Gå til innhold

Hvilke tabber har du gjort med din bil ?

Champ
 Share

Anbefalte innlegg

Skulle bytte diffolje og girolje i kveld. Jekka opp og satte bukker under bilen. Det gikk fint helt til jeg skulle sette bukk forran.

Jeg senka ned jekken og bukken raste gjennom kanalen. :(

Det må være den største biltabben min til nå.

nei nei nei:) på den pene 325'en?? rusta bmw'er må aldri jekkes på kanaler :) traverforingene er en fin plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 73
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

En kompis av en kompis skulle 'Burne' med sin 240. Dro opp brekket og ruste bilen som en ekte mann. Han trodde hjula spant, men neida. Lukta helt SINNSYKT etterhver. Tok han sikkert 20sekunder og finne ut hva som hadde skjedd.

Han kjøpte seg en calibra etter den 240`n. Skulle fylle olje, var nesten ned på minimum på peilepinne. Han kjøpte så 4L olje og fyllte på ALT. Aldri sett så sinnsykt mye svart røyk før. Gikk ikke så veldig lenge før den stoppet. :)

Samme fyren, ikke veldig smart, låner fks en cdspiller, og selger lik så godt videre.

Blir nesten frustrert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen "tabber/morsomme hendelser" opp gjennom åra:

1: Hoppa ut av en Volvo-felt i krabbefart etter å ha sløkt den. Sjølsagt ettertente den og kjørte over et lagstelt. Hoppa fort inn igjen og rygga bak igjen. Var redd for å kikke inn i teltet ettersom eg forventa en massakre,men heldigvis var de på patrulje :bom

Retta opp teltet og lata som ingenting,men de reagerte på "why da fu** er det hjulspor over hele teltet?" da de kom tilbake. :lol:

2: Vart vinka inn på BT til teknisk kontroll. Ikkje lenge siden sist eg hadde vært der og da hadde karen som testa bremsene glemt igjen fjernkontrollen til br.prøveren i hytta på bilen.

Skulle igjen teste bremsene,hadde fått seg ny fjernkontroll siden sist.

Han fikk det ikkje så godt til ettersom eg hadde den gamle gjemt i jakkelomma og trykka på den heile tida under testen og dermed "føkka" opp heile testen. :lol: Skulle sett kor teit han såg ut,skjønte ingenting :lol:

Hevn for at eg fikk køyreforbud for svake bremser på forrige kontroll sjølv om både bil og henger var Eu-godkjent samme uka,med god zt-verdi(bremsemåling på tung bil). Viste seg seinere at Bt's tester var feil :wink:

Og ja,dette var på trailer alså for de som lurte :wink:

3: Hadde montert tennplugg-kablene feil veg på min første bil(Ascona),og gikk som et dass(of course :evil: ). Pga drittvær søkte eg tilflukt under overbygget på en bensinstasjon,et stykke fra pumpene. Gikk ut,ganske forbanna og sur og med sneipen i kjeften,for å finne ut av problemet.

Sto lang nedi motoren med trynet da eg hører bak meg: "Hei,slukk den sigaretten,du er på en bensinstasjon!"

Lei og forbanna som eg allerede var sa eg berre "Hold no kjeften og dra deg til helvete her ifra!!!"

"Hva sa du???!!" fikk eg til svar og snur meg. Der ser eg rett på 2 politifolk som var der for å fylle bensin og som tilfeldigvis hadde sett at eg røyket. Scheisse! Stumpa sigaretten,lata igjen panseret og fjuska meg vekk derifra på 0,5 nanosekund :shock::lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skulle bytte en drivaksling på en e28 518 jeg hadde en gang. skrudde en drivakslingen av. så kom bruttern med den kjempe ide`en at nå kunne vi jo teste den teoretiske toppfarten på bilen siden den ikke hadde diffbrems. God ide tenkte jeg :o joda, 200-210-230-240km/t BANG!!!!!! bilen hopper 1m opp i lufta. mellomakslingen gikk selvfølgelig av. Resultat : girkassetunnelen ble 2-3 ganger så stor, flatt eksosanlegg, avklipte håndbrekk vaiere+++ med andre ord ble det til slutt en relativt dyr reprasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skulle bytte en drivaksling på en e28 518 jeg hadde en gang. skrudde en drivakslingen av. så kom bruttern med den kjempe ide`en at nå kunne vi jo teste den teoretiske toppfarten på bilen siden den ikke hadde diffbrems. God ide tenkte jeg :o joda, 200-210-230-240km/t BANG!!!!!! bilen hopper 1m opp i lufta. mellomakslingen gikk selvfølgelig av. Resultat : girkassetunnelen ble 2-3 ganger så stor, flatt eksosanlegg, avklipte håndbrekk vaiere+++ med andre ord ble det til slutt en relativt dyr reprasjon.

hahaha er alltid godt med gode råd fra storebror! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22-08-2003

Hadde hatt lappen i 10 dager, stolt eier av en Audi 80cc 86mod :)

1.5 dag på veien var denne bilen før det smalt... :(

Det som skjedde den dagen var at den startet normalt, var ute å gjor noen små ting sammen med en kompis. Etter vi var færdig skulle jeg kjøre han hjem og de veiene er ikke de beste, rullegrus og humpete vei.

Hadde god fart opp veien der og i den jævla svingen er det en hump som gjør at jeg får firhjulsskrens oppover veien og kontra som gjør at jeg skjærer ut og treffer den største granbuska som sto der. Kompisen hadde ikke beltet på seg, og fikk kraftig hjernerystelse, 6 knekte tenner og brist i nakken.

Jeg slapp unna med ett dypt kutt i kneet. Grantreet datt 3 dager seinere.

Kompisen min slapp heldigvis ifra det med livet i behold..

Og jeg mistet lappen og 7000,- i bot

dsc000673pr.jpg

dsc000652sr.jpg

dsc000660wb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, skulle rygge i mørket, så åpnet døren å så bak mens jeg rygget.. Hadde litt dårlig tid, så glemte å få hodet med meg inn igjen i bilen før jeg lukket døra......:S

Fikk meg en grei smell i hodet ja, haha... rett i ruten:P

Satt å lo i 10 min etterpå da, dumme meg, hehe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Passaten jeg hadde fikk gjennom gå litt.

Kom sidelengs ned Romberg gata i Larvik en vinter, det var ikke så frekt når trafikken suste forbi i bunn av gata :oops: (Hint: det er et T kryss)

Prøvde samme vinter å kjøre opp en 150 m lang bakke med litt for mye is i hjulspora.... gikk greit halveis men da gikk det fort ned igjen å, feil vei vel å merke. Var ikke så kult å skli baklengs i 40-50 i et boligfelt, var vel der -> [-o<

Klart å rygge opp på et autovern engang med 190'en, så bak hjula sto i fri luft :lol: Fikk dytta den ned igjen, ingen skade, hadde treffi akslingen slik at den skled på den. Skal sies at den måtte byttes 2 år senere. :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle bytte diffolje og girolje i kveld. Jekka opp og satte bukker under bilen. Det gikk fint helt til jeg skulle sette bukk forran.

Jeg senka ned jekken og bukken raste gjennom kanalen. :(

Det må være den største biltabben min til nå.

nei nei nei:) på den pene 325'en?? rusta bmw'er må aldri jekkes på kanaler :) traverforingene er en fin plass.

Ja, det var 325en. :(

Har ringt til verkstedet å bestilt time for rustsveising. Hullet er midlertidig tettet med en bærepose.

Jeg trodde ikke det var rustent der, for den har blitt heisa opp på det punktet med 2 søyler både når jeg valsa hjulbuene (da protesterte jeg kraftig, men fikk ikke viljen min) og på verkstedet. Men når det ble litt mindre flate, gikk det gjennom. Neste gang bruker jeg planker.

Bak har jeg alltid jekket på traværsen.

Byttet diffolje nå nettop, det viste seg at jeg var slank nok til å gjøre det uten å løfte bilen. :oops: Kunne spart meg for mye utgifter der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette skjedde for ett par mnd.er siden. Jeg fant ut at det vel i grunnen på tide å ha service på is'en nå. Så jeg kjørte inn på verkstedet etter arbeidstid, fikk bilen opp på 2 søyleren og tenkte jeg skulle begynne med kardang olja.... Joda flott ide det. Fikk ikke løsna påfyllings pluggen, så da løsna jeg like godt tappe pluggen, fikk skrudd litt på den. Men selvfølgelig så var det litt trykk inni der... Fikk all olja rett på meg, i fra halsen og ned, heldigvis... Kom en del ord som må sensureres....***** Var jo selvfølgelig mange andre som sto inne på verkstedet akkurrat da, de fikk seg i alle fall en god latter. Er sikker på at jeg lukta kardangolje i flere dager etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i sommer fikk jeg besøk av en kamerat, så skulle jeg ut med bilen dah, dette var før jeg kobla til lysa, vi skulle kjøre litt da. dro først en tur på jodte, det gikk fint, så dro vi nedover veien, 1,5 meter fra en strømstolpe

jeg er 17 år og bilen har ikke skilter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Èn uke etter jeg fikk lappen, var det våt asfalt, og jeg skulle svinge til venstre inn på E39, hadde grei fart på 2 gir, og jeg fikk den veldig godt sidelengs, og så kontra èn gang, kontra andre og tilslutt på tredje kontra skled bilen ca 180 grader, og ned en skråning... var oppe på to hjul, men den veltet forsiktig ned på alle 4 igjenn.

Så var det sierraen: første kvelden hadde jeg og en kompis "biltikken" (han kjørte en golf 2)

og senere på kvelden skulle jeg spinne litt ut fra en bensinstasjon, og fikk den veldig brei, og så kom kontraen, og jeg rattet det jeg kunne, mn servoen funker kun ene veien, så jeg klarte ikke å rette opp, så da kjørte jeg rett i ett slik gjerde som står langs jernbanelinja, med jernstolper! det resulterte i knust fanger,lykt, radiator og servoen tok helt kvell...

bilen står forøvrig til salgs på "annet selges" her på forumet.. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...