Arimanni Skrevet Desember 21, 2006 Share Skrevet Desember 21, 2006 men... hva er egentlig vitsen med minimum 6 sylindre på en sportsbil? Lyden? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet Desember 21, 2006 Share Skrevet Desember 21, 2006 men... hva er egentlig vitsen med minimum 6 sylindre på en sportsbil? Lyden? Nå er ikke lyden i S2000 noe å klage over akkurat. På det feltet er den god! Nå synes jeg imidlertidig at S54 motor til BMW var et veldig riktig steg i riktig retning hva angår turtall og høye effektuttak. Hartge leverte vel også S54 motoren i gate"trimma" version med 420hk. 4_2_0 sugehk ut av en 3,2, da begynner vi å snakke At BMW er så hjernedøde har jeg ingen tro på, men BMW kjører jo magien sin gjennom 6 sylindre, det har de alltid gjort! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hylland Skrevet Desember 21, 2006 Share Skrevet Desember 21, 2006 wankelmotoren i Rx 8 er vel hakket råere... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ca///e Skrevet Desember 21, 2006 Share Skrevet Desember 21, 2006 S2000 er en tøff bil å se på utvendig og den går sikkert bra. Og lyden er det heller ikke noe å si på. Har aldri prøvd en, men må si at interiøret var meget smakløst og jeg blir rett og slett søvnig av å se på det. Ser jo ut som et sent 80 tidlig 90-talls interiør. Fysj! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ron Jeremy Skrevet Desember 21, 2006 Share Skrevet Desember 21, 2006 Det er Honda og BMW som lager verdens beste motorer. BMW lagde vel over 1000hk av en 1.6 liter på 70 tallet en gang? (stemmer det, eller er jeg litt ute å kjører?) BMW er i premium klassen, ikke bare hysterisk morsom klassen med Opel speedster og S2000 som her er nevnt. Så syns det blir vanskelig å sammenline disse direkte. Det nærmeste man kommer S2000, er vel Z3M coupe evt roadster? De nye blir for mye komfort (les tung) til å sammenliknes med S2000. Men BMW MÅ jo gjøre mye riktig nå. På topp 10 listen over de best solgte premium bilene i USA, ligger BMW på 1 og 9 plass, ingen benz eller Auda innen topp 10... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetta Skrevet Desember 21, 2006 Share Skrevet Desember 21, 2006 Det som jeg synes var det mest utrolige med s2000, var giringen! har aldri opplevd en så tett girkasse før. og når jeg fikk prøve E46 M3 ac schnitzer så føles det som en traktor med den lange giringen. dette var s2000 helt rå på. Kunne godt hatt den motoren i min til dags dato 318is. De fleste har ett forventning til vtec. jeg synes det var helt greit. var veldig "sykt" i begynnelsen, men etter hvert så ble det vanlig. synes det var litt stress å kjøre den bilen i kø og lignende. når du hele tiden må slure den ut. alt i alt morsom bil og damene liker den (iforhold til e30 til nøds e36) og altfor mange tror den er mye dyrere enn den er. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Desember 21, 2006 Share Skrevet Desember 21, 2006 Det er ikke så veldig lenge siden vi hadde en relativt interessant diskusjon vedr. Honda S2000 motoren og BMW... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ellingsen B. Skrevet Desember 21, 2006 Share Skrevet Desember 21, 2006 Det er Honda og BMW som lager verdens beste motorer.BMW lagde vel over 1000hk av en 1.6 liter på 70 tallet en gang? (stemmer det, eller er jeg litt ute å kjører?) BMW er i premium klassen, ikke bare hysterisk morsom klassen med Opel speedster og S2000 som her er nevnt. Så syns det blir vanskelig å sammenline disse direkte. Det nærmeste man kommer S2000, er vel Z3M coupe evt roadster? De nye blir for mye komfort (les tung) til å sammenliknes med S2000. Men BMW MÅ jo gjøre mye riktig nå. På topp 10 listen over de best solgte premium bilene i USA, ligger BMW på 1 og 9 plass, ingen benz eller Auda innen topp 10... Er Z3 Coupe tung bil? Eller har mye komfort? Eller mener du andre biler? Min veier 1270kg og der fins ikke mye komfort! Ørepropper foretrekkes Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R Andersen Skrevet Desember 21, 2006 Share Skrevet Desember 21, 2006 Husk på at det er en veldig stor forskjell mellom en E30 fra 1988 og en honda s2000 fra 2000 eller noe da... En gammel E30 holder seg ganske godt for sin alder.. Sjekk på forsiden til www.s14.net Litt ned på siden, så er det en test mellom en S2000 og en E30 M3. Begge er litt modifisert. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ron Jeremy Skrevet Desember 21, 2006 Share Skrevet Desember 21, 2006 Det er Honda og BMW som lager verdens beste motorer.BMW lagde vel over 1000hk av en 1.6 liter på 70 tallet en gang? (stemmer det, eller er jeg litt ute å kjører?) BMW er i premium klassen, ikke bare hysterisk morsom klassen med Opel speedster og S2000 som her er nevnt. Så syns det blir vanskelig å sammenline disse direkte. Det nærmeste man kommer S2000, er vel Z3M coupe evt roadster? De nye blir for mye komfort (les tung) til å sammenliknes med S2000. Men BMW MÅ jo gjøre mye riktig nå. På topp 10 listen over de best solgte premium bilene i USA, ligger BMW på 1 og 9 plass, ingen benz eller Auda innen topp 10... Er Z3 Coupe tung bil? Eller har mye komfort? Eller mener du andre biler? Min veier 1270kg og der fins ikke mye komfort! Ørepropper foretrekkes Nei jeg mener ikke det, jeg mente at nettopp denne modellen er kanskje den som best kan sammenliknes mot S2000. Jeg har kjørt Z3 selv, og jeg vet den ikke har allverdens komfort, men den er mer leken og mindre komfort orientert enn f.eks den nyere Z4. Hvis du foretrekker ørepropper antar jeg du ikke har orginal eksos? Personlig ville jeg hatt både lyden og bilen til en Z3 M, enn S2000. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jumpin Skrevet Desember 21, 2006 Share Skrevet Desember 21, 2006 FETT..... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ellingsen B. Skrevet Desember 21, 2006 Share Skrevet Desember 21, 2006 Det er Honda og BMW som lager verdens beste motorer.BMW lagde vel over 1000hk av en 1.6 liter på 70 tallet en gang? (stemmer det, eller er jeg litt ute å kjører?) BMW er i premium klassen, ikke bare hysterisk morsom klassen med Opel speedster og S2000 som her er nevnt. Så syns det blir vanskelig å sammenline disse direkte. Det nærmeste man kommer S2000, er vel Z3M coupe evt roadster? De nye blir for mye komfort (les tung) til å sammenliknes med S2000. Men BMW MÅ jo gjøre mye riktig nå. På topp 10 listen over de best solgte premium bilene i USA, ligger BMW på 1 og 9 plass, ingen benz eller Auda innen topp 10... Er Z3 Coupe tung bil? Eller har mye komfort? Eller mener du andre biler? Min veier 1270kg og der fins ikke mye komfort! Ørepropper foretrekkes Nei jeg mener ikke det, jeg mente at nettopp denne modellen er kanskje den som best kan sammenliknes mot S2000. Jeg har kjørt Z3 selv, og jeg vet den ikke har allverdens komfort, men den er mer leken og mindre komfort orientert enn f.eks den nyere Z4. Hvis du foretrekker ørepropper antar jeg du ikke har orginal eksos? Personlig ville jeg hatt både lyden og bilen til en Z3 M, enn S2000. Ah..da er jeg med Ja..har ikke helt org. eksos..Men det er veldig mye dekkstøy også..Sitter jo oppå bakdekka nesten.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenzuke Skrevet Desember 21, 2006 Share Skrevet Desember 21, 2006 http://www.youtube.com/watch?v=XkAFTYoyK2U Ganske heftig lyd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattrokiller Skrevet Desember 21, 2006 Share Skrevet Desember 21, 2006 hva er egentlig vitsen med minimum 6 sylindre på en sportsbil? Rett og slett for 6 må man ha så mye som mulig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rage-A Skrevet Desember 21, 2006 Share Skrevet Desember 21, 2006 BMW Laget en 1.4 med turbo til bruk i formel1, med 1400hk @ 5 Bar ladetrykk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå