Fredrik Skrevet Desember 21, 2006 Share Skrevet Desember 21, 2006 blir nok aldri enighet i denne saken,men tingen med 4 sylindre er at "alle" europeiske biler har det. og det er litt kjedelig, høres ut som en vaskemaskin uansett hvor høyt turtall det er. noen med 6´r og nesten ingen med v8,v10,12 dessuten er det vel bare bmw som bruker rekke 6 (TVR) Audi,Mercedes og resten bruker vel V6? Dette innlegget blir jeg ikke klok på... har du tenkt på at det kanskje er en markedsmessig og økonomisk årsak til at de fleste alminnelige biler har en rekkefirer under panseret ?... Det har intet med hverken BMW og/eller Honda å gjøre... bare så det er helt klart. Porsche, BMW, Mercedes-Benz, Ford... og mange flere bilprodusenter benyttet rekkefirere i deres sportsmodeller da E30 M3 var på høyden på slutten av 80-tallet. Motorkonfigurasjoner går i motesykluser... nå er det V10 som er hot... for ti år siden var det V12 som var hot... moten skifter og nissen følger med på lasset... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
P.I.B Skrevet Desember 21, 2006 Share Skrevet Desember 21, 2006 Har kjørt både s2000, NSX og Accord type R. Helt RÅTT! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Z3 Skrevet Desember 21, 2006 Share Skrevet Desember 21, 2006 På ringen er S2000 7 sekunder dårligere enn Z4 3,0 Roadster, det er her snakk om 3.0 med 231 hk, altså 9 hk mindre enn S2000. Begge bilene er testet av Sport Auto. Z4 er vel også noen få kg tyngre så dette viser vel at noen har litt for store forventninger til S2000 fordi de tror at høyt turtall = rask racerbil. Tidene er for Honda S2000 8:39 og for Z4 roadster 3.0 er tiden 8:32. 7 sekunder er en del meter............... Hvorfor skal BMW lage biler som S2000 når de allerede er bedre selv? Og man kjører heller vanligvis ikke rundt på en liten gocartbane, de fleste er ute i den virkelige verden (vanlig vei) og der kan man kjøre mye fortere enn på en lekebane. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwdude_1 Skrevet Desember 21, 2006 Share Skrevet Desember 21, 2006 http://videos.streetfire.net/category/B ... 46f2e0.htm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mknard Skrevet Desember 21, 2006 Share Skrevet Desember 21, 2006 riskoker Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evopower Skrevet Desember 21, 2006 Share Skrevet Desember 21, 2006 Har vært så heldig å få gleden av å kjøre S2000. Det er det råeste jeg har prøvd, og selv om det sikkert finnes raskere biler, tror jeg ikke det er mange som slår denne på lydopplevelsen, når den passerer 8000 o/min og motoren gir signal om at du kan ligge på dobbelt så høyt turtall, uten problemer Alle vibrasjoner og bevegleser går inn i ryggmargen på deg, på en god måte! Du har en utrolig følelse med hvor du har bilen hen. Til sammenligning er det råeste av bmw jeg har kjørt 2000 modell 730da og 730i, men de er jo på en helt annen måte da! Skulle likt å prøvd en E30 M3 2,5 EVO, bare for å sammenligne med S2000 en gang Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evopower Skrevet Desember 21, 2006 Share Skrevet Desember 21, 2006 På ringen er S2000 7 sekunder dårligere enn Z4 3,0 Roadster, det er her snakk om 3.0 med 231 hk, altså 9 hk mindre enn S2000. Begge bilene er testet av Sport Auto. Z4 er vel også noen få kg tyngre så dette viser vel at noen har litt for store forventninger til S2000 fordi de tror at høyt turtall = rask racerbil. Tidene er for Honda S2000 8:39 og for Z4 roadster 3.0 er tiden 8:32. 7 sekunder er en del meter............... Hvorfor skal BMW lage biler som S2000 når de allerede er bedre selv? Og man kjører heller vanligvis ikke rundt på en liten gocartbane, de fleste er ute i den virkelige verden (vanlig vei) og der kan man kjøre mye fortere enn på en lekebane. Tror det har litt med at BMW, med sine to sylindre mer enn Hondaen og litt høyere vekt, setter bedre tider på Ringen for det er en RASK bane! Da er dette egenskaper som lønner seg. Hondaen er nok raskere og mer lettkjørt på små baner og ved drifting eller gaterace. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Magnus Skrevet Desember 21, 2006 Share Skrevet Desember 21, 2006 Hmmm... Nå ble virkelig den gamle tanken om en S2000, fra før jeg kjøpte BMW, vekket igjen gitt. Noen som har noen gode tips til hvor begynne om man vil skaffe seg en slik en? Jeg mener, er jo ikke akkurat flust av disse bilene... Lurer på om den hadde blitt rå med 18" eller 19" BBS CH... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MR.H Skrevet Desember 21, 2006 Share Skrevet Desember 21, 2006 Hmmm... Nå ble virkelig den gamle tanken om en S2000, fra før jeg kjøpte BMW, vekket igjen gitt.Noen som har noen gode tips til hvor begynne om man vil skaffe seg en slik en? Jeg mener, er jo ikke akkurat flust av disse bilene... Lurer på om den hadde blitt rå med 18" eller 19" BBS CH... Importere fra US, en brukt i god stand ligger på ca 140.000. Ellers er det en god del til salgs på nettet, om du bruker kjente søke motorer. Ellers så er det vel kjente firma og personer som gjerne tar en inn for deg. PA motorsport har en 05 modell til salgs =) Z4'n som ble kjørt på ringen er ikke av samme dato som S2000, så det burde vekte litt. Det er blitt gjort forbedringer på S2000 modellen. Fleste som er i salgs her i landet er 2000 modeller, og noen 2002. Ikke mange av dem nei, så en S2000 snur hoder kan man si . Mvh Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BalleKnalle Skrevet Desember 21, 2006 Share Skrevet Desember 21, 2006 Hmmm... Nå ble virkelig den gamle tanken om en S2000, fra før jeg kjøpte BMW, vekket igjen gitt.Noen som har noen gode tips til hvor begynne om man vil skaffe seg en slik en? Jeg mener, er jo ikke akkurat flust av disse bilene... Lurer på om den hadde blitt rå med 18" eller 19" BBS CH... Ligger jo f.eks ca 7 stykker til salgs nå kun på autobørsen... så direkte vanskelig kan det ikke være.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Magnus Skrevet Desember 21, 2006 Share Skrevet Desember 21, 2006 Jada, ligger 4 på finn.no også. Tenkte bare på om det var noen konkrete forhandlere som hadde litt peiling på disse bilene. Har stort sett hatt hodet mitt i BMW-verden de siste to årene... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Azzido Skrevet Desember 21, 2006 Share Skrevet Desember 21, 2006 Jeg har eid lillebroren til S2000, en Honda Integra Type R. Dette er per dags dato det råeste jeg har eid og kjørt med tanke på kjøreegenskaper og effekt pr L. Den har en 1.8l Motor på 190hk originalt. Vtec slo inn ved 5900rpm og ga seg ved ca 9100rpm. På bane er honda også helt geniale med tanke på kjøreegenskaper osv. Testa integran på våler i sommer og blei liggans i kø, pga folk som lå foran og sinka. da f.eks s14a, impreza wrx, Supra NA mk4 osv. Veit med meg selv at neste gang jeg skal kjøpe meg dyr sportsbil blir det honda, og da en s2000 eller civic type r. Dette rett og slett pga masse kjøreglede for en liten sum penger isteden for en svindyr M serie bmw. forskjellen er litt mere komfort, tyngre bil og litt mere bunndrag på en bmw kontra honda. Legger ved film av integran jeg hadde. kompis som kjører, derfor bomgiringa men vil påstå gira er ganske langdradde http://www.azzido.no/downloads/Filmer/itr%20driveby.AVI http://www.azzido.no/downloads/Filmer/itr%20fiane.AVI http://www.azzido.no/downloads/Filmer/itr%20gjerstad.AVI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Azzido Skrevet Desember 21, 2006 Share Skrevet Desember 21, 2006 Jada, ligger 4 på finn.no også. Tenkte bare på om det var noen konkrete forhandlere som hadde litt peiling på disse bilene.Har stort sett hatt hodet mitt i BMW-verden de siste to årene... Av forhandlere så er det nok pettersen autoimport og nippon.no som har mest peiling per dags dato av import firmaene. Ellers så står det mye på honda-tech.com og club-honda.org. de fleste som er til salgs i landet nå eies av medlemmer på club-honda.org Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Magnus Skrevet Desember 21, 2006 Share Skrevet Desember 21, 2006 Takk for tips! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BalleKnalle Skrevet Desember 21, 2006 Share Skrevet Desember 21, 2006 Jada, ligger 4 på finn.no også. Tenkte bare på om det var noen konkrete forhandlere som hadde litt peiling på disse bilene.Har stort sett hatt hodet mitt i BMW-verden de siste to årene... Pettersen autoimport kan vel sine saker? japan auto kanskje.. www.pettersen-autoimport.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå