hvordan tror dere det blir med bruktbilprisene? - særlig bensin biler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tomasb Skrevet Oktober 6, 2006 Share Skrevet Oktober 6, 2006 Og standard misunnelse-politikk i fra SV. Alle biler med mer enn 88Hk, får høyere Hk-avgift. Misunnelsen lenge leve http://www.dinside.no/php/art.php?id=342190 Edit: Og med økte vektavgifter, så er det ikkje bmw-kjøpere mye å rope hurra for. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Beinlausen Skrevet Oktober 6, 2006 Share Skrevet Oktober 6, 2006 Eg personleg synst heile regjeringa skal sette seg ned å ta seg ei stor skulebolle... Slik eg har sett det så gir bilar med litt større motor "mindre" ustlipp enn ka ein feks. Colt med 1.3l motor, må jo kjøre dei på mykje høgare turtal, ergo myje meir forbruk. Dette gjelder spesielt på Vestlandet. Kanskje eg er heilt på vidda her, men framdriftskraft > Utslipp Detter var mine 50 øre =) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ellingsen B. Skrevet Oktober 6, 2006 Share Skrevet Oktober 6, 2006 Hvor kan man finne c02 utslippene på bilmodellene? finner på nye men.. tenkte på gamle.. Vektavgiften går jo også ned på bilene.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChrZZ Skrevet Oktober 6, 2006 Share Skrevet Oktober 6, 2006 på nye bmw-er, så står dem på www.bmw.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BalleKnalle Skrevet Oktober 6, 2006 Share Skrevet Oktober 6, 2006 Greit nok med billigere dieselbiler, men jeg tror nok selve dieselen vi fyller blir dyrere. Går vel opp i opp til slutt.... Dette er jo typisk for dette landet, skru ned en avgift ene plassen, øke den X antall ganger i den andre enden, og tjene inn dobbelt så mye som en gjorde tidligere. Illusjon heter det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå