haakon Skrevet Desember 2, 2006 Skrevet Desember 2, 2006 PS. folk på andre fora fabulerer om 7000-8000 i årsagift på diesel når de differensierte årsagiftene innføres(slik er det i sverige). Det blir jo en fresk dagen-derpå for de som har løpt og kjøpt diesel men så ser de jo hvor mye ekstra spenn de får å sløse med av dette og så innfører de noe tilsvarende for bensinbiler. tilslutt er det bare vw lupo med solcellepanel på taket som ikke har 10000 i årsavgift.
Ellingsen B. Skrevet Desember 2, 2006 Skrevet Desember 2, 2006 Dette er ikke et endelig vedtak da Overskriften er jo De nye bilavgiftene er vedtatt Stortinget vedtok onsdag forslaget til nye engangsavgifter Jævla sullik norge.. Blir bare værre og værre!! Blir artig for de som skal kjøpe seg en ny X5 eller annen stor suv nå Noe jeg liker er de nye skiltene. De bidrar bare til at det er lettere å kjøre med bil med svenske skilt/utlandske skilt. Ser jo snart ikke forskjell
Hakon Skrevet Desember 2, 2006 Skrevet Desember 2, 2006 den nye X5'en vil koste ca 900.000 kr med minste dieselmotor ribbet for utstyr. Ikke engang luftfjærer får man med. Husk også at Dieselprisene garantert vil kravle opp etterhvert som etterspørslen blir større, og det vil den bli i og med at dieselbiler favoriseres så til de grader. Jeg syns alle biler i hele verden kan koste akkurat det samme. 100.000 kr. Så kan de som vil kjøre hyggelige miljøbiler gjøre det og så kan jeg kjøre en tysk bil med en stor og veldig kraftig V8/V10/V12
Saltkjelen Skrevet Desember 2, 2006 Skrevet Desember 2, 2006 Jeg merker godt at dieselprisen har økt kraftig i det siste ved fylling på lastebilen.. På UnoX i strømmen her om dagen var forøvrig bensinen kun 31 øre dyrere enn dieselen. Dieselen lå på 10,24kr literen mens bensinen lå på 10,55kr literen.. Snart kan jeg fylle full tank på BMW'en med et stort smil..
Fredrik Skrevet Desember 2, 2006 Skrevet Desember 2, 2006 Her i Danmark er prisforskjellen på bensin og diesel ca. 1,20 kroner i dieselens favør for tiden... ofte 1,40 kroner. Jeg vil ikke si at jeg tanker med et smil, men jeg angrer ikke på at jeg kjøpte en E46 318d Touring for å si det slik...
Boss Skrevet Desember 2, 2006 Skrevet Desember 2, 2006 Diesel prisen kommer sikkert til og stige til noen kroner mer en bensin. I løpet av et par år, hvis vi ikke blir surre huene som styrer nå.
cmn Skrevet Desember 2, 2006 Skrevet Desember 2, 2006 Hva i svarte granskauen er det dem driver med på Stortinget/i regjeringa? Spiller yatzy om hva dem skal øke avgiftene på? http://www.aftenposten.no/nyheter/miljo ... 554220.ece http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=143742
ErikS Skrevet Desember 2, 2006 Skrevet Desember 2, 2006 den nye X5'en vil koste ca 900.000 kr med minste dieselmotor ribbet for utstyr. Ikke engang luftfjærer får man med. Litt OT, men X5 blir ikke levert med luftfjæring på noen av modellene. Det er kun 4.8i og de bilene som blir bestilt som syv setere som blir leveret med luftfjering bak (sikkert dette du mente men). Dette virker for meg rart at de ikke har det som standardutstyr. Ble ikke E53 levert med luftfjæring foran og bak etter facelift? Hørt rykter om at Sandveen i Bergen får inn en fin pakke ifra statene med fly nå. En Bugatti, og går utifra at det er en Veyron. Bilen øker med 500 000 etter dette nye avgiftsvedtaket. Sykt? Har også hørt endel rykter om flytrafikk fra statene med bla. X5 4.8is. Prisøkningen på bla. ML AMG, Chayenne Turbo og X5 4.8is gjør det lønnsomt å transportere med fly for å få bilene til norge før nyttår. Også et rykte om Subaru. De venter inn ca. 820 biler som kommer med båt ifra Japan. Seilasen tar normalt bortimot 50+ dager, men nå må den innskrekes med 23 dager. Helt sykt....... Har også lest at det vil lønne seg å handle avgiftsvinnerene kun de tre- fire første mnd., for etter denne perioden vil gapet bli oppjustert fra selger. (Ref.: DinePenger Nr.10)
haakon Skrevet Desember 2, 2006 Skrevet Desember 2, 2006 Husk også at Dieselprisene garantert vil kravle opp etterhvert som etterspørslen blir større, og det vil den bli i og med at dieselbiler favoriseres så til de grader. synes å ha lest at dieselsalget har sunket i det siste. folk er jo som lemmen og når trendene snur så endrer nybilsalget seg også. personlig driter jeg i avgiftene da jeg ikke skal kjøpe eller selge bil,men synes det er fint at man tar med miljøhensynet i utformingen av avgiftssystemet. om de har tenkt riktig eller ikke er jo en annen sak. politikere er jo ikke kjent for å ta til seg nyttig informasjon fra folk som har greie på ting..
Fredrik Skrevet Desember 2, 2006 Skrevet Desember 2, 2006 Diesel lukter vondt og bråker Men er relativt billig i innkjøp og bidrar til at man kan komme nesten dobbelt så langt på en liter...
Dr_S Skrevet Desember 2, 2006 Skrevet Desember 2, 2006 Koster å være kar Diesel hører hjemme i busser og trailere
Fredrik Skrevet Desember 3, 2006 Skrevet Desember 3, 2006 Koster å være kar Diesel hører hjemme i busser og trailere Mener du det når det gjelder f.eks E90 335d også ?...
Hakon Skrevet Desember 3, 2006 Skrevet Desember 3, 2006 den nye X5'en vil koste ca 900.000 kr med minste dieselmotor ribbet for utstyr. Ikke engang luftfjærer får man med. Litt OT, men X5 blir ikke levert med luftfjæring på noen av modellene. Det er kun 4.8i og de bilene som blir bestilt som syv setere som blir leveret med luftfjering bak (sikkert dette du mente men). Dette virker for meg rart at de ikke har det som standardutstyr. Ble ikke E53 levert med luftfjæring foran og bak etter facelift? Hørt rykter om at Sandveen i Bergen får inn en fin pakke ifra statene med fly nå. En Bugatti, og går utifra at det er en Veyron. Bilen øker med 500 000 etter dette nye avgiftsvedtaket. Sykt? Har også hørt endel rykter om flytrafikk fra statene med bla. X5 4.8is. Prisøkningen på bla. ML AMG, Chayenne Turbo og X5 4.8is gjør det lønnsomt å transportere med fly for å få bilene til norge før nyttår. Også et rykte om Subaru. De venter inn ca. 820 biler som kommer med båt ifra Japan. Seilasen tar normalt bortimot 50+ dager, men nå må den innskrekes med 23 dager. Helt sykt....... Har også lest at det vil lønne seg å handle avgiftsvinnerene kun de tre- fire første mnd., for etter denne perioden vil gapet bli oppjustert fra selger. (Ref.: DinePenger Nr.10) Nye X5 har bare luftfjærer bak. dette er standard på V8 modellen, men man kan få det på med de andre motorene også. mht Bensinprisene så tror jeg aldri man kommer til å fylle opp tanken med ett smil, men jeg tror faktisk vi kommer til å se at prisene på bensin og diesel vil bli mer like. Apropos bananer... kjørt en Mini Cooper nu de siste, og efter at jeg gikk over til 99 octan "ferrari bensin" syns jeg bilen bruker mindre bensin... er det jeg som tuller eller kan dette faktisk stemme ?
[space] Skrevet Desember 3, 2006 Skrevet Desember 3, 2006 Sett ut ifra de bilene jag faktisk kan ha råd til, så slår jo faktisk disse avgiftene ut positivt. F.eks. Blir e90 320i billigere. Nå kan jeg ikke se for meg at jeg noen gang kommer til å kjøpe ny bil, men det blir jo spennende å følge med på bruktprisene fremover også. Autofil hadde en artig greie ang utslipp. En Ferrari / Aston Martin / annen superbil slipper jo i utgangspunktet kanskje ut en del CO2, men hvor langt kjører en slik bil i året? KUN på sommeren, stort sett når det er pent vær. Altså burde disse bilene gått NED i pris med tanke på det totale utslippet i løpet av et år, i forhold til en Avensis som kjører unger til barnehage, frem og tilbake til jobb hver dag hele året, til hytta, på bilferie +++
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå