Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Selv kan jeg si men enig med noen få minimalistiske endringer, men noen av forslagene som har kommet i tråden her er meget ressurskrevende. Flott at noen vil hive inn en slant her og der... Men det er alltid noen som må gjøre jobben til slutt. ;)

Akkurat det er litt av problematikken her.. Folk er villige til å betale for at andre skal gjøre arbeidet i dag.. Idrettslag sliter med dårlig dugnadsånd, frivillige lag og korps mangler frivillige.. Men alle kan godt hive i en slant.. Merker det hele tiden.. Har man betalt en liten "avgift" så er det greit å sitte på gjerdet... Da er det helt greit å se på..

Mye som baserer seg på slikt i dag.. Tv-aksjonen der vi ser sultende barn, hivsmittede og foreldreløse.. Eller eldre som er alene.. Kanskje vi ser folk som sover under åpen himmel, fordi huset ble borte i en naturkatastrofe? Gi en slant.. Så er alt "ålreit" liksom.. :roll:

Er sånn sjæl jeg.. Er ikke det.. Men tar så inderlig til meg det som er quotet her.. noen må gjøre den jobben vi andre godt kan betale noen hundre for..

• Svar 90
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Nå tror ikke jeg at bimmers kommer til å ligne på Honda forumet, jeg håper ihvertfall ikke det ;) Noen små endringer kanskje, men ikke ta vekk sjarmen :)

Skrevet
Ikke ta den tonen der.. Gir deg et forslag. Det går an å gi kritikk uten at man må forsvare seg med at man selv er "bedre". Det skjønner du?

Jeg har ingen intensjon om å vise at jeg er bedre enn noen. Problemet her er at det er over 12.000 registrerte brukere her inne, hvorav MANGE, i likhet med deg, har valgt å si sin mening om ting som burde endres eller forbedres. Enten i en tråd eller på PM til meg. Jeg er åpen for forslag, men problemene er som følger:

1. Forslagene som kommer inn betyr at JEG må bruke mer av min så godt som ikke-eksisterende fritid på forumet.

2. Så godt som ingen tilbyr seg å hjelpe til med endringene de foreslår. Jeg kan være villig til å gjøre endringer, og terskelen for å få meg med på laget blir desto lavere om man tilbyr seg å gjøre noe selv.

3. Forslagene kommer fra personer jeg ikke kjenner personlig, jeg vet INGENTING om bakgrunnen til personene, og at jeg ber om referanser syns jeg ikke er rart i det hele tatt. Skal du finne et sted å plassere pengene dine, så spør du ikke den første og beste som mener noe - for det kan mange. Du spør den du VET at kan vise til noe han før har gjort. Referanser er høyst relevant på de fleste områder.

4. Jeg får PMer fra folk som nærmest kommanderer meg til å gjøre endringer. De får selvfølgelig null gehør. Hadde nettopp en som ønsket seg at en eller annen side oppførte seg annerledes, hvorpå jeg svarte ham at det var helt greit, hvis han ville bruke en arbeidsuke på å programmere det om, så skulle det gjerne bli slik. Det skjedde ikke stort der.

5. Oppgraderinger er ikke alltid til det bedre. Noen ganger er koden forbedret, men ofte er det i tillegg tilført masse nye "features" som senker hastigheten. Når vi da allerede har måttet gjøre mange grep for å få ting til å gå glatt, så skal det lite til for å overbelaste serverne igjen.

6. Det er ikke "bare" å endre til IPB eller oppgradere til phpBB3. Igjen betyr det dagesvis med jobb for meg. Jeg har allerede en testversjon av phpBB3 kjørende (kun for moderatortesting), men det er veldig mye jobb å få dette i drift tilsvarendet det vi har i dag. Selve basene er kjapt gjort å oppgradere, men det er mye annet som er implementert her.

Skrevet

Da kom poengene i mitt innlegg godt frem, og jeg må bare si, at jeg syns synd på Gunnar og hans bedre halvdel..

Takk for arbeidet du legger ned.. Selv om det kan virke som om hele forumet til tider er svært misfornøyd, så tror jeg at jeg har med meg de fleste med gule bånd (for å skille ut de som skriver mye), når jeg sier at vi er svært fornøyd med forumet akkurat slik det er, og eventuelle oppdateringer og forbedringer får du ta når du igjen skulle få fritid nok i hopetall..

Skrevet

Formuet er veldig bra slik det er idag faktisk. Slik som Honda var kanskje en god løsning ja, MEN det blir for mange kategorier å gå innom. Her har vi få og enkle og alle vet hva som skal under hva. Det er heller ikke rotete, det som er rotete er unødvendige tråder eller tråder som har titler slik som "HJELP" "SJEKK DETTE" "HAHAHA" osv.

Bimmers er et bra forum:-)

Skrevet

Synes Gunnar gjør en kjempe jobb allerede eg. Og håper at han egentlig ikkje oppgraderer til phbb3... det synes eg blir for uoversiktlig og rotete, og dessuten mer innvikla for en amatør som meg...

Skrevet

Det er alltid slik folk syter og klager etter oppgraderinger. Men ganske så snart roer det seg, og folk ser at nye funksjoner er nyttige. Det som er mest plagsomt i dag er når du legger til innlegg..

Men så lenge det ikke er ressurser til å bli gjort noe, så er denne tråden ikke noe poeng i.

Ingen som sier forumet ikke er bra og Gunnar ikke er snill og grei, men forumet kunne trengt en liten facelift. Har han ikke tid, så har han ikke tid.

Denne tråden er dødfødt. Vi kan heller lage en tråd om alt som er bra.

Skrevet

jeg tror den enkleste, billigste og minst tidskrevende "oppgraderingen" som kan gjøres på forumet her er det ikke gunnar som kan stå for, den hviler på skuldrene til oss brukere. Da mener jeg det å bruke søkefunksjonen, og det å lage oversiktelige og presise overskrifter....

Skrevet

Ser folk klager på tråder med ubrukelige titler... Det hadde gjort jobben mye lettere for moderatorene hvis vi hadde en egen knapp å trykke på, når vi skulle rapportere inn en tråd av ulik karakter. Som da igjen mottar mail om tråden. På vBulletin har vi en slik, er det mye jobb å hive det inn her? Jeg har ikke peil, så bare spør ;)

Skrevet
Ingen som sier forumet ikke er bra og Gunnar ikke er snill og grei, men forumet kunne trengt en liten facelift. Har han ikke tid, så har han ikke tid.

Denne tråden er dødfødt. Vi kan heller lage en tråd om alt som er bra.

Dødfødt er den vel ikke akkurat, siden Gunnar slett ikke er avvisende til at ting kan gjøres annerledes. Men som påpekt, er man avhengig av at noen bruker fritiden sin til å gjennomføre forandringen, og sørge for de nødvendige finjusteringene og vedlikeholdsarbeidet i ettertid.

Og akkurat det kan gjerne de som starter slike tråder tenke litt grundigere gjennom i framtiden.:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...