Gå til innhold

BMW Quiz - vinneren hoster opp et nytt spørsmål.


Lien
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 1.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg liker Båtplassen's løsning på quiz tråder. Når en har svart riktig kan den som svarte poste et nytt spørsmål - uansett tid på døgnet..

Den var genial.. Massfjorden hadde eg aldri gjetta meg til! Tenkte på Sula, men fekk ikkje det til å stemme heller :S

Genial måte :)

svarte i den oppgaven har da ikke noe med dette å gjøre, her er det bmw det går i, ikke båtplasser... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det første som slår meg når jeg ser dette bildet er en eller annen konseptversjon av den klassiske BMW E9. Denne modellen her skiller ikke langt ifra den oridinære hekken, annet enn baklyktene og litt diverse. Det ser ut til at den har den samme bakruten som E9 og en forhodsvis stram og "brutal" linje. Jeg velger derfor å tro at det er en BMW E9 med E8 og E10 baklamper... :?

Bare_egil, jeg tror du åpenbart misforstod mitt innlegg. Jeg satt ikke i gang for å diskutere båtplass og båter generelt, men et tips om hvordan en slik quiz kan løses. Båtplassen har etter min mening en fin og ryddig løsning på dette..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

svarte i den oppgaven har da ikke noe med dette å gjøre, her er det bmw det går i, ikke båtplasser... :roll:

Nei, men komenterte det berre fordiom :P Blitt litt den samme layouten her som der no :)

Sorry OT!

Tipper det er ein BMW E9 eller noko i samme dur :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det vel min tur til å komme med en oppgave. Vi har nylig hatt en tråd om BMW´s historie og modellen jeg vil frem til var i den sammenhengen meget viktig for BMW. Det står intet om denne håndbyggede modellen i tråden, men det burde det kanskje ha gjort. Hvilken modell viser disse to bildene (mrk. hvordan dørene er arrangert) ?... :D

Quiz1.jpg

Quiz2.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel BMW 502 Barockengel 4dørs som kom i 1954. Litt usikker på hvilken årsmodell dette er. Bilen er vel en vidreutvikling av 501 og var vel bestselgern til BMW etter krigen. Derfor en "viktig" bil ..

Hmmm... svaret er korrekt og spørsmålet var åpenbart for enkelt. "Bayrischer Barock" eller BMW 501/502 var BMW´s første modell etter krigen og derfor viktig. Produksjonslinjene var ikke helt klare da modellen kom på markedet i 1952... så store deler av bilen ble faktisk håndbygget. Man kunne få den med forskjellige motorer... med en rekkesekser på 1971 cm3 som ytet 72 HK, med en V8 på 2581 cm3 som ytet 110 HK eller med en V8 på 3169 cm3 som ytet 140 HK (oppgradert til 162 HK i 1960). Din tur Ellingsen... :D

BMW501.jpg

En liten digresjon: Tyskland var som vi har vært inne på temmelig rasert etter krigen og det skulle mange tunge løft (og litt Marshall hjelp) til før det tyske samfunnet fungerte igjen. I Frankrike var situasjonen litt enklere og i 1955 kom Citroën med modellen DS. Den var på alle måter et romskip i forhold til barokkengelen fra Bayern... :wink:

CitroenDS.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil tippe 7-serie, E38 med "Burl walnut-trim" :lol:

EDIT: Hvis det er lov å rette på sin egen besvarelse siden ingen andre har prøvd seg så endrer jeg min besvarelse til E32 da jeg tror trimpanelene har fasong fra E32, samt at beltegreia er identisk med det jeg har på min E34 slik at det er mest sannsynlig en bil fra sent 80/ tidlig 90 -tall og med de trimpanelene og skinn er det vel bare 7-serie det kan være....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...