milhouse Skrevet Januar 20, 2007 Share Skrevet Januar 20, 2007 Som det står over så trenger jeg litt hjelp. Skal hjelpe en jeg kjenner med å kjøpe ny bil. Krav satt fra henne(hun er passer 60 så ingen sportsbil) 4 hjulstrekk Skinn Stasjonsvogn navigasjon parkeringssensor ikke større en a4, 3 serie osv EDIT: Veldig gjerne automatgir også! Den skal være ny eller så godt som ny. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maurtin Skrevet Januar 20, 2007 Share Skrevet Januar 20, 2007 a4 quattro er jo pene biler som stasjonsvogn.. og det utstyret er vel mer og mer normalt på nye biler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tobben! Skrevet Januar 20, 2007 Share Skrevet Januar 20, 2007 oi, det er jo vanvittig mange muligheter her da, men regner med du får en del svar i retning et kjent tysk merke. En 3-serie firhjulstrekk med nevte utstyr er jo det første som slår meg da.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
in2you Skrevet Januar 20, 2007 Share Skrevet Januar 20, 2007 bmw'en er vel noe dyrere enn audi med tanke på startpris, da du kun får 4 hjustrekk på 325 og opp? så hadde det vert meg, hadde eg klart gått for audien. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Patrick B Skrevet Januar 20, 2007 Share Skrevet Januar 20, 2007 Ja mener også Audi`en, kun for de er mye billigere en bmw sine X biler. Men om prisen ikke gjør noe, så er klart bmw 4-trekk det beste! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Januar 20, 2007 Share Skrevet Januar 20, 2007 Hva med en nyere Golf IV Variant 1,9 TDI Syncro... 4x4 med 130 dieselhestekrefter + full pakke med gadgets. Alternativt kan hun jo kjøpe en helt ny økonomisk Skoda Octavia Combi 4x4 2.0 TDI PD med 140 dieselhestekrefter og full pakke til relativt små penger. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
milhouse Skrevet Januar 20, 2007 Forfatter Share Skrevet Januar 20, 2007 Her kom det noen svar ja! Takker. Glemte jo det stor problemet nemlig at jeg ønsker at hun skal ha automatgir! Hun har en 2001 a4 1,8tQ og det funker, men jeg ønsker som sagt at hun skal ha automatgir og det levere de ikke før du har over +/- 200 hester. 325 osv.. jeg ordnet sånn at hun fikk prøve 325ixat i går og i dag. En sånn bil med en del utstyr som telefon, mulifunksjonsratt osv hadde vært perfekt. Men hun trenger ikke mer 140-160 hester og da betaler du masse for noe du ikke behøver. Har også prøvd en x3(etter min mening ikke en pen bil, men hvis hun liker den er det greit). Poblemet med denne var at den var vanskelig p komme inn og ut av, var for høy. Så ble hun også skitten på bena av stigtrinnen, eller karosseriet så da er den ute. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
milhouse Skrevet Januar 20, 2007 Forfatter Share Skrevet Januar 20, 2007 Hva med en nyere Golf IV Variant 1,9 TDI Syncro... 4x4 med 130 dieselhestekrefter + full pakke med gadgets. Alternativt kan hun jo kjøpe en helt ny økonomisk Skoda Octavia Combi 4x4 2.0 TDI PD med 140 dieselhestekrefter og full pakke til relativt små penger. Du visste jo ikke om automatgir kriteriet så golfen faller vel litt bort. Sorry glemte det. Kanskje skoda octavia kommer med trekk på alle hjulene pluss automatgir. Men er octavia bygget på sammen platform som a4 eller a6/passat. Fordi a6/passat blir for stort. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mexos Skrevet Januar 20, 2007 Share Skrevet Januar 20, 2007 Hva med en VW touran elns da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Januar 20, 2007 Share Skrevet Januar 20, 2007 Du visste jo ikke om automatgir kriteriet så golfen faller vel litt bort. Sorry glemte det. Kanskje skoda octavia kommer med trekk på alle hjulene pluss automatgir. Men er octavia bygget på sammen platform som a4 eller a6/passat. Fordi a6/passat blir for stort. Skodia Octavia er bygget på den samme platformen som Golf V... altså den samme som dagens Audi A4. Jeg mener at man kan få VW´s geniale DSG gearkasse til Octavia også, men om den kan kombineres med 4x4 vet jeg ikke. Trolig er nettopp Skoda Octavia i dag objektivt en av de mest fornuftige bilene man kan kjøpe.... Audi kvalitet til prisen av en Hyundai... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Schnellfahren Skrevet Januar 20, 2007 Share Skrevet Januar 20, 2007 Toyota Rav4 Ellers er jeg enig i Octavia forslaget til Fredrik, MYE bil for pengene! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cypher Skrevet Januar 20, 2007 Share Skrevet Januar 20, 2007 Du visste jo ikke om automatgir kriteriet så golfen faller vel litt bort. Sorry glemte det. Kanskje skoda octavia kommer med trekk på alle hjulene pluss automatgir. Men er octavia bygget på sammen platform som a4 eller a6/passat. Fordi a6/passat blir for stort. Skodia Octavia er bygget på den samme platformen som Golf V... altså den samme som dagens Audi A4. Jeg mener at man kan få VW´s geniale DSG gearkasse til Octavia også, men om den kan kombineres med 4x4 vet jeg ikke. Trolig er nettopp Skoda Octavia i dag objektivt en av de mest fornuftige bilene man kan kjøpe.... Audi kvalitet til prisen av en Hyundai... Du får DSG-kassa på Octavia også. Kjørte en Octavia 1.9 06 modell med DSG-kassa her i høst, og må si at jeg ble positivt overasket over bilen, selv om det bare var 105 diesel hk i den gikk den bra, og det var ingenting å si på kjøreegenskapene, dette var riktignok ikke 4*4, men det er ikke såå mye dyrere å få det. Så vil si at det vil vere mye bil for pengene Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
milhouse Skrevet Januar 20, 2007 Forfatter Share Skrevet Januar 20, 2007 De skodaene jeg ser på nette har enten 4*4 eller automat så kan virke som de ikke lager det! Får høre med noen andre en finn.no i morgen. Toyota ra4 er jo ett alternativ, men man går jo da ned ett "hakk", med tanke på at hun har kjørt audi i alle år. Har forresten også hørt at 2.0 tdi er en mye bedre motor en 1.9tdi fra vag? Synes det er litt rart at ikke audi, bmw osv lager biler med helt ok mye hester, 4 hjulstrekk og automat. Har forresten sett litt på v50 men synes ikke den er pen innvendig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars89 Skrevet Januar 21, 2007 Share Skrevet Januar 21, 2007 Bilnorge.no har en sånn nybildata-greie der du kan skrive inn det du har lyst på og får da en liste over bilene som har dette. Etter å ha sett litt på den har jeg kommet fra til dette: 4wd og automat er veldig attraktivt , men dessverre kommer altfor få biler med noenlunde folkelig pris med denne konfigurasjonen. Hvis hun synes X3 er høy (noe den absolutt ikke er) vil hun slite enda mer med de fleste andre SUV-er. Legger du til kravet "ikke altfor stor" og du sitter du igjen med et svært snevert utvalg av biler bestående av A4 2,0TQT, E91 325xiat, V50 T5 AWD aut, X-type 2,5 AWD aut og C280 4-matic aut. Alle koster fra 596 til 729 000 i utgangspunktet. Med andre ord en helt vill pris for en bil i dette segmentet. En åpenbar løsning på "problemet" er å fire på kravene. Å kutte ut automatgir er en åpenbar løsning da dette nesten utelukkende tilbys på store bensinmotorer (i kombinasjon med 4wd). En annen løsning er å finne seg en SUV ho kan komme seg lett inn og ut av. http://www.bilnorge.no/sok_avansert_nybil.php3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[space] Skrevet Januar 21, 2007 Share Skrevet Januar 21, 2007 Jeg hadde heller kuttet 4x4 enn automat om jeg var ei dame på 60+. Hva i all verden skal ho med 4x4? Mye på fjellet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå