Gå til innhold

Kjøp av ny bil? Hvilke alternativer? Ble bmw...

milhouse
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 53
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

":11bou06p]Jeg hadde heller kuttet 4x4 enn automat om jeg var ei dame på 60+.

Hva i all verden skal ho med 4x4? Mye på fjellet?

Hun er mye på fjellet så derfor trenger hun det. Pluss at det er den sikkerheten om at hun nesten alltid kommer seg frem med 4x4. Hun har i alle år kjørt med manuell så hu klarer det, men det hadde vært bra for henne med automat, bare fokusere på veien og andre biler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilnorge.no har en sånn nybildata-greie der du kan skrive inn det du har lyst på og får da en liste over bilene som har dette. Etter å ha sett litt på den har jeg kommet fra til dette: 4wd og automat er veldig attraktivt , men dessverre kommer altfor få biler med noenlunde folkelig pris med denne konfigurasjonen. Hvis hun synes X3 er høy (noe den absolutt ikke er) vil hun slite enda mer med de fleste andre SUV-er. Legger du til kravet "ikke altfor stor" og du sitter du igjen med et svært snevert utvalg av biler bestående av A4 2,0TQT, E91 325xiat, V50 T5 AWD aut, X-type 2,5 AWD aut og C280 4-matic aut. Alle koster fra 596 til 729 000 i utgangspunktet. Med andre ord en helt vill pris for en bil i dette segmentet. En åpenbar løsning på "problemet" er å fire på kravene. Å kutte ut automatgir er en åpenbar løsning da dette nesten utelukkende tilbys på store bensinmotorer (i kombinasjon med 4wd). En annen løsning er å finne seg en SUV ho kan komme seg lett inn og ut av.

http://www.bilnorge.no/sok_avansert_nybil.php3

Hun mener at x3 er "slitsom" å sette seg inn i. Dvs du setter deg ikke rett inn i den, du må "klatre" inn. Og at man blir skitten på buksa av stigtrinnene er en faktor hun ikke liker. Har tenkte litt på freelander også. Men problemer er jo som du sier at det blir fort ville priser.

Alternativet er jo å droppe automatgiret og da faller man tilbake på en a4, skal i så fall vente til ny modell kommer. Fra å gå fra en bra utstyrt a4 1,8tq til sikkert rundt 500 og til en 325xiat med masse utstyr til nærmere 800 er jo helt hinsidiges for å få en bil med mer utstyr og automatgir. selvfølgelig 50 hester mer, men de er egentlig ikke ønskelige.

Det kan faktisk hende at 3 serien skal gå litt ned i pris nå siden 5 har kommet med mange modeller som er gunstige etter det nye avgiftssystemet. Forskjellen mellom 3 og 5 blir da mindre(prismessig) og flere vil velge 5ern. Så får vel vente litt å se.

Edit: den side var ganske bra. Takker!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også prøvd en x3(etter min mening ikke en pen bil, men hvis hun liker den er det greit). Poblemet med denne var at den var vanskelig p komme inn og ut av, var for høy. Så ble hun også skitten på bena av stigtrinnen, eller karosseriet så da er den ute.

Hadde gjort seg med en godt voksen dame i en X3 med seriøst senkesett da 8)

Dropper hun automaten har Jaguar X-Type 2,2d som er nevnt tidligere her også ganske mye å by på.

Her får du en forholdsvis eksklusiv og elegant bil med skinn, navi, 4wd, sprek dieselmotor og stasjonsvogn.

Kan jo være verdt å se på. Kostet 470.000,- med det gamle avgiftssystemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også prøvd en x3(etter min mening ikke en pen bil, men hvis hun liker den er det greit). Poblemet med denne var at den var vanskelig p komme inn og ut av, var for høy. Så ble hun også skitten på bena av stigtrinnen, eller karosseriet så da er den ute.

Dropper hun automaten har Jaguar X-Type 2,2d som er nevnt tidligere her også ganske mye å by på.

Her får du en forholdsvis eksklusiv og elegant bil med skinn, navi, 4wd, sprek dieselmotor og stasjonsvogn.

da får hun jo en overpriset mondeo! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da får hun jo en overpriset mondeo! :wink:

Og forhjulstrekk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en x3 med seriøst senkesett hadde vel ett ganske spes ut uansett!!

Hadde egentlig ikke titte så mye på den jaguaren, hadde en følelse av at den var større, dvs a6/5serie størrelse, men den er bare litt lengre en a4. 472 mot 458(a4) og 493 på a6. Så det er jo et alternativ. Takker til dere begge som nevnte det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen løsning er å finne seg en SUV ho kan komme seg lett inn og ut av.

Hun mener at x3 er "slitsom" å sette seg inn i. Dvs du setter deg ikke rett inn i den, du må "klatre" inn. Og at man blir skitten på buksa av stigtrinnene er en faktor hun ikke liker. Har tenkte litt på freelander også. Men problemer er jo som du sier at det blir fort ville priser.

Blir fort dyrt med 4WD og automat - og lave SUVer er det ikke så mange av.

Jeg har en Suzuki Grand Vitara som jeg er veldig fornøyd med - den finnes jo med automat også - anbefales 8)

Ellers er jo Subaru Forrester en OK bil....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers er jo Subaru Forrester en OK bil....

En Subaru med automatgear er absolut en god ide´... de har knapt nok et image i dag, men det er uten tvil solide biler som skårer høyt på samtlige holdbarhetstester... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får vel f.eks Passat 2.0tdi DSG 4Motion?

Normal motor og sikkert overkommelig pris. Veldig pen å se på er den også

Men hvis den blir for stor så er den jo uaktuell?

Du får ikke det virker det som i følgehttp://www.bilnorge.no/finn_nybil.php3?bilgruppe=P&fwd=4W&karosseri=STV&merke=5750&modell=575007&pris_fra=&pris_til=

Kommer jo ikke i golf eller a3 så var vel ikke en bombe.

Passat er desverre for stor bil. Bilen blir brukt til å parkere i parkeringshus i oslo og dra på hytta med. Så da er a4/3 serie et kompremiss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

Det var jo mye frem og tilbake hvilken bil hun skulle kjøpe. Gjennom han jeg kjøpte bilen min av fikk vi tak i en 2007 325xi automat touring med nesten hele utstyrslisten, gått 3800km. Hun var jo ikke intressert i alle hestene, men fant nytten av alt ekstra utstyret pluss muligheten til å kombinere automat og 4*4.

Takker for mange god forslag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...