wabby Skrevet Oktober 17, 2008 Skrevet Oktober 17, 2008 jeg har lest litt på 200sx-ogn.org å synes de har et veldigt fint å ryddigt forum. egne me " Hordaland,Rogaland osv. adminene rydder også opp ganske ofte i tråder som er gamle å bare står i veien å legger de i en såkalt "søppelkasse" søke funsjonen her har jeg heller aldri fått helt til :S kommer jo opp 120 000 tråder så ikke har noe me det jeg søkte om:) er vell kansje bare meg d ? Offtopic: Men har du ei i familien som heter Anette? Offtopic har faktisk en tante som heter det men tror du mener ei annen Hehe, okey Hu her er vel ca 25 og studerer i kr.sand for tiden.
hagenisse Skrevet Oktober 17, 2008 Skrevet Oktober 17, 2008 Vil lever jo i 2008. Bimmers er jo bare som ei lita flis på skjermen! Det kommer vel litt ann på både skjermen og hvor vindu du bruker. På laptopen her er bredden helt naturlig. På 24"-skjermen hjemme blir det litt merkelig, men der er det sjelden jeg kjører browseren i fullskjerm. Og så skulle vi hatt lov til å legge bilder osv i signatur. Poenget er? Vi har jo allerede bildet i avataren. Flere her har signaturer som allerede er alt for lange - hva er vitsen med å legge til alle biler man har hatt til hvert innlegg f.eks? Korte signaturer er greit og frisker opp litt, men på enkelte andre forum er jo 80% av innholdet på en side kun signaturer. Blir rimelig lei det etterhvert. Greit nok at det kan slåes av, men når det ikke har noenting for seg, så hva er vitsen.. Men vi mangler OT, slik som feks fotografi osv osv.. Blir et bedre community av det. Jeg skjønner ikke hvorfor hvert eneste lille forum skal være en liten klubb. Vil man diskutere foto, er det ikke bedre å gjøre det med på et forum for fotointeresserte? Tilsvarende for alle andre ting. --------------------------------- BMW Z3 Coupe 2.8 [x] BMW 320i E46 [x] BMW X5 3.0d [x] BMW Z8 [x] Audi RS6 550hk!! [x] Ford Fiesta (vinterbil) [x] BMW E30 M3 [x] Pagani Zonda [x] Ferrari F50 [x] Volvo V70 [x] DBS Sykkel [x] Saab 9-3 [x] Lada Niva [x] Skoda Octavia TDI [x] Mercedes E220 [x] Peugeot 106 El-bil [x] BMW 525 E34 [x] Toyota Celica [x] John Deere Traktor [x] Alfa Romeo 147 [x] Opel Omega [x] Mazda 323 [x] Lotus Elise [x] BMW Z4 2.2i [x] Lokaltog BMW ER BEST!!!! OMG, OG DET ER SIGNATUREN MIN OGSÅ!!!! 17" felger til salgs, klikk her!
Moose Skrevet Oktober 17, 2008 Skrevet Oktober 17, 2008 Det som er mest tungvindt med oppsettet slik det er nå er at det ofte er flere sider å bla gjennom om en ikke er innom forumet minst en gang til dagen. Om en er interessert i et tema må en bla seg forbi masse annet. Klart det er en viss fare for at det kan være personer med kunnskap som ikke er inne på andre deler av forumet, men nå havner en tråd fort langt bak og blir ikke lest da heller. Det er fordeler og ulemper med begge deler, men jeg tror en oppdeling er det beste. Når det gjelder prosjekttråden mener jeg at en oppdeling etter modell er et bra alternativ. Nå er alt i en suppe, og om jeg har lyst å se på e30-prosjekter må jeg lete blandt mange andre. Ved å dele det opp etter modell leter en i det minste bare blandt 3-serien. Samme oppdeling kunne med fordel vært brukt i "selges - BMW-biler". Det er kanskje behov for et "om forumet"-forum snart? Jeg ønsker ikke å kategorisere forumet ihel, men gjøre det litt ryddigere.
hagenisse Skrevet Oktober 17, 2008 Skrevet Oktober 17, 2008 Det som er mest tungvindt med oppsettet slik det er nå er at det ofte er flere sider å bla gjennom om en ikke er innom forumet minst en gang til dagen. Men det blir jo ikke noe færre sider å åpne selv om man deler opp mer. Mer oversiktlig ja, men ikke mindre tungvindt.
oddis Skrevet Oktober 17, 2008 Skrevet Oktober 17, 2008 Et "prioritert" forum der gode tekniske tråder og informasjon burde blitt hengt opp er det mest viktige synes jeg. Så slipper vi kanskje 10 000 tråder om senkesett, xenon og ebay turbokit. Off topic forum er jeg prinsippielt motstander av etter tidligere erfaringer med diverse forumer. Dette fungerer som en liten personlig barnehage for enkelte. Man ser jo bare hva den lille uskyldige tulletråden gjør. Tenk når man får 100 ganger så store muligheter. Her snakker vi ting som sprer seg fort!! Og for å hindre spam MÅ man skru av postcount, ellers kan man bare vinke farvel til dette forumets seriøsitet. (litt satt på spissen). Men jeg skal ærlig innrømme at off topic i utgangspunktet ikke hadde vært så dumt, siden det er veldig mange hyggelige folk som man alltid kunne vært moro å blitt bedre kjent med. Dele inn i 3/5/1 serie er noe jeg håper vi har lagt død og ALDRI kommer til å innføre. Det som kunne gått ann er å hatt egne kategorier som ekstriør på de respektive modellene. Det hadde gått ann. Spesielt egne E30 og E36 forum kunne nok fått mange deltakere. Men da kommer problemet om teknisk overlapping tilbake. Blir det bilder i signatur så kommer aktiviteten min her på forumet til å synke som en stein, og det er hva jeg har å si om det! Svimmel blir man av sånn.
Moose Skrevet Oktober 17, 2008 Skrevet Oktober 17, 2008 Det som er mest tungvindt med oppsettet slik det er nå er at det ofte er flere sider å bla gjennom om en ikke er innom forumet minst en gang til dagen. Men det blir jo ikke noe færre sider å åpne selv om man deler opp mer. Mer oversiktlig ja, men ikke mindre tungvindt. Nei, ikke færre tråder men om jeg har lagt ut en tråd om motor, eller ønsker å følge med på en annens tråd, går jeg inn på kategorien motor. Da er det ikke så mange å bla gjennom.
Gunnar Skrevet Oktober 17, 2008 Skrevet Oktober 17, 2008 Først av alt; Forumet har per dag ingen mulighet til underkategorier, så da er forslagene deres nyttesløse okke som. Inntil noen stiller seg frivillige til å ta seg av en del PHP+MySQL-koding, så er det kun mulig å legge kategorier under overskrifter, og man ender da opp med en laang liste av kategorier på forumets førsteside, tilsvarende Bilforumet. Det har jeg ikke sans for, og syns er enda mer kaotisk. Da hadde blandt annet bildene vi legger inn blitt større.. Bildene kan klikkes på - og det er fortsatt noen som kjører 1024 bredde. Det kan være aktuelt å bygge det om til å skaleres i bredden etter vindusstørrelse, men det skal fortsatt være mulig å surfe her inne med 1024. Og så skulle vi hatt lov til å legge bilder osv i signatur. Så kan det være opp til hver enkelt å se signaturene til andre. Slik som på bfc.com. Den siden fungerer ikke her... Bilder i signaturer er den ene featuren som ødelegger mest på et forum. Det deler opp hele siden, og man må leite gjennom hver eneste side for å finne den relevante informasjonen man er ute etter, blant hauger av flashy bilder. På mange amerikanske BMW-forum er en side med 20 innlegg 95% bilder (som man dessuten har sett kanskje tusen ganger før, for en signatur følger jo alle innlegg til en person), og noen få striper med tekst innimellom. Her legger du teaserbilde av bilen din i avataren, som er nok til å kjenne igjen en bil, og så kan du ha en link i signaturen din - til en tråd om bilen din. Da får de som har lyst til å se på bilen din gå inn dit, mens resten slipper. De som kun er inne for å finne viktig info finner den, i stedet for masse bullshit. Frivillighet er en god ting. (jeg har til og med surfet her på min HTC S710 med 240x320 pixler for å finne viktig info når jeg har stått i garasjen og skrudd, det hadde vært håpløst med masse signaturbilder). Og jeg tror ikke vi har brukere eller innlegg nok til så veldig mange kategorier. Men vi mangler OT, slik som feks fotografi osv osv.. Blir et bedre community av det. Det har vært til dels stor motstand av off-topic kategorier her inne, og derfor er det ikke det i dag. Det har vært prøvd før. Jeg sier ikke at det er umulig at det oppstår igjen, men jeg tror det må skilles ganske godt ut fra resten.
Moose Skrevet Oktober 17, 2008 Skrevet Oktober 17, 2008 Flott å få svar på forslagene Gunnar. Et alternativ jeg tenkte på er å ha et "Hva skjer" forum hvor en kan legge ut info om treff for hele landet. Nå havner alt slikt i "bil-og-motorprat-suppa"...
D.C.V Skrevet Oktober 17, 2008 Skrevet Oktober 17, 2008 Flott å få svar på forslagene Gunnar. Et alternativ jeg tenkte på er å ha et "Hva skjer" forum hvor en kan legge ut info om treff for hele landet. Nå havner alt slikt i "bil-og-motorprat-suppa"... En slik kategori tror jeg ville vært bra ja
Gunnar Skrevet Oktober 17, 2008 Skrevet Oktober 17, 2008 Flott å få svar på forslagene Gunnar. Et alternativ jeg tenkte på er å ha et "Hva skjer" forum hvor en kan legge ut info om treff for hele landet. Nå havner alt slikt i "bil-og-motorprat-suppa"... Har en plan om en kalender som alle kan legge inn events i. Har testet litt på det, men har funnet ut at beste løsning er å kjøpe en softwarepakke som fikser det.
ingard Skrevet Oktober 17, 2008 Skrevet Oktober 17, 2008 Først av alt; Forumet har per dag ingen mulighet til underkategorier, så da er forslagene deres nyttesløse okke som. Inntil noen stiller seg frivillige til å ta seg av en del PHP+MySQL-koding, så er det kun mulig å legge kategorier under overskrifter, og man ender da opp med en laang liste av kategorier på forumets førsteside, tilsvarende Bilforumet. Det har jeg ikke sans for, og syns er enda mer kaotisk.Da hadde blandt annet bildene vi legger inn blitt større.. Bildene kan klikkes på - og det er fortsatt noen som kjører 1024 bredde. Det kan være aktuelt å bygge det om til å skaleres i bredden etter vindusstørrelse, men det skal fortsatt være mulig å surfe her inne med 1024. Og så skulle vi hatt lov til å legge bilder osv i signatur. Så kan det være opp til hver enkelt å se signaturene til andre. Slik som på bfc.com. Den siden fungerer ikke her... Bilder i signaturer er den ene featuren som ødelegger mest på et forum. Det deler opp hele siden, og man må leite gjennom hver eneste side for å finne den relevante informasjonen man er ute etter, blant hauger av flashy bilder. På mange amerikanske BMW-forum er en side med 20 innlegg 95% bilder (som man dessuten har sett kanskje tusen ganger før, for en signatur følger jo alle innlegg til en person), og noen få striper med tekst innimellom. Her legger du teaserbilde av bilen din i avataren, som er nok til å kjenne igjen en bil, og så kan du ha en link i signaturen din - til en tråd om bilen din. Da får de som har lyst til å se på bilen din gå inn dit, mens resten slipper. De som kun er inne for å finne viktig info finner den, i stedet for masse bullshit. Frivillighet er en god ting. (jeg har til og med surfet her på min HTC S710 med 240x320 pixler for å finne viktig info når jeg har stått i garasjen og skrudd, det hadde vært håpløst med masse signaturbilder). Og jeg tror ikke vi har brukere eller innlegg nok til så veldig mange kategorier. Men vi mangler OT, slik som feks fotografi osv osv.. Blir et bedre community av det. Det har vært til dels stor motstand av off-topic kategorier her inne, og derfor er det ikke det i dag. Det har vært prøvd før. Jeg sier ikke at det er umulig at det oppstår igjen, men jeg tror det må skilles ganske godt ut fra resten. Hehe, er så vant med å si bfc.. Tenkte ikke over det engang. Mener så klart http://bimmerforums.com Og man legger knapt merke til bildene, for de er ikke så store. I tillegg kan man velge å ikke se dem, samt at det er begresninger på hvor store de er.. Men forumet irriterer meg av og til. 1. Ingen underkategorier 2. Vi trenger OT. Er mange her med masse annen kunnskap i tillegg til bil. Men det vil jo alltid være BMW interesserte som blir å registrere seg her. Tror det er de færreste som registrer seg på mammaforum.com hvis de ikke er interessert i hva de innebærer.. feks.. Det er i tillegg mulig å ikke la innleggene i OT telles, slik at de som er interessert i "mer innlegg", ikke får det. Det finnes jo sånne her vettu. 3. Innleggsystem anno 1995. "What you see is what you get" er ikke kjent som gamlere phpBB sin sterkeste side. (Hvilken versjon er dette?) De er knotete å ikke kunne legge til feks. [b ] over en setning midt i teksten. Kodene kommer til slutt. 4. Dårlige siteringsmuligheter, samt ingen mulighet til å hoppe tilbake til hvor innlegget som ble sitert opprinnelig er. 5. Ingen mulighet for å gi feedback på brukthandel Løsning Oppgrader phpBB, eller la oss betale det lille det koster å oppgradere til InvisionBoard. Lite til ingen php eller mysql kunnskaper er nødvendige. Noe html, css og generelt "design" vil jo ikke være å forakte å kunne. (jeg har til og med surfet her på min HTC S710 med 240x320 pixler for å finne viktig info når jeg har stått i garasjen og skrudd, det hadde vært håpløst med masse signaturbilder). Det er et ikke-problem, da du a) ikke ville sett signaturene for det er avslått som standard, og kunne åpnet forumet som "Lo-Fi-versjon". Bildene kan klikkes på - og det er fortsatt noen som kjører 1024 bredde. Det kan være aktuelt å bygge det om til å skaleres i bredden etter vindusstørrelse, men det skal fortsatt være mulig å surfe her inne med 1024. Men i dag må man anta at folk har nyere utstyr. Hvis man skal vente på Ulf på finnmarksvidda med 56k modem og IE 4 i all evighet, blir det ikke mye Web 2.0 i de neste årene. Selve forumet blir i tillegg blir spist opp av to store marger, er det lite igjen til selve innholdet. Reklame kan ordnes på andre og mer inntjenende måter. (NB! Du/dere må ikke tro jeg er noe annet en storfornøyd med det nettstedet du har utviklet, og vet at det tar mye tid og krefter å oppgradere forumet. Jeg ville lest forumet som ren tekst, hvis det var det eneste alternativet. Men det er enklere å oppgradere i dag, enn da du innstallerte phpBB for første gang)
S.Arnesen Skrevet Oktober 17, 2008 Skrevet Oktober 17, 2008 Flott å få svar på forslagene Gunnar. Et alternativ jeg tenkte på er å ha et "Hva skjer" forum hvor en kan legge ut info om treff for hele landet. Nå havner alt slikt i "bil-og-motorprat-suppa"... Har en plan om en kalender som alle kan legge inn events i. Har testet litt på det, men har funnet ut at beste løsning er å kjøpe en softwarepakke som fikser det. Det hørtes ut som en veldig god ide gunnar. vil det være mulig for oss å legge inn events der? eller må du/moderator legge inne dette?
Morbus Skrevet Oktober 17, 2008 Skrevet Oktober 17, 2008 Oppgrader phpBB, eller la oss betale det lille det koster å oppgradere til InvisionBoard. Lite til ingen php eller mysql kunnskaper er nødvendige. Noe html, css og generelt "design" vil jo ikke være å forakte å kunne. Støtter denne. $300usd så har du en business install av IP.B La oss si at de fleste her sikkert er villige til å spytte inn 5-10$ hver seg, så trenger du ikke mer enn 60 betalend, grovt regnet så er det ca 0.5% av den registrerte brukermassen her. Kan ikke se at det blir noe problem. Regner med at det ikke bare er meg er oppegående på webutvikling her så om det er tid/kompetanse det skorter på så burde det vel gå ann å få til en liten dugnad? Virker jo som at ingard her også har peil på dette.
Der Barockengel Skrevet Oktober 17, 2008 Skrevet Oktober 17, 2008 Jeg skjønner ikke hvorfor hvert eneste lille forum skal være en liten klubb. Vil man diskutere foto, er det ikke bedre å gjøre det med på et forum for fotointeresserte? Tilsvarende for alle andre ting. --------------------------------- BMW Z3 Coupe 2.8 [x] BMW 320i E46 [x] BMW X5 3.0d [x] BMW Z8 [x] Audi RS6 550hk!! [x] Ford Fiesta (vinterbil) [x] BMW E30 M3 [x] Pagani Zonda [x] Ferrari F50 [x] Volvo V70 [x] DBS Sykkel [x] Saab 9-3 [x] Lada Niva [x] Skoda Octavia TDI [x] Mercedes E220 [x] Peugeot 106 El-bil [x] BMW 525 E34 [x] Toyota Celica [x] John Deere Traktor [x] Alfa Romeo 147 [x] Opel Omega [x] Mazda 323 [x] Lotus Elise [x] BMW Z4 2.2i [x] Lokaltog BMW ER BEST!!!! OMG, OG DET ER SIGNATUREN MIN OGSÅ!!!! 17" felger til salgs, klikk her! Hagenisse, noen ganger er du bare genial.
hagenisse Skrevet Oktober 17, 2008 Skrevet Oktober 17, 2008 2. Vi trenger OT. Er mange her med masse annen kunnskap i tillegg til bil. Men det vil jo alltid være BMW interesserte som blir å registrere seg her. Men det finnes jo andre fora for andre ting! Hvorfor må alt diskuteres akkurat her..? Bimmerforums er forresten et utmerket eksempel på at bilder i signatur er noe tøys!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå