Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har i den siste tiden lest her inne på forumet om andre som har hatt rustproblemer med sine biler, spesielt E46 og E39.

Med dette i bakhodet har jeg i dag gått over bilen med lys og lykte.

Resultatet er meget nedslående!!

Jeg fant rust på panser, bakluke, en bakskjerm, 1 forskjerm begge bakdørene og en fordør, samt at listene rundt dørene flere plasser så ut som de hadde en pakke knust kjeks under seg. Særlig på fordørene framme mot speilene.

Jeg kan ikke si annet enn at jeg er dypt og inderlig sjokkert og forbannet. Vi snakker her om en bil som rullet ut på veien første gang i august 2002!

Med så mange karosserideler rustskadet er det jo nesten som bilen må ha en hellakkering, eller klarer de å bytte ut så mange deler uten å få forskjeller i farge og glans?? kan ikke si annet enn at jeg er meget skeptisk...

Jeg kan ikke skjønne at disse bilene kan være mye å samle på om 10-15 år.

Jeg trenger erfaringer fra andre som har opplevd dette!! Går dette smertefritt å få reparert? Holder BMW meg med bil mens dette repareres?? Jeg kan jo ikke være uten bil på ukesvis heller!

Nå som helga likevel er ødelagt for min del, kan jeg sette meg ned i fred og ro og tømme i meg såpass mye fludium at jeg glemmer dette noen timer...

Måtte bare få ut litt frustrasjon.

• Svar 46
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Som jeg skrev i mitt svar til "Mido" i bmwccn´s forum vedr. E46 og rust: "Triste saker og du har min medfølelse. Det som er merkelig er at det varierer så ekstremt når det gjelder rust og E46. Min E46 318d Touring (produsert 11/2002) har ikke antydning til rust og det tiltross for at den står utendørs 365 dager i året i regnfulle Danmark. Bilen har nå kjørt ca. 100000 Km i alt slags vær. Den blir imidlertid... som din... polert minst 3 ganger i året og ellers omsorgsfult behandlet slik en BMW skal behandles".

Ellers har vi skrevet litt om E39/E46 og rust bl.a her og her... :roll:

Skrevet

Jo takk for tipset, Fredrik!

Har også lest om Midos tilfelle, det var det som fikk meg til å kjøre bilen på bukk, og ta fram lommelykt og røntgenblikket.

Mye av denne rusten er jo svært vanskelig å få øye på!

litt kjipt dette da jeg driver å skal selge bilen i disse dager.. Men jeg går meget sterkt ut fra at min forhandler ordner opp i dette umiddelbart.

Hvis det skulle vise seg å være vanskelig, kan det hende at jeg kommer til å vurdere STERKT å droppe mine E91 planer.

Skrevet

Er det ikke 6års rustgaranti? Eller er det kun på de nyere modellene?

Ferdrik, hadde du ikke en episode med noen deksler på dørene for en god stund tilbake? Synes jeg husker det... Hvordan er det egentlig på vinterstid i Danmark, saltes veiene like mye som her?

Skrevet

BMW har tidligere hatt 6 års garanti mot gjennomrusting på deres modeller, men biler som nå er registrert etter 01.01.2004 har fått utvidet rustgaranti til 12 år.. Forøvrig en meget kjedelig sak og dette bør uansett gå på godwill fra BMW...

Skrevet
Er det ikke 6års rustgaranti? Eller er det kun på de nyere modellene?

Ferdrik, hadde du ikke en episode med noen deksler på dørene for en god stund tilbake? Synes jeg husker det... Hvordan er det egentlig på vinterstid i Danmark, saltes veiene like mye som her?

Dekslene på den bakre delen av fordørene (mot bakdørene) er av aluminium. De ruster ikke, men den sorte lakken slipper festet når aluminiumen med tiden begynner å korrodere. Dekslene kan heldigvis skiftes uten for mye bryderi og jeg fikk mine skiftet på garantien (historien du husker). Danske veier saltes minst like mye som de norske... om ikke mer... :?

Skrevet
BMW har tidligere hatt 6 års garanti mot gjennomrusting på deres modeller, men biler som nå er registrert etter 01.01.2004 har fått utvidet rustgaranti til 12 år.. Forøvrig en meget kjedelig sak og dette bør uansett gå på godwill fra BMW...

Gjennomrusting??

Det skal sannelig mye til for at det skal gjennomrustes på 3-4 år....

Det er som jeg sier, om ikke BMW ordner opp i dette så kommer jeg til å vurdere å ta noen år med en grom Audi.

Jeg er selger selv, og vet at misfornøyde kunder er noe man strekker seg laaang for å unngå.

Jeg håper og tror likevel av min forhandler ordner opp i dette. Garanti eller goodwill er et fett for meg. Just fix it.

Skrevet

Jeg hadde rust i panseret mitt. Dette er nå fikset med et helt nytt panser. Det er bare å dra til en BMW forhandler, så fikser de dette.

Jeg var hos Autozentrum, der var det en meget behjelpelig person som gikk over alle de utsatte delene som dører, bagasjelokk og panseret.

Panseret ble lakkert og montert av Auto Skade.

Skrevet

Dette er omtrent samme story som vi opplevde. Leste her på forumet om rustproblem på E39, og gikk derfor og sjekket bilen. Du kan lese hvordan dette gikk i denne tråden.

Jeg er enig med deg at dersom du ikke får fikset dette gratis, så bør du si hadet til BMW for en stund. Misfornøyde kunder er noe BMW ikke kan leve med - og ihvertfall ikke tap av kunder.

Det er for dårlig at en så dyr bil skal ruste så lett. Audi er bedre på dette området.

Mercedes har til opplysning 30 års garanti mot gjennomrusting. Dette viser at de står for produktet sitt.

Skrevet

Jeg har også funnet antydning til rust både foran og bak, men jeg venter med å utbedre det til våren. Har fått bekreftet fra Autozentrum at det ikke skal bli noe problem.

Skrevet
Dette er omtrent samme story som vi opplevde. Leste her på forumet om rustproblem på E39, og gikk derfor og sjekket bilen. Du kan lese hvordan dette gikk i denne tråden.

Jeg er enig med deg at dersom du ikke får fikset dette gratis, så bør du si hadet til BMW for en stund. Misfornøyde kunder er noe BMW ikke kan leve med - og ihvertfall ikke tap av kunder.

Det er for dårlig at en så dyr bil skal ruste så lett. Audi er bedre på dette området.

Mercedes har til opplysning 30 års garanti mot gjennomrusting. Dette viser at de står for produktet sitt.

Kan love deg at garantien mercedes gir koster dem penger også,en bekjent jobber hos mercedes.Han jobber på heltid med utbedring av rustskader,generelt på nyere biler.

Synes dette er skuffende at det i dette tiåret skal være problemer med rust.Virker som om dette problemet er større på tyske biler enn på andre biler.

En del japanske biler og blandt annet volvo hadde problem med rust,men det var jo tidlig på 80 tallet..

Skrevet

Synes dette er skuffende at det i dette tiåret skal være problemer med rust.Virker som om dette problemet er større på tyske biler enn på andre biler.

En del japanske biler og blandt annet volvo hadde problem med rust,men det var jo tidlig på 80 tallet..

Fars 2004 modell Mazda 6 Må inn på garanti nå for å fjerne rust i hjulbrønnene bak. har gått 64 000km og er kjørt på saltete veier om vinteren. Den står ute hver dag. Så noen japanske merker sliter enda med rust. Bilen er akkurat passert 2 år.

Skrevet

Min e46 har fått byttet panser og bakluke av forrige eier pga rust.

Nå har ikke jeg gått over med lupe siden jeg polerte i sommer, men da var det hvertfall ingen tegn til rust noe sted. Det er for jævlig at nye biler skal ruste så lett.

Vi har vel 2 ting å skylde på:

-gjenvunnet metall i bildeler

-dårligere lakk

Begge disse punktene på grunn av miljøhensyn.

Det er flere slike "irriterede miljøhensyn":

-Bunnstoff på båt er mye dårligere enn før. Nå må vi heller stoffe dobbelt så ofte.

-Maling (hus) er dårligere fordi den ikke kan inneholde soppdrepende midler. Nå må vi først spraye huset med soppdreper først. Denne renner da av veggen og ned i grunnen, til forskjell fra "den giftige" malingen før som selvfølgelig holder seg på veggen.

-ugressmiddel som ikke er giftig nok til å fjerne ugress. (Forsøkt løst her i gården med kaustisk soda og diesel. Sikkert mye bedre!)

Skrevet

Gjelder denne garantien bruktimporterte biler også? Kjøpte en bil fra tyskland i vår, det var fra en BMW forhandler i Düsseldorf. Har ikke sett noe rust, men blir jo helt n-n-n-nervøs av å lese det her. Kansje ta en NAF test, vet ikke hvor nøye en BMW forhandler går igjennom bilen for å avdekke trøbbel for BMW liksom.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...