Fredrik Skrevet Januar 23, 2007 Skrevet Januar 23, 2007 Hmmm... jeg har lest meg til at både E28 og E34 (altså M5 modellene) ble bygget av BMW Motorsport i Garching... med et lite unntak av 96 stk. E28 M5 som ble bygget som byggesett av BMW i Sydafrika. E34 M5 med S38B38 motoren er kjent for å være den siste håndbyggede M-bilen. E39 og E60 er utviklet av BMW Motorsport (i dag BMW M GmbH), men bilene ble/blir bygget sideløpende med de andre 5-seriene. Kan noen verifisere dette ? Mitt forslag er at T.A.S vinner runden på "walkover" og får æren av å komme med et nytt spørsmål...
smood Skrevet Januar 23, 2007 Skrevet Januar 23, 2007 E28 M5s were handbuilt in Preußenstrasse/Munich prior to the 1986 Motorsport factory summer vacation. Thereafter, M5 production was moved to Daimlerstraße in Garching where the remainder were built by hand. utrdag fra wikipedia. http://en.wikipedia.org/wiki/Bmw_e28_m5
Saltkjelen Skrevet Januar 23, 2007 Skrevet Januar 23, 2007 Jeg er usikker når det gjelder E60 M5, men E39 M5 ble bygget side om siden med den helt vanlige E39 i Dingolfing. Jeg rekner også med at det er det samme med E60 M5. Jeg vet hvertfall at det har vært så stor etterspørsel etter E60 M5, slik at det ble rundt 2 års ventetid for å få modellen.. Uansett... Jeg velger å ikke kjøre et bilde denne gangen, da jeg må lete litt for å lage en vanskelig quiz.. Denne gangen ønsker jeg å vite hvilken BMW fabrikk som produserer de ulike versjonene av 3- og 1 seriene..
Fredrik Skrevet Januar 23, 2007 Skrevet Januar 23, 2007 Javel... da har vi så langt tre forskjellige versjoner av historien. Les f.eks avsnitt nr. 6 i seksjonen om E28 M5 her...
Fredrik Skrevet Januar 23, 2007 Skrevet Januar 23, 2007 Uansett... Jeg velger å ikke kjøre et bilde denne gangen, da jeg må lete litt for å lage en vanskelig quiz.. Denne gangen ønsker jeg å vite hvilken BMW fabrikk som produserer de ulike versjonene av 3- og 1 seriene.. Det er flere forskjellige fabrikker...
Saltkjelen Skrevet Januar 23, 2007 Skrevet Januar 23, 2007 Sannelig har du rett. Noen ganger går det litt fort i svingene, men siden jeg hadde en bestemt fabrikk i tankene gir jeg en ledetråd på fabrikkens navn. Navnet på fabrikken begynner på "Reg" og er det derfor første mann til mølla..
Fredrik Skrevet Januar 23, 2007 Skrevet Januar 23, 2007 Regensburg OK... det er helt sikkert korrekt... vi venter spent på et nytt spørsmål...
kamindre Skrevet Januar 23, 2007 Skrevet Januar 23, 2007 Har ikke noen god oppgave på lager, så jeg overlater det til den som føler for det å lage en ny...
SteffenM2 Skrevet Januar 23, 2007 Skrevet Januar 23, 2007 Er nesten tom jeg også.. Men lag den litt vansklig nå da
kamindre Skrevet Januar 23, 2007 Skrevet Januar 23, 2007 Helt sikkert altfor lett den her, men la gå: Hvilken modell var den første med nyregrill og i hvilket år kom den?
Fredrik Skrevet Januar 23, 2007 Skrevet Januar 23, 2007 Helt sikkert altfor lett den her, men la gå:Hvilken modell var den første med nyregrill og i hvilket år kom den? Vi har hatt dette spørsmålet tidligere og svaret er BMW 303 fra 1933...
Fredrik Skrevet Januar 23, 2007 Skrevet Januar 23, 2007 Det er OK... tråden begynner å bli temmelig lang... En ny oppgave... denne mannen er ansvarlig for designet av bilmodeller som f.eks Mercedes-Benz W113, men han er også kjent for å ha designet en av BMW´s mest signifikante modeller. Hvem er denne mannen og hva er han kjent for ?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå