Lars89 Skrevet Januar 4, 2007 Share Skrevet Januar 4, 2007 Merce har alltid vært råe på power i toppmodellene sine, men noe de taper både kunder og image på er å stappe den samme 5-trinns automaten inn i alle sammen. Til å med SLR til 5 millioner har en 5-trinns pensonistkasse. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Januar 4, 2007 Share Skrevet Januar 4, 2007 Og fint er det at Mercedes kommer med litt mere konkuranse for m-avdelingen. Det er slik modellene utvikles til det bedre. Og vil tvile på at M-avdelingen mister kjøpere bare fordi Mercedes trimmer taxi`ene Her i Danmark er E60/61 en populær taximodell (jeg har til og med obeservert E46 Touring som taxi). I dag observerte jeg til og med en E61 (lang utgave) som begravelsesbil... det var helt klart en merkelig bil... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Januar 4, 2007 Share Skrevet Januar 4, 2007 Merce har alltid vært råe på power i toppmodellene sine, men noe de taper både kunder og image på er å stappe den samme 5-trinns automaten inn i alle sammen. Til å med SLR til 5 millioner har en 5-trinns pensonistkasse. De nyeste modellene fra Mercedes-Benz har en såkalt 7G-TRONIC automatgearkasse. Vedr. R199 SLR McLaren tror jeg nok dreiemomentet på 780 Nm mellom 3250-5000 rpm er årsaken til at de kun har brukt en 5-trinns automatgearkasse. Det hindrer imidlertid ikke bilen i å klare 0-100 Km/t på 3,8 sekunder og en topphastighet på 334 Km/t... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kitta Skrevet Januar 4, 2007 Share Skrevet Januar 4, 2007 ja SLR er rask som fy men uansett hvor mye gamp det er i en mercedes, så er ikke følelsen av sinna BMW der de går for stille og er elegante. en M er mere rampette og hard Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Januar 4, 2007 Forfatter Share Skrevet Januar 4, 2007 Når vi har både BMW og Mercedes-Benz i diskusjonen. Nevøen min har en del kamerater som har utdannet seg til bilmekanikere. Han ene jobber hos et Mercedes-Benz verksted og han fortalte meg at Mercedes er en av de største dritbilene som noen gang har laget. Ikke nok med absolutt alle feilene det er på bilene - selv på helt nye biler, men de ruster noe voldsomt. Rusten starter fra innsiden og syns ikke før det har blitt gjennomrusting.. Jeg holdt på å kjøpe meg en Mercedes-Benz E (generasjonen før W210) og jeg er sannelig glad for at jeg ikke kjøpte den. Hadde jeg ikke undersøkt bilen så nøye som jeg gjorde hadde jeg virkelig kjøpt katta i sekken med tilbakejustert km. stand på et dusin antall km., masse tekniske feil og rust.. Dette var til og med fra forhandler.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Januar 4, 2007 Share Skrevet Januar 4, 2007 Når vi har både BMW og Mercedes-Benz i diskusjonen. Nevøen min har en del kamerater som har utdannet seg til bilmekanikere. Han ene jobber hos et Mercedes-Benz verksted og han fortalte meg at Mercedes er en av de største dritbilene som noen gang har laget. Ikke nok med absolutt alle feilene det er på bilene - selv på helt nye biler, men de ruster noe voldsomt. Rusten starter fra innsiden og syns ikke før det har blitt gjennomrusting.. Jeg holdt på å kjøpe meg en Mercedes-Benz E (generasjonen før W210) og jeg er sannelig glad for at jeg ikke kjøpte den. Hadde jeg ikke undersøkt bilen så nøye som jeg gjorde hadde jeg virkelig kjøpt katta i sekken med tilbakejustert km. stand på et dusin antall km., masse tekniske feil og rust.. Dette var til og med fra forhandler.. Generelt er det jo nettopp W124 som er kvalitetsbilen fremfor noen, men utslitte og tilbakejusterte eksempler finnes selvfølgelig. Brukte biler er brukte biler enten de heter Mercedes-Benz eller BMW. For vår del her inne er det trist at BMW får et dårlig rykte pga. E39 og E46 som har alvorlige rustproblemer. Vi er imidlertid sikkert enige om at disse bilene er enkelteksemplarer som ikke er representative for hverken BMW eller E39/E46 i alminnelighet. Slik er det naturligvis med Mercedes-Benz også... dagens W211 er f.eks god som noen E60/61... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Januar 4, 2007 Share Skrevet Januar 4, 2007 ja SLR er rask som fymen uansett hvor mye gamp det er i en mercedes, så er ikke følelsen av sinna BMW der de går for stille og er elegante. en M er mere rampette og hard Veeeel... at en SLR går stille og elegant er en overdrivelse... den er temmelig brutal når det kommer til stykket. Husk at E60 M5 også har automatgear... http://www.youtube.com/watch?v=OMVcgJsZM9Y Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars89 Skrevet Januar 5, 2007 Share Skrevet Januar 5, 2007 Husk at E60 M5 også har automatgear... Det er vel ærlig talt ikke helt sant. SMG-kassa er en manuell kasse uten clutch som du også kan kjøre i automatmodus(som ikke fungerer helt bra, du kan faktisk kvele bilen om den blir brukt på feil måte). SMG=Sequential Manual Gearbox Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Januar 5, 2007 Share Skrevet Januar 5, 2007 Det er vel ærlig talt ikke helt sant. SMG-kassa er en manuell kasse uten clutch som du også kan kjøre i automatmodus(som ikke fungerer helt bra, du kan faktisk kvele bilen om den blir brukt på feil måte). SMG=Sequential Manual Gearbox Det gir jeg deg helt rett i... og jeg burde nok å ha vært mer presis i min formulering. Mitt poeng er imidlertid at SLR på de fleste områder er mer hårete enn en M5 selvom den har et automatgear. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet Januar 5, 2007 Share Skrevet Januar 5, 2007 alle pappa'ers drøm. Jeg kan bekrefte dette ja . Jeg henger meg på den Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ReiRud Skrevet Januar 7, 2007 Share Skrevet Januar 7, 2007 det er vel sånn...at BMW er den beste, er det ikke? Merc`n funker ikke like bra igjennom en sving som en BMW, det gjør heller ikke en Audi...det er enten feil hjul som slipper eller så virker den motsatt av en båt... Det er noe BMW får til som de andre ikke får til som gjør at den virker råere og bedre...derfor trenger ikke M-modellene så mye hester som konkurrentene...understell...er ikke vits i å ha mange hundre hester under panseret om du ikke får plassert de i asfalten når du vil...det er min oppfatning da....! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T.R.Melum Skrevet Januar 7, 2007 Share Skrevet Januar 7, 2007 det er vel sånn...at BMW er den beste, er det ikke? Merc`n funker ikke like bra igjennom en sving som en BMW, det gjør heller ikke en Audi...det er enten feil hjul som slipper eller så virker den motsatt av en båt... Det er noe BMW får til som de andre ikke får til som gjør at den virker råere og bedre...derfor trenger ikke M-modellene så mye hester som konkurrentene...understell...er ikke vits i å ha mange hundre hester under panseret om du ikke får plassert de i asfalten når du vil...det er min oppfatning da....! Ikke ifølge denne: http://youtube.com/watch?v=rzGBSvyuUwg& ... ed&search= Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Januar 7, 2007 Share Skrevet Januar 7, 2007 Ikke ifølge denne: http://youtube.com/watch?v=rzGBSvyuUwg& ... ed&search= Ja... det er utrolig hva 4x4 eller Quattro gjør for fremkommeligheten. Mitt tips er at M3 en vakker dag også får 4x4... det er objektivt ganske enkelt bare bedre enn kun bakhjulstrekk... bilgal-ja: Våkn opp... det finnes flere Mercedes-Benz, Audi, Porsche, Lexus etc. modeller som går like bra eller bedre enn mange av BMW´s modeller. Det er bra at man har mange fine bilmodeller å velge mellom når man skal kjøpe en bil... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Patrick B Skrevet Januar 7, 2007 Share Skrevet Januar 7, 2007 Ikke ifølge denne: http://youtube.com/watch?v=rzGBSvyuUwg& ... ed&search= Ja... det er utrolig hva 4x4 eller Quattro gjør for fremkommeligheten. Mitt tips er at M3 en vakker dag også får 4x4... det er objektivt ganske enkelt bare bedre enn kun bakhjulstrekk... bilgal-ja: Våkn opp... det finnes flere Mercedes-Benz, Audi, Porsche, Lexus etc. modeller som går like bra eller bedre enn mange av BMW´s modeller. Det er bra at man har mange fine bilmodeller å velge mellom når man skal kjøpe en bil... Jam 4x4 er bra og fornuftig det, men BMW er oppfinner av kjøreglede. Det får man enkelt og greit best med baktrekk uansett. Ja selfølgelig er konkurentene sikkert like bra som BMW, men poenget er at de som har inntressen for BMW ikke på samme måte vil vurdere konkurentene like mye, selv om de kanskje på noen områder kan være bedre? Er nok utrolig mange som kjøper det bestemte bilmerket pga status, men jeg ser på meg selv som entusiast, og da blir BMW på mange måter en refferansebil for meg. Hver gang jeg prøver eller sitter i en annet bilmerke prøver jeg og sammenligne den med BMW, og det blir jo klart nok ikke det samme. Alle her inne kan vel si seg enig i at man merker klart på kjørefølelsen at det er BMW man kjører! Må i skrivende stund si at jeg til daglig ratter en 2002 Mod E39 520d og den sitter med originale 16" BMW felger, og piggfrie vinterdekk. Den bilen når spiser svinger på en måte som bare BMW klarer. Og jeg har kjørt mercedes konkurenten, og det var en helt annen følelse igjenom svingene, ble rett og slett usikker. Har vel også noe å si hvilken bil man er vant med, men uansett. Og vet ikke om det er meg, men satt på en 525d E60 med automat kasse, fikk virkelig et annet syn på automatkasser, for det merkes rett og slett ikke når den girer, det hele skjer silkemykt og uanstrengt. Akuratt det motsatte av det jeg kan si om Mercedes sin E-klasse. Det var jo bare ubehagelig. Og jeg trodde mercedes kunne automat. Litt "off topic" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Januar 7, 2007 Share Skrevet Januar 7, 2007 Jam 4x4 er bra og fornuftig det, men BMW er oppfinner av kjøreglede. Så du mener BMW er oppfinneren av kjøreglede... kan du skrive litt mer om akkurat det... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå