Gunnar Skrevet Desember 22, 2006 Share Skrevet Desember 22, 2006 Traff to stk S2000 på vei hjem fra jobb på Nøtterøy i forgårs. Sikkert noe import-greier nå får nyttår. Kanskje de kommer for salg snart.. men er vel en fare for at det blir ETTER nyttår, i håp om å få mer for de. Tipper det er en del slike som står på vent og dukker opp til salgs så fort avgiftsendringene er et faktum. Traff faktisk enda en S2000 på Nøtterøy i dag, så det skulle ikke forundre meg om det er en der som driver med S2000-import. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen|3k Skrevet Desember 22, 2006 Share Skrevet Desember 22, 2006 Traff to stk S2000 på vei hjem fra jobb på Nøtterøy i forgårs. Sikkert noe import-greier nå får nyttår. Kanskje de kommer for salg snart.. men er vel en fare for at det blir ETTER nyttår, i håp om å få mer for de. Tipper det er en del slike som står på vent og dukker opp til salgs så fort avgiftsendringene er et faktum.Traff faktisk enda en S2000 på Nøtterøy i dag, så det skulle ikke forundre meg om det er en der som driver med S2000-import. Kameraten min sine... Den gråe er til salgs og den lyseblåe har han akkurat hentet... En 02 modell med 11 000 på tellern Hakke lest hele tråden her men er enig med trådstarter, en meget rå og flott bil! Utrolig artig å kjøre, og motoren er noe for seg selv... Vet om folk som har planer om å sette denne motoren i noe annet enn s2k, gromt det! Den svarte som har vært på gatebil noen ganger med kompressor er det vel, den er jo helt rå... Syk lyd og går temmelig godt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Desember 22, 2006 Share Skrevet Desember 22, 2006 Er det fysisk forskjell på motorene i 318i og 320i? Og selv om 320i har mer effekt og moment på et høyere turtall, så vill ikke det automatisk si at den er mer masete til daglig bruk. Kan jo godt hende at 320i har like mye (og kanskje mer) Nm og effekt enn 318i på henholdsvis 3250 og 5750 O/min. Nei... motoren er for begge modellene N42B20, men de er ulikt elektronisk tunet. Normalt er din teori vedr. moment/hestekrefter korrekt, men slik er det ikke når det gjelder disse to modellene.... E90 318i føles signifikant mer komfortabel enn E90 320i. Årsaken er at modellene benytter den samme gearkassen med den samme utvekslingen, men at 318i faktisk har en lavere utveksling på differensialen. Resultatet gir følgende max hastigheter pr. gear for hhv. 318i og 320i: 1.gear - 53/51 Km/t, 2.gear - 93/89 Km/t, 3.gear - 138/132 Km/t, 4.gear - 186/178 Km/t, 5.gear - 229/218 Km/t og 6.gear - 269/257 Km/t. Som man ser er 6. gearet et rent økonomigear for begge modellene og 318i har hele veien opp gjennom registeret et lavere turtall enn 320i ved den samme hastigheten. Jeg tror BMW bevisst har gjort 320i mer "sportslig" gearet for å kompensere for at det er tale om en rekkefirer og ikke en rekkesekser. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[space] Skrevet Desember 22, 2006 Share Skrevet Desember 22, 2006 Synes denne her var den som så best ut av de som ligger ute nå (Uten tanke på pris, km osv, men kun på utseende: http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1267397 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Magnus Skrevet Desember 22, 2006 Share Skrevet Desember 22, 2006 Er det fysisk forskjell på motorene i 318i og 320i? Og selv om 320i har mer effekt og moment på et høyere turtall, så vill ikke det automatisk si at den er mer masete til daglig bruk. Kan jo godt hende at 320i har like mye (og kanskje mer) Nm og effekt enn 318i på henholdsvis 3250 og 5750 O/min. Nei... motoren er for begge modellene N42B20, men de er ulikt elektronisk tunet. Normalt er din teori vedr. moment/hestekrefter korrekt, men slik er det ikke når det gjelder disse to modellene.... E90 318i føles signifikant mer komfortabel enn E90 320i. Årsaken er at modellene benytter den samme gearkassen med den samme utvekslingen, men at 318i faktisk har en lavere utveksling på differensialen. Resultatet gir følgende max hastigheter pr. gear for hhv. 318i og 320i: 1.gear - 53/51 Km/t, 2.gear - 93/89 Km/t, 3.gear - 138/132 Km/t, 4.gear - 186/178 Km/t, 5.gear - 229/218 Km/t og 6.gear - 269/257 Km/t. Som man ser er 6. gearet et rent økonomigear for begge modellene og 318i har hele veien opp gjennom registeret et lavere turtall enn 320i ved den samme hastigheten. Jeg tror BMW bevisst har gjort 320i mer "sportslig" gearet for å kompensere for at det er tale om en rekkefirer og ikke en rekkesekser. Huh? Er det ikke noe som skurrer med de tallene der? