Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jepp, da er jeg med igjen.

Jeg har tro på at en dag får miljøfanatikerne viljen sin, og det blir ugjenkallelig slutt på fri fart på Autobahn.

Dessverre.

Dette er det største steget hittil ihvertfall.

Får håpe vi får noen år til i det minste...

• Svar 68
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

hvem av oss skal bli politikkere og innføre mindre avgifter på biler i valg-løftene? Øker heller pris på matvarene litt.. norge forunrenser mindre og folk blir ikke så feite!

Skrevet

Jeg har tro på at en dag får miljøfanatikerne viljen sin, og det blir ugjenkallelig slutt på fri fart på Autobahn.

Dessverre.

Dette er det største steget hittil ihvertfall.

Får håpe vi får noen år til i det minste...

Problemet denne gangen er at det ikke kun handler om miljøfanatisme (les: altså er det ikke kun Die Grünen som har et eller annet på gang)... det er selveste det tyske arbeiderpartiet som legger seg godt til venstre for midten og retter skytset mot bilindustrien og alt hva den står for i Tyskland. Det store spørsmålet er naturligvis hvorfor de gjør dette akkurat nå, men jeg tror at det handler om et tegn i tiden. Folk flest er generelt mer fokusert på miljøet enn noen gang tidligere og kanskje spesielt i et land som Tyskland der mange f.eks aldri har opplevd en total stillhet i naturlige omgivelser. Jeg tror dessverre også at den frie hastigheten på Autobahn er historie innen noen få år.

Skrevet

Spiller ingen rolle hvem av sidene som styrer her i landet.blir like ille samma hva. Og bmw har jo bevist at hk ikke har en dr*tt med co2 utslipp,ikke vekt heller. Og bensin biler skulle vært billigere siden dem ikke slipper ut nox. Diesel er kone bil :-) Men er nok bare PENGA som styrer her i landet,har det alltid gjort og dumme ola pottit godtar allt. Skulle likt å se norske politikere styre litt i frankrike(eller irak,hehe!)

• 2 years later...
Skrevet

Jeg titter litt etter en 320d -06 stv., vurderer bruktimport, men registrerer at enkelte oppgir 158g co2 og noen 184g, dette er adskillig mange lapper i engangsavgift, er det en skrivefeil eller stemmer dette. Hva er forskjellen, for det er snakk 120/163 kw/hk motor på begge tilfeller. Jeg ser ingen forskjell annet enn utslippet.

Noen som kan oppklare dette for meg?

Skrevet

Syns Norge er så utrolig bakvendt og firkanta. Er en grunn til at folk kaller landet for den siste kommuniststat!

Det står her at de skal "straffe" gamle biler som bruker mye bensin og forurenser mer enn nye biler, men har de en oversikt over mye forurensning det blir av hele prosessen å vrake en gammel bil og produsere en ny bil, kontra det å bare holde den gamle bilen til den "dør"? Velkommen til bakvendtland...

Skrevet

Sier som Jeremy Clarkson.

Det spiller ingen rolle hva du kjører, men heller hvordan du kjører den.

Har du en motorsterk bil og lett høyrefot bruker den ikke så forbasket med drivstoff.

Hjelper vel ikke ikke å stemme på ap(ene) heller da det sitter mange å synes vi har bra styring på landet. Hjalp ikke i fjor og har lite tro på at det hjelper neste gang, men får prøve da også. :)

Ok kollektivtransport i norge? =;

Hvis jeg skal ta buss til jobb, (som jeg har prøvd èn gang), må jeg først hoppe på bussen som går en gang for dagen. Kjøre i 5 mil.. I gal retning. Vente i 5 og en halv time (!) på neste buss som bruker 3-3,5 timer til jeg er fram.

Da kjører jeg heller i overlegen komfort (i forhold til buss vertfall) i ca 2,5 timer med bil.

Send ut politikerne å la dem leve en uke i den virkelige verden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...