Saltkjelen Skrevet Januar 15, 2007 Skrevet Januar 15, 2007 Jeg skjønner at selgere kan være lei av at det er pratmakere og entusiaster som stikker innom bare for å titte, men når det faktisk er noen som er interessert i et produkt de har og oppfører seg på den måten sjokkerer meg. Jeg går for det meste normalt kledd og noen ganger i arbeidsantrekk (refleksjakke og div. reklame osv.) og blir alltid tatt imot hos Autozentrum på en fin og hyggelig måte selv med privatbilen eller lastebil. Selgerne er seriøse og yter absolutt full service. Hos Stenshagen er det spydige selv med en forholdsvis dyr privatbil og når man går rundt i titter på et produkt står selgere å ser dumt på deg. De spør ikke om man skal ha hjelp og sitter derfor i sofaen, drikker kaffe og skravler masse vås med medarbeidere.. Mulig Stenshagen gjør dette bevisst, men hadde jeg drevet bilbutikk og selgerne mine var slik hadde jeg virkelig strammet de opp.. Jeg fatter ikke hvordan det er mulig å drive butikk på den måten. Jeg behandler alle mine kunder med respekt, enten det er en 80 år gammel mann som trenger hjelp eller en 20 år gammel ungdom. Det er godt mulig jeg er en komplett idiot, men jeg forventer at der jeg handlet et produkt har god nok kunnskap til produktene sine, slik at jeg kan få vite det meste jeg lurer på.. Det går selvsagt an å ikke vite alt om produktet, men på de fleste stedene jeg har handlet har de hvertfall fått tak i folk som har mer peiling eller undersøkt videre, slik at jeg har fått et svar..
ioctl Skrevet Januar 15, 2007 Skrevet Januar 15, 2007 T.A.S: Jeg er helt enig i alt du skriver Poenget mitt var bare at jeg har opplevd for mange snørrhovne selgere til å bli sjokkert...
|Andreas| Skrevet Januar 15, 2007 Skrevet Januar 15, 2007 Helt enig med deg T.A.S. Opplever akkurat det samme hos nevnte forhandlere. Jeg er ganske ung, og på Autozentrum får jeg alltid god service, enten det er på delelageret eller på nybil avdelingen. Dette har jeg aldri opplevd på Stenshagen.
Andreas1 Skrevet Januar 16, 2007 Skrevet Januar 16, 2007 Helt enig med deg T.A.S. Opplever akkurat det samme hos nevnte forhandlere. Jeg er ganske ung, og på Autozentrum får jeg alltid god service, enten det er på delelageret eller på nybil avdelingen. Dette har jeg aldri opplevd på Stenshagen. Jeg har litt delte erfaringer... Har fått "grei" service på samtlige Stenshagen (best på de utenfor Oslo) mens servicen på Autozentrum Økern halveres i forhold til hvilken etasje man er i. Delelageret synes jeg kommer helt an på dagsformen til kundemottagerne, men jeg opplever dem generelt som lite engasjerte og serviceinnstilte. Bilen min er atpåtil kjøpt ny hos Autozentrum Økern ... Når det er sagt synes jeg BMW generelt (spesielt Oslo/omegn) har dårlig service, med kun noen få enkelthendelser som oppveiende unntak. Føler at problemet så langt har vært at man uansett har vært "nødt" til å handle der, og siden de vet det har de ikke giddet å yte noe ekstra. Synes forresten det er en liten bedring etter at GS kom til Oslo, men det kan jo også være delelageret hos Autozentrum hadde dagen sin sist gang og var i godt humør
Ron Jeremy Skrevet Januar 16, 2007 Skrevet Januar 16, 2007 Trist lesing syns jeg. Selgere som har denne innstillingen fortjener å miste et salg evt å¨"høre det". Jeg mener at for en slik gjenstand som BMW, MB, B&O og andre mer eller mindre ekslusive produkter, så selger du ikke bare et produkt. Du selger noe mer, du selger en opplevelse. Så alt fra måten du blir tatt imot, selgers kunnskapsnivå, opptreden og velvilje blir målt. Jeg har eid 8 BMW'er, den siste jeg kjøpte, kjøpte jeg ny på Bilsalongen i skien, og her har jeg veldig mye bra å si. Engasjerte og kunnskapsrike selgere, som strekker seg langt for en, og som gjør en handel til noe mer en "bare" et bilkjøp. Så tror nok jeg kommer til å handle der igjen, og kan også anbefale dette stedet til andre. Bra lokaler og bra utstilling, og ikke minst dyktige selgere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå