Gå til innhold

Den store Photoshop-tråden!

Espenlis
 Share

Anbefalte innlegg

Til deg som endra farga på den E30'en her oppi. Kunne du prøvd å fått hele bilen min i en hvilken som helst farge. Men helst svart, rød eller gul.

80jhbixyizi79q4xjy8j.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GJERNE OPPLYS OM HVORDAN DU SKIFTET FARGE :-)

takk :-)

veit ikke hvor god du er i PS så tar det ganske basic :wink: da er det kanskje noen andre som får glede av det oxo :)

varierer litt fra hva du har av utgangspunkt men nå på svart E30 touring gjorde jeg den først grå med å justere brightness/contrast i et eget layer der jeg har "maskert"

fym6emo8rm8m39kccttd.jpg

det som skal lakkeres til jeg fikk en lys, fin grå farge( litt lyere enn sluttfarge skal bli ofte) som viser fasongene slik du vil ha det( mye kontrast=krom effekt).

145zjpf7a69hvthlx2n6.jpg

"masker" det du skal lakkere( det har du sannsynligvis gjort for å justere brightness/contrast alt) og trykk på "new fill layer" knappen nederst i layer boksen( en svart/hvit sirkel som er delt diagonalt på midten) og trykk på solid color.

dnydkkomzkusl81gb58m.jpg

lek deg nå med fargenyanser og opacity( øverst i layer boksen) og evt brightness/contrast layeret til du blir fornøyd :wink:

i2ipqddzaoh7in9qf8cp.jpg

for biler som er i en gråfarge kan man som regel gå rett på å legge på farge layeret men på fargede biler blir det samme prosedyre som fra svart men er lettere å få pent

håper det var til litt hjelp, hvis ikke så er det bare å rope så skal jeg prøve å forklare bedre :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...