Gå til innhold

BMWCCN Terminliste 2007

Steffan C
 Share

Anbefalte innlegg

Ser det er isbanetreff i helgen. Noen som har peiling på om det i det hele tatt er vist å møte opp uten piggdekk? Har firehjulstrekk, men hjelper lite i svingene hvis alle andre kjører med pigg liksom.

Kommer an på forholdene det. Men er det is så er piggfritt fullstendig hjelpeløst uansett om det er 4 eller 6 hjulstrekk. Men om jeg hadde bodd i nærheten så hadde jeg tatt sjangsen på å prøvd åkke som :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ser det er isbanetreff i helgen. Noen som har peiling på om det i det hele tatt er vist å møte opp uten piggdekk? Har firehjulstrekk, men hjelper lite i svingene hvis alle andre kjører med pigg liksom.

Kommer an på forholdene det. Men er det is så er piggfritt fullstendig hjelpeløst uansett om det er 4 eller 6 hjulstrekk. Men om jeg hadde bodd i nærheten så hadde jeg tatt sjangsen på å prøvd åkke som :)

har du prøvd dette i praksis på isbane, eller bare kommer du med "gode råd"? min erfaring er iallefall at middels piggdekk er dårligere på isbane enn gode piggfrie.

Jeg reiser på isbanekjøring på fredag med piggfri dekk, åpen diff og stasjonsvogn

Ispigg/rallypigg er selvfølgelig en helt annen sak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har du prøvd dette i praksis på isbane, eller bare kommer du med "gode råd"? min erfaring er iallefall at middels piggdekk er dårligere på isbane enn gode piggfrie.

Jeg reiser på isbanekjøring på fredag med piggfri dekk, åpen diff og stasjonsvogn

Jepp, jeg har prøvd. Speilblank is uten et snøfnugg på. Gikk greit rett fram, men var hjelpeløst når svingene kom, samt når farten ble høy. Byttet til piggdekk (good year UG400)og det ble plutselig ustyrtelig morsomt!! Dette var med en 92 Celica GT4.

Er det litt snø så blir selvfølgelig situasjonen en annen. Da kan sikkert piggfritt funke like bra som pigg, men dette har jeg ikke fått prøvd i praksis annet enn på offentlig vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare for å kunne holde av denne dagen, noen som vet når påsken er i år?. Tydelig at April er en travel måned med påske på fjellet og sjøsetting etter det.. Bare det ikke krasjer med vårmøntringa.. :?

Noen som stusset over når datoen til klargjøringen til vårmønstringen hos Alf Lie. Er visst samme dag som Vårmønstringen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Påske:

Skjærtorsdag: 05.04.07

Langfredag : 06.04.07

Påskeaften : 07.04.07

1. påskedag : 08.04.07

2. påskedag : 09.04.07

Flott at dato for vårmønstring er satt, slik at man vet når bilen må være klar for treff 8) .

T.A.S: Er vel ikke pussetreff på en søndag vel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øst pleier jo ha det på lørdag, dagen før

Jeg trodde også det, men var samme dato på dette og når jeg tittet innom BMW CCN Øst... :?

Påske:

Skjærtorsdag: 05.04.07

Langfredag : 06.04.07

Påskeaften : 07.04.07

1. påskedag : 08.04.07

2. påskedag : 09.04.07

Flott.. Da krasjer det forhåpentlighvis ikke med sjøsetting.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min erfaring er iallefall at middels piggdekk er dårligere på isbane enn gode piggfrie.

Men da møter jeg opp også, får heller danne baktroppen i svingene vi da. Blir bra det her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Quattrokiller, det kan hende du må høre med de på forhånd om det er ok. Hordaland-treffet var primært for medlemmer i Rogaland og Hordalandsavdelingene, eller andre med lang vei til Anttila. Vet ikke om det fortsatt er slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...