Gå til innhold

BMW Quiz - vinneren hoster opp et nytt spørsmål.


Lien
 Share

Anbefalte innlegg

Hmmm... jeg har lest meg til at både E28 og E34 (altså M5 modellene) ble bygget av BMW Motorsport i Garching... med et lite unntak av 96 stk. E28 M5 som ble bygget som byggesett av BMW i Sydafrika. E34 M5 med S38B38 motoren er kjent for å være den siste håndbyggede M-bilen. E39 og E60 er utviklet av BMW Motorsport (i dag BMW M GmbH), men bilene ble/blir bygget sideløpende med de andre 5-seriene. Kan noen verifisere dette ?

Mitt forslag er at T.A.S vinner runden på "walkover" og får æren av å komme med et nytt spørsmål... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg er usikker når det gjelder E60 M5, men E39 M5 ble bygget side om siden med den helt vanlige E39 i Dingolfing. Jeg rekner også med at det er det samme med E60 M5. Jeg vet hvertfall at det har vært så stor etterspørsel etter E60 M5, slik at det ble rundt 2 års ventetid for å få modellen..

Uansett... Jeg velger å ikke kjøre et bilde denne gangen, da jeg må lete litt for å lage en vanskelig quiz.. Denne gangen ønsker jeg å vite hvilken BMW fabrikk som produserer de ulike versjonene av 3- og 1 seriene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sannelig har du rett. Noen ganger går det litt fort i svingene, men siden jeg hadde en bestemt fabrikk i tankene gir jeg en ledetråd på fabrikkens navn. Navnet på fabrikken begynner på "Reg" og er det derfor første mann til mølla.. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er OK... tråden begynner å bli temmelig lang... :wink:

En ny oppgave... denne mannen er ansvarlig for designet av bilmodeller som f.eks Mercedes-Benz W113, men han er også kjent for å ha designet en av BMW´s mest signifikante modeller. Hvem er denne mannen og hva er han kjent for ?

quiz26.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...