Arimanni Skrevet Januar 9, 2007 Share Skrevet Januar 9, 2007 Sitat http://www.dinside.no/php/art.php?id=363997 Åtte sylindre, åtte-trinns girkasse og fire enderør - her kommer Lexus IS-F som Toyotas luksus-divisjon nøkternt kaller en "høy-ytelses-sedan". Lexus viser også supersportsbilen LF-A, men nå blir vi lei av å kun få se den som konsept.Hittil har Toyotas premium-divisjon Lexus først og fremst stått for noe av det ypperste innen komfort, luksus og kvalitet. Merket er imidlertid ikke blitt tatt på alvor når det gjelder sportslighet. Men nå skal det visstnok bli andre boller. Ikke konkurrent Det har vært mye snakk om at Lexus skal utfordre BMW M3. Det gjør de ikke med denne bilen - hvis man skal tro den offisielle uttalelsen fra Bob Carter, administrerende direktør i Lexus-divisjonen. Ifølge Carter skal IS-F ikke være en konkurrent til eksisterende sportssedaner, men uttrykke sportslighet og rå kjøreglede på en måte som skal være unik for Lexus. Målet er intet mindre enn å komme med en "helt ny definisjon på anvendelig kraft". F for Flagship Bokstaven F skal hos Lexus inneha noe av den samme funksjonen som "M" hos BMW og "S" hos Audi - eller "R" hos Volvo for den saks skyld. Det dreier seg om å identifisere de sportslige modellene på en diskret men lett gjenkjennelig måte. For nesten 20 år siden ble bokstaven brukt som kode for prosjektet "Circle-F", hvor F'en sto for Flagship, som skulle ende opp i kreasjonen av Lexus-divisjonen. V8 og V10 Det er allikevel naturlig å ha den kommende BMW M3 i tankene når man går gjennom spesifikasjonene på Lexus' nye versting, IS-F. Under panseret finner man en V8-motor med fem liter slagvolum som skal produsere "over 400 hestekrefter" - ifølge norske kilder 425. Dreiemomentet skal nærme seg 500 newtonmeter. I forhold til en standard IS250 er bilen senket 2,5 centimeter og sportsbilen kjennetegnes videre ved spesifikke 19-toms BBS-felger, forstørrede luftinntak, bredere panser og skjermer samt doble enderør bak. Når det gjelder den rendyrkede sportsbilen LF-A, som nå nærmer seg produksjonsklar stand, så er den utstyrt med en midtmontert V10-motor på over 500 hestekrefter. Om denne foreløpig siste variant av en konseptbil - som vi omtalte første gang for to år siden - noen gang kommer til produksjonsstadiet, vil avhenge av publikums reaksjoner. Åtte-trinns Direct Shift Både IS-F (reelt) og LF-A (potensielt), står uansett for ytelser av en annen sort enn det merket har prestert hittil. Sedanen skal klare 0-60 miles på 4,9 sekunder, hvilket vanligvis gir 5,2 på øvelsen 0 til 100 km/t. Verktøyet for overføring av de anselige kreftene til bakken er en ganske spesiell girkasse. Det dreier seg om verdens første åtte-trinns automatgirkasse, kalt Direct sport-shift, noe som innebærer rask akselerasjon fra stillestående ved konstant lock-up-kontroll på momentomformeren fra 2. til 8.trinn. Girskiftene oppover skal være unnagjort på et tiendedels sekund. Topphastigheten på IS-F er ikke oppgitt men vil sannsynligvis begrenses elektronisk til 250 kilometer i timen. LF-A, derimot vil få frie tøyler og burde greie 320 kilometer i timen. Bilder av Lexus IS-F Er det berre meg, men eg ser ikkje for meg Toyota med ein "sportsleg" bil som skal konkurere med BMW M. Ser ut som ein krysning mellom Nissan 350 Z og BMW 3-serien. Er dette i det heile ein konkurent til BMW M? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eriklepe Skrevet Januar 9, 2007 Share Skrevet Januar 9, 2007 fra siden ligner fronten mest på en z3. fra siden bak er det helt klart e60 som har vært mal. Målet er intet mindre enn å komme med en "helt ny definisjon på anvendelig kraft". hva er nytt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DCA Skrevet Januar 9, 2007 Share Skrevet Januar 9, 2007 rå bil.... husk at toyota har laget en modell som kalles supra og da! småsportslig den og... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet Januar 9, 2007 Share Skrevet Januar 9, 2007 Copycat kor? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|Andreas| Skrevet Januar 10, 2007 Share Skrevet Januar 10, 2007 Spesielle enderør... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BalleKnalle Skrevet Januar 10, 2007 Share Skrevet Januar 10, 2007 Synes den LF-A var mye penere, men den er vel kun en konsept bil... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ron Jeremy Skrevet Januar 10, 2007 Share Skrevet Januar 10, 2007 Det lyser wannabe av dette.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ca///e Skrevet Januar 10, 2007 Share Skrevet Januar 10, 2007 Spesielle enderør... De enderørene her ser rett og slett feil ut. Utrolig IKKE pent. Jeg måtte sjekke bildet en ekstra gang for å forsikre meg om at det ikke var noe feil med bildet. hehe. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TJ Skrevet Januar 10, 2007 Share Skrevet Januar 10, 2007 fra siden ligner fronten mest på en z3.fra siden bak er det helt klart e60 som har vært mal. Det var det første som slo meg også! Er tydelig hva de har brukt som "mal" her... Ang de enderørene så likte jeg ikke disse! Så rett og slett rart ut spør du meg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E46Hazey Skrevet Januar 10, 2007 Share Skrevet Januar 10, 2007 Slutt med den jævla sytinga den bilen er feit, er jo faen ikke en ting dere ikke mener er kopiert. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DCA Skrevet Januar 10, 2007 Share Skrevet Januar 10, 2007 frontfanger kan ligne en audi rs fanger...lyktene og grillen kan ligne en mazda 6...bak frremre hjulbue kan den ligne en porsche....felgene ligner på de en kompis hadde på cosworthen sin....grøftlysene er runde som gamle audi s4 sine....fremenden fra siden kan ligne z3 oh hjulbue bak kan ligne e60...no flere de har hermet etter??? faen er dere helt idioter her på forumet eller???? tror dere virkelig lexus bruker bmw som mal!??!?!?!? så naive...herreguuud....tror bare de har råd til egne designere....er trosalt inget bilmerke som har mer å rutte med.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hylland Skrevet Januar 10, 2007 Share Skrevet Januar 10, 2007 Dritfeit bil... Eg kunne godt tenkt meg ein sånn ein! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mexos Skrevet Januar 10, 2007 Share Skrevet Januar 10, 2007 Går ikke an å tenke kopiert på dagens biler for alle har likheter. Da har isåfall alle de japanske bilene kopiert hverandre og bmw, audi og vw kopiert fra hverandre osv osv osv. Bilene er generelt mere like nå enn de var før i tiden. Syns bilen var tøff jeg, men har heller ville hatt en m3. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.Toft Skrevet Januar 10, 2007 Share Skrevet Januar 10, 2007 den vasr feit ja, men, 425hk og bare 500nm? det var ikke mye å skryte av.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yngvejos Skrevet Januar 10, 2007 Share Skrevet Januar 10, 2007 frontfanger kan ligne en audi rs fanger...lyktene og grillen kan ligne en mazda 6...bak frremre hjulbue kan den ligne en porsche....felgene ligner på de en kompis hadde på cosworthen sin....grøftlysene er runde som gamle audi s4 sine....fremenden fra siden kan ligne z3 oh hjulbue bak kan ligne e60...no flere de har hermet etter???faen er dere helt idioter her på forumet eller???? tror dere virkelig lexus bruker bmw som mal!??!?!?!? så naive...herreguuud....tror bare de har råd til egne designere....er trosalt inget bilmerke som har mer å rutte med.... Jeg synes hele konseptet ser ut til å være en ripof av automobilen T-ford. Begge har 4 hjul, flere seter, forbrenningsmotor etc. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå