Gå til innhold

Porsche Boxter S vs BMW Z4M


Sandersen
 Share

Anbefalte innlegg

Den Z4 M saken er vel produsert i USA?

Jeg tror det var denne som fikk kritikk for å være for dårlig understellsmessig. Samt at instrumentpanelet ser ut som det kommer fra en 20 år gammel Chevy Van. Cred for manuell kasse.

Z4 M Coupe ser veldig bra ut utvendig, men det er før man kommer inn i coupeen. Min mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

syns ikke de Roadster'ne har noe med BMW og gjøre jeg... Tenker meg heller en hylende M3 eller M5 på gata, og de store 7 seriene som "stasen" til BMW. Også har du 6 serien som er en jubeleums modell, av noe ymse slag sammen med 8 serien som burde kommet igjen snart... liker V12<3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener at denne sammenligningen halter litt når man tenker på effektforskjellen mellom disse to modellene (Boxster S har 295 HK og Z4 M Roadster har 343 HK). Boxster S er uten tvil en utrolig harmonisk konstruksjon, men når BMW stiller med en M-modell bør Porsche få lov til å geare opp til et nivå der de mer seriøse modellene befinner seg. 911 Carrera S Cabriolet har 355 HK (kun 12 HK mer enn Z4 M Roadster), men da snakker vi om ytelser på et helt annet nivå. 0-100 Km/t på 4,9 sekunder og en topphastighet på 293 Km/t... :wink:

Prisen har nok vært avgjørende for Top Gear´s valg av Boxster S og ikke 911 Carrera S Cabriolet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De skulle vel brukt en Cayman S? Selvom Z4M har mer hk..Porsche sine HK er jo ofte mer effekttive enn BMW sine..:)Alle tidligere tester av Z4M så viser de mot Cayman S..De er jo også i samme prisklasse.

Tallene til Cayman S

0-100 km/t går på 5,4 sekunder og toppfarten er 275 km/t.

Carrera koster vel par hundre mer enn Z4M?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Porsche er benchmark i sportsbil klassen, ingen over ingen ved siden.

Glimrende merkenavn bygging har de også gjort, så Cayenne måtte bare bli en suksess, blir spennende å følge den 4 dørs limousinen de har på gang.

Z4 er en fin bil det, men Porsche'n er lettere og mer komplett som sportsbil, ingen tvil.

Det er ikke en bil jeg ville valgt men, er greit å innrømme når noe er bedre, å ikke være totalt forblindet.

:wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Porsche er benchmark i sportsbil klassen, ingen over ingen ved siden.

Glimrende merkenavn bygging har de også gjort, så Cayenne måtte bare bli en suksess, blir spennende å følge den 4 dørs limousinen de har på gang.

Z4 er en fin bil det, men Porsche'n er lettere og mer komplett som sportsbil, ingen tvil.

Det er ikke en bil jeg ville valgt men, er greit å innrømme når noe er bedre, å ikke være totalt forblindet.

:wink:

Er Cayman en mer sportsbil en Z4 M ? Cayman har jo ikke diffsperre engang.

Men porsch er porsch

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Porsche er benchmark i sportsbil klassen, ingen over ingen ved siden.

Glimrende merkenavn bygging har de også gjort, så Cayenne måtte bare bli en suksess, blir spennende å følge den 4 dørs limousinen de har på gang.

Z4 er en fin bil det, men Porsche'n er lettere og mer komplett som sportsbil, ingen tvil.

Det er ikke en bil jeg ville valgt men, er greit å innrømme når noe er bedre, å ikke være totalt forblindet.

:wink:

Er Cayman en mer sportsbil en Z4 M ? Cayman har jo ikke diffsperre engang.

Men porsch er porsch

Tror av det jeg har lest, at Z4 i M versjon er en mer "lekebil" enn en banebil, som jeg har inntrykk av at Porsche'n er...

Bare en subjektiv mening, har ikke prøvd noen av disse.

:wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...