Gå til innhold

Dekk valg

BMWPower
 Share

Anbefalte innlegg

E komt i den situasjonene at eg må handla nye sommardekk rett før vinterdekk sesongen :? Va minimalt med mønster kan du sei.

Har bara kjørt ca 8000km på dekkå eg har nå, og det e for dårligt.

Det e falken dekk er har kjørt på.

Noen så har forslag om ka merke dekk merke eg bør handla, for å få mest muligt km. Og evnt kor eg kan få tak i t ein go pris.

Dekk dim e 275/30-19-

Alt. nå e enten Vredestein eller Kumo Exelero.

Noen erfaringar??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjørt fulda, goodyear, yokohama i dim. 245\40-17 med samme erfaring som du fra 4-8000 km-helt ræva.

Bestemte meg for å prøve continental, ble noe dyrere, men dekkene kjørte jeg 16000km på! Dekkene selges med 2års garanti også, Hvis du er så uheldig å flenge opp dekket på en kant e.l dekkes dette...gunstig etter 14000km, hehe

Finns i dim 275\30-19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjørt fulda, goodyear, yokohama i dim. 245\40-17 med samme erfaring som du fra 4-8000 km-helt ræva.

Bestemte meg for å prøve continental, ble noe dyrere, men dekkene kjørte jeg 16000km på! Dekkene selges med 2års garanti også, Hvis du er så uheldig å flenge opp dekket på en kant e.l dekkes dette...gunstig etter 14000km, hehe

Finns i dim 275\30-19

Hmm... I see :wink: Den var ikke dum nei.

Får sjekke opp pris på dem også....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8000 km bare?!?

Vet at e39 er en del tyngre enn min, men jeg har vel kjørt noe sånn som ca. 15000 på mine Falken dekk og de er ikke i nærheten av utslitt! Kommer jo selvfølgelig ann på kjørestil også, men synes 8000 var utrolig lite da :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan i alle dager er det dere kjører ?... :shock: ... Selv etter over 40000 Km inkl. 2 stk. tur/retur Århus/Cannes er ikke mine Continental PremiumContact 205/55-16 dekk helt nedslitte. De er på grensen til ulovlige, men holder vel de 3-4 ukene før jeg må legge om til vinterdekk. Burner dere hele veien til jobben og tilbake ?... eller hva er forklaringen på den korte levetiden ?... :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan i alle dager er det dere kjører ?... :shock: ... Selv etter over 40000 Km inkl. 2 stk. tur/retur Århus/Cannes er ikke mine Continental PremiumContact 205/55-16 dekk helt nedslitte. De er på grensen til ulovlige, men holder vel de 3-4 ukene før jeg må legge om til vinterdekk. Burner dere hele veien til jobben og tilbake ?... eller hva er forklaringen på den korte levetiden ?... :?

Hehe, jeg kjører faktisk ikke så hardt. Ikke forholdt til mange andre jeg kjenner såfall. Ligger jo litt sidelengs i en eller annen rundkjøring da, men d er vel ikke mer enn normalt?? :roll:

Og burning med disse dekka er helt uaktuelt, det klarer ikke bilen (måtte selvsagt prøve :wink: ).

Men dekka sliter en del skjevt,bruker ca 40% av dekkbanen. Noe forklaring på liten km levetid på dekka. Er klar over at jeg kan stille camber på bakstillinga, men da får jeg vel ikke dekka under hjulbuen :?

205/55-16 har vel uansett en del lenger levetid enn 275/30-19 vil jeg tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har problemer med plassen på Falkendekkene, så kan du glemme å kjøpe Yokohama, Continental, Michelin bl.a da de er mye bredere enn Falken i samme dimensjon.. Du vil få deg en lite morsom overraskelse..

Du bør nok se på kjørestilen din og evt få justert bakstilling, for de aller fleste dekkene holder mye lenger enn 8000 km! Kjører selv med Falken, og har absolutt ikke samme erfaring som deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har problemer med plassen på Falkendekkene, så kan du glemme å kjøpe Yokohama, Continental, Michelin bl.a da de er mye bredere enn Falken i samme dimensjon.. Du vil få deg en lite morsom overraskelse..

Du bør nok se på kjørestilen din og evt få justert bakstilling, for de aller fleste dekkene holder mye lenger enn 8000 km! Kjører selv med Falken, og har absolutt ikke samme erfaring som deg!

Har ikke problem med å få plass til Falken dekkene, men vett jeg kommer til og slite litt med å få plass til di 275 Vredestein dekkene eg har bestillt. Derfor skal jeg valse litt bak nå, lage litt mer plass.

Mener selv at jeg ikke har en "stygg" kjørestil da. Problemmet er nok at di sliter litt skjevt. Noe di fleste BMW`er gjør når di er senket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har idag Bridgestone Potenza S03, relativt greie dekk. Har nok kjørt de 25000 km på 2 åra jeg har hatt dem tenker jeg. Greit med mønster igjen, men de sporer så fælt så blir ikke de dekka neste gang. Har 225/45-17.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå skal det vel sies at veiene her i norge sliter litt mer på dekkene, enn de paddeflate snorbeine veiene som er der du bor... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E komt i den situasjonene at eg må handla nye sommardekk rett før vinterdekk sesongen :? Va minimalt med mønster kan du sei.

Har bara kjørt ca 8000km på dekkå eg har nå, og det e for dårligt.

Det e falken dekk er har kjørt på.

Noen så har forslag om ka merke dekk merke eg bør handla, for å få mest muligt km. Og evnt kor eg kan få tak i t ein go pris.

Dekk dim e 275/30-19-

Alt. nå e enten Vredestein eller Kumo Exelero.

Noen erfaringar??

Har kjørt Kuhmo på min bil. Dårlige dekk på vått føre ja, men det er på grunn av den harde gummien som gir lang holdbarhet. Har hatt dekkene to sommersesonger nå og kjørt 20.000 km på dem og de er vel bare godt halvslitte nå.. :D

Superdekk som falken, goodyar og pirelli og continental sitter utrolig godt på veien og vinner derfor alle dekktester.det de derimot ikke tester i de testene er holdbarheten.. :? der tror jeg taperne i testen hadde vunnet på grunn av sitt dårlige feste og harde gummi. Du må nesten velge mellom disse to punktene når du skal handle nye dekk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...