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Z3 Skrevet Desember 22, 2006 Share Skrevet Desember 22, 2006 Jeg har aldri nevnt å kjøre rett frem, men det er mange grader av svinger. F.eks gocartbane som mange liker fordi det er eneste stedet i hele verden en E30 har mulighet til å hevde seg. Ingen kan vel påstå at Nordsløyfen er rett frem, nei det er faktisk en landeveg, og er det beste stedet å måle biler. Aerodynamikken er viktig på en sportsbil, på en gocartbane betyr det nesten ingenting som helst. Egenskapene i høyhastighetssvinger er også svært viktig. Hva er det for slags tullete påstand om E30? Hvilken annen bil med 1200Kg og 200Hk (E30 M3) er det som kjører så inni hampen fra da? E30 med riktig understell og en frisk firer gruser det aller meste av "normale" biler også på bane. Men om du begynner å dra inn Z4 M, Porsche 911 GT3 osv som motstandere, da skjønner jeg. Nürburgring er forøvrig en bane som er HELT annen enn de fleste asfaltbaner som er tilgjengelige for oss nordmenn. Stort sett er vi aldri oppe i 200Km/t på bane. Og da skal ikke du fortelle meg at det er så mange som kjører fra E30 M3. Eller gjør du det kanskje? E30 M3 var en av verdens beste i sin tid, det vet jeg også. Det som gjør at dette ble nevnt var at mange E30 eiere liker seg best på små baner, da kan de hevde seg blandt dagens biler , og dermed tror de bevisst eller ubevisst(?) at bilen er like god som nyere modeller. Poenget mitt er at selv om man er raskest rundt en gocartbane har man ikke de beste egenskapene. De egenskapene kommer frem i raskere svinger. Det var også en som i et innlegg spurte meg hva kjøreglede var, for meg kan det være mye. Jeg opplever kjøreglede i Z3'en min , jeg kan også opplever stor kjøreglede i en 740 , i 7 serien selvsagt en helt annen type kjøreglede, men like stor. Derfor egentlig helst Ja takk begge deler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Desember 22, 2006 Share Skrevet Desember 22, 2006 Espen|3k, stemmer bra med fargene det ja. ///Magnus, hvis tallene stemmer, så er det nok bare teoretisk toppfart om de hadde klart å dra til sperra i 6. gir. Det må nesten bli slik hvis det skal være et godt "høyhastighets" cruise/økonomigir. Tipper begge nærmest når toppfart på 5. gir.. uten at jeg har sett på dataene. Må forøvrig si at med litt senk og fine felger ser S2000 forbanna bra ut forfra og fra sidene, men bakfra får jeg skikkelig MX5-assosiasjoner.. og det er ikke bra.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R Andersen Skrevet Desember 22, 2006 Share Skrevet Desember 22, 2006 men er jo ting jeg ikke liker med den også, som Knight Rider-instrumentene... Og at det kun er en tosetet, og at du ikke kan være med på Bimmerstreff.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen M33 Skrevet Desember 22, 2006 Forfatter Share Skrevet Desember 22, 2006 men er jo ting jeg ikke liker med den også, som Knight Rider-instrumentene... Og at det kun er en tosetet, og at du ikke kan være med på Bimmerstreff.. Toseter er ikke negativt. Det eneste negative jeg fant er mangel på tak. Men det med bimmerstreff er et godt poeng Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Desember 22, 2006 Share Skrevet Desember 22, 2006 Huh? Er det ikke noe som skurrer med de tallene der? Jeg tror ikke det... E90 318d har følgende max hastigheter pr. gear: 1.gear - 42 Km/t, 2.gear - 77 Km/t, 3.gear - 120 Km/t, 4.gear - 172 Km/t, 5.gear - 217 Km/t og 6.gear - 261 Km/t. M47D20 motoren i E90 318d yter 122 HK ved 4000 rpm og topphastigheten er iht. BMW 206 Km/t. Ergo når den topphastigheten i 5.gear før gearet er tømt ved turtallsperren ved 4500 rpm (eller er det 5000 rpm ?). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Magnus Skrevet Desember 22, 2006 Share Skrevet Desember 22, 2006 Aha... Teoretisk ja. Det jeg stusset på. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Magnus Skrevet Desember 22, 2006 Share Skrevet Desember 22, 2006 men er jo ting jeg ikke liker med den også, som Knight Rider-instrumentene... Og at det kun er en tosetet, og at du ikke kan være med på Bimmerstreff.. Toseter er greit, men sant det du sier ang bimmers-treff. Har jo på en måte bygget opp endel virituelle, og også virkelige bekjentskaper her, så ville være synd å gå glipp av neste bimmers-treff ja. Somsagt; E46 M3 hadde vært tingen. Fryktelig dyr morro bare... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir Anders Skrevet Desember 22, 2006 Share Skrevet Desember 22, 2006 men er jo ting jeg ikke liker med den også, som Knight Rider-instrumentene... Og at det kun er en tosetet, og at du ikke kan være med på Bimmerstreff.. Toseter er greit, men sant det du sier ang bimmers-treff. Har jo på en måte bygget opp endel virituelle, og også virkelige bekjentskaper her, så ville være synd å gå glipp av neste bimmers-treff ja. Somsagt; E46 M3 hadde vært tingen. Fryktelig dyr morro bare... Mer stas med E36 M3 enn E46. Syns jeg da. Med mindre du snakker CSL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Magnus Skrevet Desember 22, 2006 Share Skrevet Desember 22, 2006 Holder en stor knapp på E46 M3 jeg, men E36 M3 er helt klart en bil jeg kunne eid den også. Er blitt litt gammel bare... http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=8996335&sid=8aexoeIQD701056&pos=22&tot=29 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T Y racing Skrevet Desember 22, 2006 Share Skrevet Desember 22, 2006 Pettersen Autoimport virker jo seriøst ut fra nettsiden iallefall.Ser ut som den flotte regieringen vår setter opp prisen på denne bilen over nyttår også. Blir stressa jeg... Edit: Går opp 111 227,- ifg http://www.bilnorge.no/vis_artikkel2.php3?aid=29661&tid=51 Alle biler jeg vurderer går opp jo! F... kan jeg annbefale på det varmeste,har kjøpt nsx,m3,3 stk rs 2,s4 og s2 av han,dyktig og seriøs kar som har drevet med import i mange år og har faste kontakter i flere land Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå