Gå til innhold

Hva er BMW?

BMWBenny
 Share

Anbefalte innlegg

(...)Tror denne bilen ville vært perfekt med M52B25

Du mener vel egentlig heller N52B25? ;)

M52 ble jo brukt i f.eks. E46-en. N52 tilhører E60-serien og E90-serien.

Godt det er Fredag, 70 timers uker er ikke festlig.

:?

Du har helt rett, jeg rotet med benevnelsen - hehe.

Egentlig den motoren som passer "best", må vel være 335i motoren...

8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Egentlig den motoren som passer "best", må vel være 335i motoren...

8)

Det er jeg helt enig i, men så koster den også det hvite ut av øynene... :roll: ... Jeg håper BMW kommer med en revidert utgave av N42B20 motoren med turbo... en kompakt, lett, og kraftig motor på rundt 180-190 HK og 320-340 Nm. Det blir evt. det nest "beste" alternativet og det er den jeg har lyst til å kjøpe med tanke på bl.a bensinforbruket vis a vis N52B25 motoren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper BMW kommer med en revidert utgave av N42B20 motoren med turbo... en kompakt, lett, og kraftig motor på rundt 180-190 HK og 320-340 Nm.

Helt enig, og fornuftig sett, så er det bare et tidsperspektiv før det kommer.

Det blir evt. det nest "beste" alternativet og det er den jeg har lyst til å kjøpe med tanke på bl.a bensinforbruket vis a vis N52B25 motoren.

Tror det førstenevnte blir så mye mindre tørst enn N52B25 da?

:wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det førstenevnte blir så mye mindre tørst enn N52B25 da?

Hvis man f.eks sammenligner Audi A4 Avant 2.0 TFSI som har 200 HK ved 5100 rpm og 280 Nm ved 1800 rpm mot BMW E91 325i som har 218 HK ved 6500 rpm og 250 Nm ved 2750 rpm er det gjennomsnitlige forbruket ved blandet kjøring hhv. 0,77 liter/mil og 0,84 liter/mil. Vedr. C02 er utslippene hhv. 184 g/km og 203 g/km. Jeg tror helt klart at BMW kan matche VW´s fantastisk fine TFSI motor hvis ingeniørene får lov til å bestemme. Motorer med pustehjelp er fremtiden... basta... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det som kanskje er tingen er at toyota og andre japsemerker har så bra rykte for kvaliteten og i tillegg er de rimelige så om det skjer noen småting med de, så bryr ikke folk seg, men derimot, en bmw-eier finner seg ikke i sånt, og ihvertfall ikke når han har betalt opp i mot en mill for bilen sin! men hvis du ser på statistikkene så ligger bmw meget høyt opp på fornøyde eiere! jeg har hatt mine biler med varierende modell og motorer, og er strålende fornøyd! :) btw: bmw-deler er faktisk ikke så dyre som folk tror! )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke kjøp det første og beste du kommer over. Kan ikke si noe mere enn det. Er du heldig kjøper du bilen av en som elsker sin BMW og tar godt vare på den.

Kan da nevne pappa sin 525 tds. Gått 320k og det eneste som er bytta er foringer bak, olje, støtdempere forran (2 ganger). Og vannpumpe...Kokte bilen faktisk 3 ganger uten at noe gikk galt!

Du kan klart få en mandagsbil som er rævkjørt til døde av en "mekaniker". Bruk god tid å let!! Så blir sikker du også kjempefornøyd:D

PS: Jeg kjører enda med en 1974 mod bmw...men det er en helt annen årgang og kvalitet :P

Skriveleif...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man f.eks sammenligner Audi A4 Avant 2.0 TFSI som har 200 HK ved 5100 rpm og 280 Nm ved 1800 rpm mot BMW E91 325i som har 218 HK ved 6500 rpm og 250 Nm ved 2750 rpm er det gjennomsnitlige forbruket ved blandet kjøring hhv. 0,77 liter/mil og 0,84 liter/mil. Vedr. C02 er utslippene hhv. 184 g/km og 203 g/km.

Så du tar en avgjørelse mht valg av motor pga et oppgitt fabrikk tall som utgjør hele 0.07 liter pr mil?!?!?

Pga de 0.07 literne foretrekker du en 4 sylindret turbo motor?

Hva med gangkultur, lydbilde og sjel?

Spør du meg, er de "verdt" 0.07 liter pr mil.

Jeg er ikke uenig i at Turbo er noe av en nødvendighet fremover, og det presser seg frem.

det som kanskje er tingen er at toyota og andre japsemerker har så bra rykte for kvaliteten og i tillegg er de rimelige

Toyota billig, det er det som er morsomt, har du sett prisen på Rav 4 f.eks, koster fort en halv en... for den prisen får du en X3!

Var faktisk test mellom disse i AMS sverige, X3' en vant.

X trail, interiør som en Mazda fra 86, koster glatt 400.000++

Så det er ikke "billig" lenger akkurat...

Mht deler og kostnad, Honda, VW og en rekke andre biler er vel så dyre som BMW, vet du hvor du skal handle, så blir det billigre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke kjøp det første og beste du kommer over. Kan ikke si noe mere enn det. Er du heldig kjøper du bilen av en som elsker sin BMW og tar godt vare på den.

Kan da nevne pappa sin 525 tds. Gått 320k og det eneste som er bytta er foringer bak, olje, støtdempere forran (2 ganger). Og vannpumpe...Kokte bilen faktisk 3 ganger uten at noe gikk galt!

Du kan klart få en mandagsbil som er rævkjørt til døde av en "mekaniker". Bruk god tid å let!! Så blir sikker du også kjempefornøyd:D

PS: Jeg kjører enda med en 1974 mod bmw...men det er en helt annen årgang og kvalitet :P

Skriveleif...

OT: Kjører du en rødbrun 2002?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overladning er vel ingen teknisk nyvinning akkurat..

Hadde dette vært nøkkelen til driftsikkerhet, forbruk, utslipp og effekt så hadde vel langt fler biler hatt det..

Det er jo akkurat hva som nå er tilfellet. Turboteknologien står jo ikke stille og dagens turboteknologi er noe helt annet enn bare for noen få år siden. Primært satses det i dag på turbomotorer pga. et lavere forbruk i forhold til en motor med et større volum og fordi problemene med turboforsinkelser i praksis er løst. Motoren i E92 335i er med andre ord et moderne alternativ til en konvensjonell V8 motor på rundt 4 liter med alt hva det innebærer av reduksjon av vekt, avgifter etc.

Og det bringer meg til saken M3cab... hvis jeg kan få en kompakt 4 sylindret to liter rekkefirer som yter det samme eller mer enn en konvensjonell 2,5 liter rekksekser... og i tillegg har et lavere forbruk... velger jeg den på samme måte som jeg velger en E92 335i. Lavere vekt... lavere avgifter... og et lavere forbruk... betyr mye for mange inkl. meg. Det handler heller ikke om enten eller, men om både og. Vi får trolig flere valg og det er bra... 2.0 liter Turbo R4 vs. konvensjonell 2,5 liter R6 og 3.0 liter Turbo R6 vs. konvensjonell 4.0 liter V8... valget er ditt... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en liten teori angående driftsikkerheten til japser kontra tyskere,

Sammenligner du utstyrsnivå o.l. på en ny toyota og en ny bmw, i omtrent samme prisklasse, vil du ikke finne så store forskjeller.

Sammenligner du det samme på en 10 år gammel toyota og en 10 år gammel bmw, vil nok bmwen være betydelig bedre utstyrt, mer "hitec" :P

Mer utstyr gir grunnlag for mer feil, naturligvis.

Forskjellen utstyrsmessig og teknologisk har blitt mye mindre de siste årene, er derfor spent på å se om toyota og alle de andre japsene klarer å holde feilprosenten nede selv med godt utstyrte biler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...