Gå til innhold

MG - MGF bra bil???

Hylland
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 52
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg tror jeg slenger meg på hylekoret om engelsk kvalitet generelt!

De er ikke all verden, og de har en lang historie å vise til med nettopp dette.

Rover er en eneste lang tragedie.

Jaguar, Land rover og faktisk også Aston martin "skal" levere biler med "høy kvalitet" men gjør det ikke, selv om Ford har fått litt sving på sakene.

Ford sliter jo enormt selv...

Så engelsk ingeniør kunst... suger rett og slett!

De som gjennom historien har levert glimrende ingeniør kunster, og som gjør det også den dag idag, er etter min mening tyskere og Japanere.

Ser ut til at Korea med sine kopi biler også lager "bra" biler, amerikanske og engelske biler derimot...

:roll:

Mht homobiler, Mx5 er ikke veldig maskulint, ei heller SLK, MGF, eller Fiat Barcetta.

MR2 ser jo direkte jævlig ut.

Så det er ikke mange bra og fine 2 seter roadstere der ute, faktisk er vel de langt fleste for frisørbil og regne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ingen fortaler for engelsk bilkvalitet (etter to stk. Land Rovere er det umulig), men britene har lange og stolte tradisjoner når det gjelder nettopp ingeniørkunst. Det er nok ikke uten grunn at britiske konsulenthus er førstevalget enten man skal bygge verdens høyeste hus, lengste bro, RMS Queen Elisabeth II... eller whatever... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg slenger meg på hylekoret om engelsk kvalitet generelt!

De er ikke all verden, og de har en lang historie å vise til med nettopp dette.

Rover er en eneste lang tragedie.

Jaguar, Land rover og faktisk også Aston martin "skal" levere biler med "høy kvalitet" men gjør det ikke, selv om Ford har fått litt sving på sakene.

Ford sliter jo enormt selv...

Så engelsk ingeniør kunst... suger rett og slett!

De som gjennom historien har levert glimrende ingeniør kunster, og som gjør det også den dag idag, er etter min mening tyskere og Japanere.

Ser ut til at Korea med sine kopi biler også lager "bra" biler, amerikanske og engelske biler derimot...

:roll:

Mht homobiler, Mx5 er ikke veldig maskulint, ei heller SLK, MGF, eller Fiat Barcetta.

MR2 ser jo direkte jævlig ut.

Så det er ikke mange bra og fine 2 seter roadstere der ute, faktisk er vel de langt fleste for frisørbil og regne.

S2000 :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

s2000 syns jeg og er frisørbil...litt tøffere enn de andre men ikke tøff nok...

Hmm... hvis ikke en bil (til relativt små penger) som har 240 HK ved 7800 rpm, klarer 0-100 Km/t på rundt 6 sekunder og har en topphastighet på over 240 Km/t er tøff nok... vet ikke jeg hva som er tøft nok. Det kan iallefall ikke være en gammel E36 325i... no offence... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm... hvis ikke en bil (til relativt små penger) som har 240 HK ved 7800 rpm, klarer 0-100 Km/t på rundt 6 sekunder og har en topphastighet på over 240 Km/t er tøff nok... vet ikke jeg hva som er tøft nok. Det kan iallefall ikke være en gammel E36 325i... no offence... :wink:

S2000 er sikkert en hyggelig bil det... synd den ser så kjip ut bakfra... og så er den alt for dyr til å være en Honda koster ikke den like mye som en Z4 ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare slenge ut min mening også; MG-F er nok den desidert siste roadsteren jeg ville kjøpt hvis valget står mellom MG-F, Barchetta, Z3, MR2 og Mx-5. S2000 stiller vel i en høyere prisklasse, og Z3 også dersom den har mer enn 4 sylindre.

Ville helt klart prøvd å finne en Mx-5, siden disse har usedvanlig få feil til roadster å være. Syns også den ser bedre ut enn MG-F, men det skal jo ikke så mye til heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

em gammel e36 325 er IKKE tøfft nok nei...hehe...LAAAANGT ifra og!

og syns ikke toyota er verdens tøffeste bil heller! SLETT IKKE!!

selv om supra kanskje stiller sterkt....noe jeg skal ha...

men nei... de 2 seter cab bilene er rett og slett ikke macho nok...

grei konebil...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men nei... de 2 seter cab bilene er rett og slett ikke macho nok...

grei konebil...

Tja, Viper er jo en 2-seter cab. :wink:

(Litt ut av sammenhengen muligens, men klarte ikke dy meg...)

Kan jo også si at 911 er en gubbebil, fordi det i hovedsak er eldre menn som kjører de. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

":c3lnlnlm]

Kan jo også si at 911 er en gubbebil, fordi det i hovedsak er eldre menn som kjører de. :wink:

Det har kanskje noe med prisen å gjøre... tror du ikke ?... :wink:

Du skal ikke se helt bort ifra det. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare slenge ut min mening også; MG-F er nok den desidert siste roadsteren jeg ville kjøpt hvis valget står mellom MG-F, Barchetta, Z3, MR2 og Mx-5. S2000 stiller vel i en høyere prisklasse, og Z3 også dersom den har mer enn 4 sylindre.

Ville helt klart prøvd å finne en Mx-5, siden disse har usedvanlig få feil til roadster å være. Syns også den ser bedre ut enn MG-F, men det skal jo ikke så mye til heller.

Hva mener du med "Få feil til Roadster å være"? Z3 er den som kommer høyest på kvalitetslisten av alle BMW modeller faktisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...