Gå til innhold

e36 på vinter føre

smez
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 46
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

e36 med "stor" motor og ingen antispinn syns jeg blir litt slitsomt over tid på vinterføre. selv om jeg har gode piggdekk (hekkepelita(?) 4 ) så vil bilen helst kjøre sidelengs ved bittelitt gasspådrag(2000rpm) ut av en sving.. gøy til å begynne med, slitsomt etterhvert!

men har aldrig hatt noe problem med å ta meg fram da.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjører riktig nok en 320i, og joda, jeg skriver lett under på at denne bilen vil "ut" å ligge bredt. Har også piggdekk. Har spunnet meg nesten fast et par ganger, da i en minimal helling. Skulle ønske at det var litt bedre fremkommelighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en 97' 318i. Vil si den går bra på vinterføre hvis man tar det med ro. Men med en gang en er litt hard på gasspedalen så slipper den, og rumpen på bilen sklir ut og man spinner og herjer. Artig av å til så klart, men litt irriterende når en skal kjøre vanlig.

Men som sagt den går veldig fint hvis en kjører fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min suger seriøst.

Sto nettopp i kø uten for brannstasjonen nedi i sentrum.

Å får de som bor her vet vel at der er det litt brostein osv..

Sto bare å spant.. Drit flau..

Jeg har automat og da :)

Ræven kommer i hver sving med litt snø i.

Og nei, ikke med vilje. er jo små redd hver gang ræven slepper..

Så må kanksje finne meg noe tungt å slenge baki etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjørte en E36 sedan 318is M Motorsport Edition, til fjells, samt at jeg lekte litt rally med den innover en nypreparert skogsvei hvor det skulle kjøres et vinterrally dagen etter. :D

Hadde ingen store problemer med fremkomlighet, og med den nydelige balansen som er i bilen var det heller ikke vanskelig å ta inn sladder. Faktisk er det jo bare positivt å ha en litt overstyrt bil i svinger hvor du må ha med deg mye fart for å komme opp eller i kristiske situasjoner.

Men det kan hende at med en litt tyngre sekser framme som du har, som i tillegg har mer moment på bunn, blir litt vanskeligere å håndtere, men allikevel, BMW generelt gjør skam på ryktet at bakhjulstrekk er dårlig på vinterføre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er strålende fornøyd med min bil! Helt super, absolutt! Har hakkapellita 4, ingen vekt baki annet en subwoofer..

Har ikke stått fast noen steder, den slipper vel litt med baken, men så lenge man har kontroll over sakene går det fint. 90% av stedene jeg kjører er det jo bare gøy :P

Har lang bratt bakke hjem med to 90graders svinger. Her ene dagen stod alle naboene med forhjulstrekk og pigger og alt nede, mens jeg fint kunne spinne/kjøre fram til døren..

Skal aldri mer kjøre forhjulstrekk, det er en vits. Drev på i hele fjor å rygget opp for å få mer vekt på drivhjulene(golf2) men er jo helt håpløst, umulig å styre og atskillig mer hjulspinn enn med bmw'en...

"alle" har sagt til meg at jeg kom til å angre til vinteren for å ha kjøpt bmw, men kan ikke si jeg angrer et sekund..

eneste problemet jeg har er når jeg kjører på veier med kun to hjulspor som er måket, da har måker iallefall jeg siste midtstripen med fronten :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjører en 320 med diffbrems og 3 år gamle piggdekk. Den tar seg fram som bare det, ikke kjørt meg fast en eneste gang med den, har den vinter nr 2 nå. har faktisk opplevd flere ganger at jeg har kommet opp bakker der div fwd har kommet skliende nedover igjen... bor i tromsø så har nok av snø og bakker å bryne meg på.

kjører mann med riktig hode så er e36 en kjempe god vinterbil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vikrer som at de med 4-er motor har bedre erfaringer enn de med 6-er motor?

Tja, jeg har 4-er og jeg synes bilen er helt _jævlig_ på vinteren. Akkurat nå står den f.eks. bom fast på en nesten flat parkeringsplass ... :?

Jeg har piggfritt da, men dekkene er tross alt nye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...