Saltkjelen Skrevet Januar 22, 2007 Skrevet Januar 22, 2007 Eksperimentbilen BMW H2R er helt riktig. Med denne hydrogenbilen satte BMW hele ni nye rekorder og hvor det blandt annet ble notert en toppfart på 302,4 km/t.. Din tur!
Fredrik Skrevet Januar 22, 2007 Skrevet Januar 22, 2007 Det er en prototype ("M2") fra 1981 for tester i en vindtunell.
rolfi Skrevet Januar 22, 2007 Skrevet Januar 22, 2007 Det er en prototype ("M2") fra 1981 for tester i en vindtunell. Riktig Den ble forøvrig designet av Luigi Colani, for de som måtte lure på det. Din tur!
Fredrik Skrevet Januar 22, 2007 Skrevet Januar 22, 2007 Nå blir det trolig vanskelig, men de fleste vet at BMW først begynte å bygge flymotorer. På oppdrag fra spesielt det tyske luftvåpenet under den første verdenskrig utviklet BMW en motor som senere kom til å bli berømt pga. fantastiske ytelser. Motoren ble i tillegg også kjent i en bestemt kontekst, men hvilken ? Det er ikke nødvendig å kunne navnet på motoren, men hvorfor motoren er kjent i dag vil jeg gjerne vite...
-Anders- Skrevet Januar 22, 2007 Skrevet Januar 22, 2007 Motoren, som har betegnelsen WIIIa, en rekkesekser på 185 satt i dette flyet: Og er vel trolig mest kjent for den skandinaviske høyderekorden det satt i 1923. Får håpe jeg ikke er helt ute i skogen på bærtur nå da
Ellingsen B. Skrevet Januar 22, 2007 Skrevet Januar 22, 2007 Er ikke dette motoren som ble virdreutviklet til BMW dixi? Den ble vel kjent for dens ytelser? Bilen klarte opp mot 100km/t. BMW satt vel nesten alle slags verdensrekorder med dems motorer også. Dette er jo første bilmodellen også til BMW.
Fredrik Skrevet Januar 22, 2007 Skrevet Januar 22, 2007 Motoren, som har betegnelsen WIIIa, en rekkesekser på 185 satt i dette flyet:Og er vel trolig mest kjent for den skandinaviske høyderekorden det satt i 1923. Får håpe jeg ikke er helt ute i skogen på bærtur nå da Det er korrekt og jeg får vel godkjenne svaret... selvom poenget jeg ville frem til var at motoren også var det første eksempelet på rekkesekser konfigurasjonens fortreffelighet...
-Anders- Skrevet Januar 22, 2007 Skrevet Januar 22, 2007 Okej! NY Quiz! Hvilken av BMWs modeller var den første ut med en 6-sylindret motor og først mann med de annerkjente nyrene? Vil ha År og Modell!
Fredrik Skrevet Januar 22, 2007 Skrevet Januar 22, 2007 Okej! NY Quiz!Hvilken av BMWs modeller var den første ut med en 6-sylindret motor og først mann med de annerkjente nyrene? Vil ha År og Modell! BMW 303 anno 1933
Ellingsen B. Skrevet Januar 22, 2007 Skrevet Januar 22, 2007 Usj, der var du akkurat før meg.. Link til BMW 303
2mMy Skrevet Januar 22, 2007 Skrevet Januar 22, 2007 hvor får man kjøpt bmw leksikon? jeg tror jeg trenger et etter å ha sett hva folk kan her
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå