Fredrik Skrevet November 21, 2006 Skrevet November 21, 2006 Greit nok det men da foretrekker jeg heller sportsrattet mitt. Så det funker ikke å sette inn det 3-ekrede multirattet på min 97 mod og bare koble inn stereo og airbag da? Bryr meg ikke om fartspilot liksom... Det vet jeg faktisk ikke, men hvis vi skal tro "bjalle" bør det være mulig. Husk at kruttladningen som er montert i airbagen er kraftige saker... vær derfor forsiktig hvis du skifter rattet selv.
Ron Jeremy Skrevet November 21, 2006 Skrevet November 21, 2006 Faktisk så er det ratter du har i din E46 og de som sitter i E39 noe av det kjedeligste rattet jeg noensinne har sett. Hadde selv E39 og multirattet, funker helt ok, men uff, så stygt. De første som stod i E60 også, tragisk, endelig med E90 og de seneste E60, evt sportsrattet i E53 og også X3 (husker ikke modelbetegnelsen) de er også bra. Og ikke minst, ser bra ut!
Fredrik Skrevet November 21, 2006 Skrevet November 21, 2006 Faktisk så er det ratter du har i din E46 og de som sitter i E39 noe av det kjedeligste rattet jeg noensinne har sett.Hadde selv E39 og multirattet, funker helt ok, men uff, så stygt. Jeg liker faktisk rattet jeg har i min bil... et klassisk design. Det er kanskje litt kjedelig, men nå har jeg snart kjørt 100000 Km med rattet... så da klarer jeg vel å kjøre med det litt til...
antiloop Skrevet November 22, 2006 Skrevet November 22, 2006 Greit nok det men da foretrekker jeg heller sportsrattet mitt. Så det funker ikke å sette inn det 3-ekrede multirattet på min 97 mod og bare koble inn stereo og airbag da? Bryr meg ikke om fartspilot liksom... Det vet jeg faktisk ikke, men hvis vi skal tro "bjalle" bør det være mulig. Husk at kruttladningen som er montert i airbagen er kraftige saker... vær derfor forsiktig hvis du skifter rattet selv. Min 97mod E39 er levert med dette rattet fra fabrikk
Saltkjelen Skrevet November 22, 2006 Skrevet November 22, 2006 Faktisk så er det ratter du har i din E46 og de som sitter i E39 noe av det kjedeligste rattet jeg noensinne har sett.Hadde selv E39 og multirattet, funker helt ok, men uff, så stygt. De første som stod i E60 også, tragisk, endelig med E90 og de seneste E60, evt sportsrattet i E53 og også X3 (husker ikke modelbetegnelsen) de er også bra. Og ikke minst, ser bra ut! Så vidt jeg vet har det ikke kommet noen nye std. ratt til E60 i det siste, annet enn sportsratt, Msportsratt og M5 ratt - og disse har jo vært på markedet siden bilene de tilhører i var nye.. Standard rattet syns jeg er fint og det er absolutt ikke nødvendig med sportsratt.. Jeg vil også tilføye at jeg deler samme synspunkt på de klassiske rattene..
bjalle Skrevet November 22, 2006 Skrevet November 22, 2006 Jo, men det var jo den mere nyere typen multifunksjonsratt jeg ville ha. Om ikke det nyeste "m5" rattet så ihvertfall dette på bildet her. De "gamle" har jo ingenting å gjøre i en sportslig bil... Det finnes en mer moderne variant av rattet som er vist tidligere i tråden... jeg har dette rattet i min E46. Greit nok det men da foretrekker jeg heller sportsrattet mitt. Så det funker ikke å sette inn det 3-ekrede multirattet på min 97 mod og bare koble inn stereo og airbag da? Bryr meg ikke om fartspilot liksom... Tre ekrede m5-ratt med stor rund airbag passer men de har ikke like tykt grep som de produsert etter 99 modell.Og du trenger ikke koble til fartpilot.Bare stereo og airbag er ok.Hvis du har sportsrattet med trekantet airbag så får du kjøpt oppgradering til multiratt hos schmiedmann,tror det koster rundt 4000 når du bruker din gamle airbag.
suprapete Skrevet November 22, 2006 Skrevet November 22, 2006 Fine greier! Skal høre med schmiedmann til våren da. Klarer meg meget bra med sportsrattet foreløpig, sitter veldig godt i hendene, liker det bedre og bedre faktisk. Mangler bare "pupper" og "M-sømmene".
Anni85 Skrevet November 22, 2006 Skrevet November 22, 2006 Faktisk så er det ratter du har i din E46 og de som sitter i E39 noe av det kjedeligste rattet jeg noensinne har sett.Hadde selv E39 og multirattet, funker helt ok, men uff, så stygt. Jeg liker faktisk rattet jeg har i min bil... et klassisk design. Det er kanskje litt kjedelig, men nå har jeg snart kjørt 100000 Km med rattet... så da klarer jeg vel å kjøre med det litt til... Bilen min ble bestillt ny med M-ratt, men et eller annet gikk feil..så når den kom til Norge fra fabrikk, ble den levert med ratt a`la Fredrik. Var kjipt, men Tronerud ettermonterte M-ratt. De tok det heldigvis på sin kappe!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå