Gå til innhold

Regjeringen reduserer omreg.avgift med 20 lapper?!

Gunnar
 Share

Anbefalte innlegg

http://www.dagbladet.no/dinside/2006/11/21/483627.html

Det har riktig nok sine negative sider, som alt annet i dette landet.

Den rødgrønne regjeringen ønsker imidlertid ikke å gi slipp på bilinntektene, og vil blant annet innføre moms på bruktbilsalg fra profesjonelle.

Dét er imidlertid godt nytt for deg som skal selge bruktbil selv. Privatpersoner vil nemlig fortsatt kunne selge bruktbiler uten å betale moms - dermed får du et konkurransefortrinn i forhold til de profesjonelle.

Men da betyr det bare at det vil bli kun privathandler i fremtiden, med LAV omregistreringsavgift. Sistnevnte gleder jeg meg over, men kan nok tenke meg at jeg kan få lyst til å handle bil med garanti en gang i fremtiden, og da er det kjedelig om det skal være så sykt mye dyrere fra forhandler enn privat...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25% mva. istedet for omreg. avg. blir på en bil til 200 000,- :?:

Jeg bare spør :roll:

Vil da bruktprisene stige på alle bruktbiler over 100 000,- eller vil det bli 25% billigere å handle brukt privat???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville vel tro at innbytte prisene bli lavere.

Bruktbilforhandler kan jo ikke selge en bil til vesentlig høyere pris enn privatpersoner, hvis de ikke tilbyr noen tillegstjenester. Sånn som garanti, lavere pris på verksted osv.

Eventulet selger de den til like pris som resten av markedet. Uansett blir dette en kostand for firmaene og det er det sikkert de som kommer med innbyttebiler som må betale for.

De kommer sikkert til å anbefale flere å selge selv også, så hjelper de dem med å ta bilder osv så lenge de kjøper den nye bilen gjennom dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vil også føre til at veldig mange som jobber med kjøp/salg av bil vil selge mange av bilene svart. Man må faen meg snart betalte MOMS for å stå opp av senga her i Norge..

Jeg betaler CO2 avgift hver gang jeg fiser...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vil også føre til at veldig mange som jobber med kjøp/salg av bil vil selge mange av bilene svart. Man må faen meg snart betalte MOMS for å stå opp av senga her i Norge..

Jeg betaler CO2 avgift hver gang jeg fiser...

Jeg betaler alkoholavgift hvis jeg drekker meg drita..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moms på bruktbilsalg? Dvs. at staten henter inn moms på samme bilen mange ganger?

Til slutt kan altså regjering ha tjent inn mange ganger bilens verdi i ren moms!

ER DET MULIG?!?!

hmm, det må vel bety at vi får tilbake momsen om vi selger en bruktbil til en butikk, som f.eks. ved inbytte? :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...