Gå til innhold

Bmw på snøøø!

Gjest
 Share

Anbefalte innlegg

Trondheim snør jo ned for tiden. Var ikke brøytet no spesielt igår heller. jeg kjørte faktisk brøytebil med golfen min som kun er originalsenket :shock: Kjørte E6 fra Sandmoen og svingte av ved Sjetnemarka. er jo midtdeler på den veien og de steinene går som regel opp til panseret på bilene slik at du ser bilene som kommer imot fra panseret og opp. igår så man ikke bilene i det hele tatt pga. det lå snø opp. Var som å kjøre med en stor Snøvegg på siden. Noen som tørr tippe hvor mye snø som er kommet de siste dagene? må jo ha vært en halvmeter bare de 3 siste dagene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 57
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg var også ute i Trondheimsområdet og brøytet snø med BMW i går. Men er overasket hvor godt e46'en kommer frem. Skulle opp en bakke med ca 30 cm snø i går, jeg hadde da kjørt ned bakken en time tidliger. trengte da 3 forsøk for å komme opp. Den første turen var med DSC inkoblet og da gikk det ikke så langt. Andre gangen var med DSC kanppen trykket inn en gang og da var det jeg som tabbet meg ved å gi litt for mye gass.Satt ikke fast var bare å rygge ned igjen. Siste forsøket gikk det greit opp.

Skal legges til at det var to biler som kjørte opp før meg. Framhjulstrekkere som måtte ha en 5 -6 forsøk før de fikk rygga opp, så det va ganske mye løs snø når jeg skulle prøve. Men artig med my snø.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde litt problemer forige helg her hjemme med bilen min... kom egentlig ikke noe sted. har en del leie bakker rundt her hjemme. Men problemene skyldes vel heller mitt dekkvalg enn BMW.

Har 17"ere med 225 og dekk som er godkjent for 230km/t, så se er jo nesten som sommerdekk, og det funka heller dårlig i den kramme dype snøen som lå her.. Da var det hjem å hente Fatters 330 XD første vintern vi har den, og fy feite noe så sinnsykt rått. Han har de samme dekkene som meg, men allikevell dro han bilen min lett opp alle bakkene og hjem på gårdsplassen igjen. Fikk låne bilen hans resten av kvelden og fant diverse ubrøyta parkeringsplasser ol. Som jeg sladda på så snøføyka stod ut av alle fire hjul. Kunne holdt på sånn i mange mange timer jeg.

I tillegg er det utrolig gøy å kjøre rundt i vanlig trafikk med en så tilsynelatende normal bil, også når man kjører i gang ved ett lyskryss for eksempel så er det bare å gi jernet mens alle andre bare står igjen å spinner. Følte mg litt konge da :D

I Hele fjor kjørte jeg E36 cab, og var utrolig imponert over denne. kom meg fram over alt. har egentlig inntrykk av at E36 er bedre på vinterføre enn E46.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde en liten flau episode i går, skulle opp en liten svingete bakke, med en gang jeg så den viste jeg at det ikke kom til og gå, og joda der sto jeg halvveis i bakken og spant mens 3 biler suser forbi. Måtte rygge/skli ned igjen mens en kø av biler kjørte ned og måtte vente på at jeg skulle skli meg ned, det var flaut :( måtte ta faaart og sjangle meg opp, så eneste posetive jeg har med e30 på vinterføre er at det er morsomt.. kun det og ikke noe ana, satt meg fast på 15cm slaps engang på flatmark og med nye piggdekk, sandsekker skulle vært standarutstyr på de bilene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har det snødd masse her og. Men ix'en har ingen problemer, eneste er at bilen er litt lav og har en tendens til å legge seg oppå snøen hvis det er mye snø....Funker egentlig som brøytebil. Men gøy er det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel.. Snøen er vel egentlig ikke et stort problem.. Jeg har ingen problemer med å komme meg fram med en bakhjulstrekker, men når det begynner å bli så store snømengder at det fosser snø over panseret og fronten er dekt av snø begynner det å bli ille.. Jeg hadde en slik opplevelse på hytta i forrige helg og når det er et slikt føre som det er med bratte og svingete veier er det bare å kjøre på, hvis ikke setter man seg fast.. Jeg tror nok også at de som setter seg mye fast har problemer med at bilen er for lav. Når jeg kjørte ut fra hytta i forrige helg så jeg flere steder hvor snøen var møkkete etter at understellet hadde subbet nedi og bilen er ikke engang senket. (Skal bli en morsom vinter den dagen jeg velger å senke).. Fremkommeligheten har også mye med både sjåfør og dekk. Jeg merker at min bedre halvdel har større problemer enn meg og hun setter seg for det meste fast med de snømengdene som er på hytta.. (1000 m.o.h).. Slik ser hvertfall bilen ut etter å ha vært brøytebil med god fart. Jeg fjerne snøen fra grillen, men hvis jeg ikke hadde gjort det hadde det vært like ille som kjeften på bilen.. Snø er moro.. :mrgreen:

aby.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo ikke klage på bilen når du kjører med totalt utslitte helårsdekk. Går vel mere på deg som person tenker jeg, det er nevnt tidligere her at gummi er ferskvare. Senking også er noe du har valgt, eller forrige eier.

Nei, ubruklig tråd det her ;)

Hehe... forrige eier som har skodd å senket bilen... har bare ikke kommet så langt at jeg har fått skifftet dekk, men vurderer nesten å sette den stille til det blir asfalt igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel.. Snøen er vel egentlig ikke et stort problem.. Jeg har ingen problemer med å komme meg fram med en bakhjulstrekker, men når det begynner å bli så store snømengder at det fosser snø over panseret og fronten er dekt av snø begynner det å bli ille.. Jeg hadde en slik opplevelse på hytta i forrige helg og når det er et slikt føre som det er med bratte og svingete veier er det bare å kjøre på, hvis ikke setter man seg fast.. Jeg tror nok også at de som setter seg mye fast har problemer med at bilen er for lav. Når jeg kjørte ut fra hytta i forrige helg så jeg flere steder hvor snøen var møkkete etter at understellet hadde subbet nedi og bilen er ikke engang senket. (Skal bli en morsom vinter den dagen jeg velger å senke).. Fremkommeligheten har også mye med både sjåfør og dekk. Jeg merker at min bedre halvdel har større problemer enn meg og hun setter seg for det meste fast med de snømengdene som er på hytta.. (1000 m.o.h).. Slik ser hvertfall bilen ut etter å ha vært brøytebil med god fart. Jeg fjerne snøen fra grillen, men hvis jeg ikke hadde gjort det hadde det vært like ille som kjeften på bilen.. Snø er moro.. :mrgreen:

aby.jpg

Når sant skal sies så burde jeg vel ikke kjørt der jeg kjørte da jeg satte meg fast, viste egentlig på forhånd hvor mye snø det var der, meeeen jeg gidda ikke gå :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er sinnsykt glad for at jeg fjerna senkesette på bilen min før den værste snøen slo til. Har bare kjørte meg fast en gang, og det var når jeg parkerte på jobb med snø over dørkanten....alle måtte skyves ut :P men satt jo ikke fast før jeg stoppa da....så bare peise på om du ikke vil sitte fast. Ellers kommer jeg opp alle bakkene jeg har prøvd på, tilogmed de bratteste i byen, og de er bratte!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bare jeg som sliter i Trondheim altså... ble stående fast på en parkeringsplass hos en kompis på Lade forrige uke. Der står bilen fortsatt! :shock: Håpet på mildvær, men nå er den vel helt innesnødd i tillegg tipper jeg. Ikke at det har noe å si, for får jeg den ut har jeg ikke noe sted å parkere den. De har nemlig ikke brøytet parkeringsplassene her nede på Bakklandet hvor jeg bor! :P

Bilen min er like håpløs som i fjor, selv med fire nye dekk (piggfrie riktignok). Men rally-tur til Sverige og Norge, det blir det i år også! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he, ja ikke bara bare med all denne snøen.

Min bedre halvdel satt seg fast hele 3 ganger fra Nidarvoll og hjem til Heimdal (ca. 1 mil).

Første gangen midt i Okstadbakken, ble da (ironisk nok) hjulpet ut igjen av brøytebilen :oops: .

Siste gangen var i den lille stikkveien inn til huset vårt (kommunen hadde ikke brøytet enda, så her var det mye snø).

Jeg har heldigvis ikke hatt noen problemer enda, men skal ikke brøle for høyt, for plutselig sitter jeg der.

Vannvittig kaos i Trondheim i dag, forresten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...