Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bilen kan sees i bunn av Holmenkollen og det sier vel sitt om hvem målgruppen er...

Men ser en bort i fra prisen synes jeg den er griselekker på bildene, ser jo ut som om den kommer rett fra fabrikken våren '72...

Skrevet

E9 er BMW´s flotteste konstruksjon... uten tvil... og hadde det vært en CSi ville den aktuelle bilen ha vært 100% perfekt. E9 eksemplarer i god stand begynner å bli kostbare... og det skulle kanskje bare mangle med tanke på hvor fine de er... 8)

Skrevet
E9 er BMW´s flotteste konstruksjon... uten tvil... og hadde det vært en CSi ville den aktuelle bilen ha vært 100% perfekt. E9 eksemplarer i god stand begynner å bli kostbare... og det skulle kanskje bare mangle med tanke på hvor fine de er... 8)

Flottere enn E-36 coupè? :D

Skrevet
E9 er BMW´s flotteste konstruksjon... uten tvil... og hadde det vært en CSi ville den aktuelle bilen ha vært 100% perfekt. E9 eksemplarer i god stand begynner å bli kostbare... og det skulle kanskje bare mangle med tanke på hvor fine de er... 8)

Flottere enn E-36 coupè? :D

MYE!

Skrevet

Flottere enn E-36 coupè? :D

Umiddelbart kommer jeg bare i tanke om to-tre andre biler som er like elegante som BMW E9... det er Porsche 911 Carrera Coupé (1984) og Mercedes-Benz W198 300SL Coupe (1954). Imidlertid varierer synet på elegante biler med dagsformen... BMW E38 og E36 Cabriolet med hardtoppen montert er også elegante biler... :wink:

Skrevet

Pappa sitter for tiden å vurderer å kjøpe denne bilen... Selge 3.0s'en og kjøpe den i stedet... Strøken bil, men han er ikke sikker på om de 200 store er verdt det. pluss at om han kjøper den så vil han holde den 110%, noe han ikke er sikker på uten garasje og litt slikt...

Får se, fantastisk fin bil...

Skrevet

Fantastisk flott bil.

Husker jeg som guttunge så en sliten men likevel fristende 3.0S, som stod og rustet der jeg vokste opp.

Onkelen min hadde noen syke turer med en 3.0 Si innover til Oslo, en gang kjørte de t.o.m fra purken hehe...

Vel jeg kikket stadig på denne, og E9 minner endel om denne selvsagt.

Det morsomme er at det er mange design elementer som går igjen i de morderne BMW'er, utrolig morsomt!

Slik som lufting på skjermen (M3 bl.a)

Nyrene selvsagt og en rekke andre ting.

Virker som BMW er de som har holdt seg lengst og mest vellykket til de gode gamle design elementene?

Synspunkter Fredrik?

Skrevet
Fantastisk flott bil.

Husker jeg som guttunge så en sliten men likevel fristende 3.0S, som stod og rustet der jeg vokste opp.

Onkelen min hadde noen syke turer med en 3.0 Si innover til Oslo, en gang kjørte de t.o.m fra purken hehe...

Vel jeg kikket stadig på denne, og E9 minner endel om denne selvsagt.

Det morsomme er at det er mange design elementer som går igjen i de morderne BMW'er, utrolig morsomt!

Slik som lufting på skjermen (M3 bl.a)

Nyrene selvsagt og en rekke andre ting.

Virker som BMW er de som har holdt seg lengst og mest vellykket til de gode gamle design elementene?

Synspunkter Fredrik?

BMW og Mercedes-Benz er vel de to bilprodusentene som i størst grad klarer å ivareta deres historiske tradisjoner i relasjon til design... kanskje i størst grad Mercedes-Benz, men det er vel ikke så mystisk iom. at de i Stuttgart følger en mer konservativ linje. Nå er det jo slik at bildesignere til en stor grad stjeler designelementer fra hverandre og BMW´s designere er intet unntak. Jeg mener f.eks at man vedr. E9 absolut kan spotte enkelte av de designelementer Rudolf Uhlenhaut ga Mercedes-Benz W198/I 300SL Coupe tidlig på 50-tallet, men på den annen side kan det også være at Uhlenhaut i sin tid ble inspirert av en annen bil. E9 hadde forøvrig en heller trang fødsel som den lite elegante 2000 CS... så på den måten måtte BMW ha to forsøk før modellen ble en klassiker... :wink:

Mercedes-Benz W198/I 300SL Coupe

Mercedes-Benz-300-SL-Coupe-RS-Speed-1024x768.jpg

BMW E9

agneta_concrete.jpg

BMW 2000 CS

bmw_2000cs_white_2.jpg

page107.jpg

page106.jpg

Skrevet

Må nesten få det ut, men 2000 CS har noen så uffatlig stygge front lykter, merker jeg blir helt gørr inni meg! Derimot 2800 CS, Der snakker vi sikkelig bil!

Har sagt det før, og sier det igjen, dette er en av BMW's peneste biler!

Skrevet

2000 CS er helt klart ikke den mest elegante modellen fra BMW, men i 1966 var designet temmelig futuristisk. Det var jo ikke før i 1987 med E30 Z1 at en BMW igjen fikk frontlysene bak et visir.

bmw_2000_cs_39.jpg

00216.jpg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...