Gå til innhold

Prisnivå/Erfaringer E30 M3


Saltkjelen
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg trenger hjelp vedrørende prisnivå på div. E30 M3. Hvordan er egentlig disse bilene? Er de gode? Mye feil? Hvordan er prisnivået på disse som jeg linker til under? Er det gode muligheter for pruting på slike biler?

Det ser jo ut til at E30 er en svært populær bil her på Bimmers og generelt i BMW miljøet, så det må jo være en ok bil? Noen formening om hva slags prisnivå disse vil ligge på om et par år?

http://finn.no/finn/car/object?finnkode ... =24&tot=25

http://finn.no/finn/car/object?finnkode ... =23&tot=25

Kjell Rune's tidligere M3 Warsteiner har jo nå vært i mange hender. Ble det ikke for en stund siden advart mot å ikke kjøpe denne bilen?

http://finn.no/finn/car/object?finnkode ... =25&tot=25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er alltid mulig å prute på en bil... prøv... du kan ikke få et mer negativt svar enn et nei. Bilen som vises i link/bilde nr. to virker meget pen, men jeg advarer deg... kjør en potent og godt vedlikeholdt E30 M3... og du setter deg aldri mer frivillig inn i en E60 520i... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg glemte å nevne at det er nevøen min som skal handle bli og han har allerede vært å sett på begge hos Konghelle. Det er Evoen hos Konghelle han er mest interessert i og jeg spør derfor på hans vegne om hvordan disse bilene er. Del gjerne erfaringer om E30 M3.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt tre stk E30 M3, og kan si at det er hærlige biler å kjøre! Perfekt vektfordeling, lett og kontrollere overstyring på de, kort styring...mange sammenligner bilen som å kjøre en stor gocart :wink: Aldri hatt spesielt store problemer med de, men kan nevnes de jeg har hatt: sprekk i radiator(plastikk), morkne/dårlige tennkabler, .....ja, det var det gitt. Ellers er det vanlige slitedeler som batteri og foringer man evt må bytte en gang uansett.

S14 2.3 synes å mangle litt dreiemoment på lavt og middels register, men kommer igjen ved ca 4000rpm, da drar det bra opp til 7250rpm. Motor og driv har jeg aldri hatt noe kluss med, og det tåler og bli brukt.

Dette var mine erfaringer iallefall, håper de var til litt nytte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for din erfaring, som kommer meget godt til nytte ja :). Så alt i alt er dette egentlig meget gode biler som har svært få problemer? Det som er viktig for vedkommende som skal ha bilen er at han slipper store utgifter hvis noe ryker den ene dagen og en del andre dagen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for din erfaring, som kommer meget godt til nytte ja :). Så alt i alt er dette egentlig meget gode biler som har svært få problemer? Det som er viktig for vedkommende som skal ha bilen er at han slipper store utgifter hvis noe ryker den ene dagen og en del andre dagen..

Da tror jeg ikke en gammel M-bil er noe for han...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en e30 m3 som skulle være i forholdsvis god stand men det var den ikke, og der ble det påkostet over 40.000 på 1/2 år (greit noe div. oppgraderinger bremser o.l.) men generelt synes jeg det var en veldig dyr bil. og 4 banger motoren på 200hk drar ikke skinnet av pølsa, kan godt være at warsteiner/konghelle sine er betraktelig bedre enn den jeg kjøpte.. men det er min erfaring. og til de prisene som dem ligger ute for, så blir det nok ikke aktuelt for meg å kjøpe en e30 m3 igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig.. Det skjer ting med gamle biler, men det som er viktig er at det ikke bare er problemer med de hele tiden...

Med så gamle og høytytende biler som det her er snakk om ville jeg personlig ha tatt utgangspunkt i et slags "worst case scenario". Utgangspunket bør være at det som kan gå galt går galt, men at man med en godt vedlikeholdt bil og kontinuerlig vedlikehold kan motvirke mulighetene for at det går galt. Disse bilene egner seg ikke lenger til daglig bruk... det blir for kostbart i lengden, men som en bil nr. 2 eller weekendbil er det få biler som gir mer kjøreglede pr. krone. Originale modeller bør betraktes som en antikvitet som kan kjøres... skades bilen eller den bygges om er verditapet ofte større enn kostnaden ved å reparere/bygge den opp igjen. Hvis bilen skal brukes som ungdomsbil sier det seg nesten selv at man bør kunne skru på bilen... husk at de yngste E30 M3 modellene nå er 17 år gamle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

............

Kjell Rune's tidligere M3 Warsteiner har jo nå vært i mange hender. Ble det ikke for en stund siden advart mot å ikke kjøpe denne bilen?

http://finn.no/finn/car/object?finnkode ... =25&tot=25

Beklager så mye OT men må bare spørre.

Er den Warsteiner M3`n til salgs igjen? Er jo ikke lenge siden den ble solgt sist? En bil som snart "alle" sammen har hatt det der.

Mulig jeg forveksler med en annen bil :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

M3 er en rimelig heftig bil og vekker stor vil ha følelse men i det store og det hele så syns jeg en 325 med sportsinteriør og bra oppsatt understell har samme følelsen når man kjører den går like godt også 8) til en brøkdel av prisen deletilgangen her er jo også bedre 8)

Men M3'n har litt mer samleverdi enn en 325 da...

Kan dessverre ikke uttale meg noe om hvordan M3 er enda, har kun kjørt den Vinstra-Lena og parkert den. :) Men fine biler er det uten tvil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg glemte å nevne at det er nevøen min som skal handle bli og han har allerede vært å sett på begge hos Konghelle. Det er Evoen hos Konghelle han er mest interessert i og jeg spør derfor på hans vegne om hvordan disse bilene er. Del gjerne erfaringer om E30 M3.

Det er ingen Evo, men det er en rå bil. Den er dog modifisert med tanke på banekjøring med de ulemper det fører med seg.. Eller for å si det på en annen måte: Jeg elsker den bilen der, men den egner seg nok best til slikt bruk som jeg har E30 M3 til. Banekjøring! Den er for kompromissløst satt opp til å fungere bra som en hverdagsbil.

Men det er nå min mening da 8)

Ellers så har jeg aldri hatt noe problem med mine E30 M3 (har hatt 4 stk)

Men det er en ting som avgjør kostnadsbiten: Vedlikehold!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...