Gå til innhold

Hvem var først? BMW eller Mercedes?

-Martin-
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 40
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Nye s-klassen ser jo ganske bra ut den. Laaaangt bedre enn sjuer'n iallefall.

Det er jeg faktisk helt enig i... og den nye s-klassen er en virkelig imponerende konstruksjon. Se den live og dere forstår hva jeg mener... 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jeg er på langt nær enig med dere begge. Jeg fatter ikke hva som er så pent med S-klasse, den er ikke spesielt spennende og har store stygge markerte hjulbuer - det som også er litt morsomt er at C-klasse giga-markerte hjulbuer på en så liten bil.. :lol: .. Hvertfall. Jeg har sett den nye S-klassen live og jeg har faktisk sittet i den. Jeg syns ikke den så bedre ut live og den var på langt nær så god og sitte i som 7 serie. Setene var harde og altfor A4 i en slik bil.. Det ligger vel i det Jan Erik Larssen fra autofil sa en gang, da han testet E500 mot 530d. "Setene i mercedes er sære, ikke gode og sitte i og passer nok en stor overvektig direktør bedre"..

1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett hvordan dere vrir og vender på det, så er det tragisk at Mercedes har laget en "tro kopi" av dashbordet og midtkonsollet i E65, samme hvordan bilen ser ut ellers!

Hadde det enda vært en Lexus, så hadde vi vært vant med det, men et respektabelt merke som Mercedes..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett hvordan dere vrir og vender på det, så er det tragisk at Mercedes har laget en "tro kopi" av dashbordet og midtkonsollet i E65, samme hvordan bilen ser ut ellers!

Hadde det enda vært en Lexus, så hadde vi vært vant med det, men et respektabelt merke som Mercedes..

Den kommentaren må vel betraktes som et slags kompliment til fordel for Mercedes-Benz... og jeg er evt. helt enig. Bildesign er en slags moteindustri det også og nå er det åpenbart avantgardeløsninger som gjelder. Sære designløsninger som f.eks Audi´s frontgrill, BMW´s interiører og MB´s hjulbuer skapes for å tiltrekke seg oppmerksomhet. Forklaringen er nok at de fleste nyrike mennesker (og de er det mange av for tiden) er mest interessert i nettopp oppmerksomhet fremfor elegante og sofistikerte designløsninger. I det virkelige luksussegmentet derimot er designet mer klassisk... som vi ser på disse bildene.

Maybach 57

Maybach-57-Interior-Skyline-1024x768.jpg

Rolls-Royce Phantom

05frontseat1.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jeg er på langt nær enig med dere begge. Jeg fatter ikke hva som er så pent med S-klasse, den er ikke spesielt spennende og har store stygge markerte hjulbuer - det som også er litt morsomt er at C-klasse giga-markerte hjulbuer på en så liten bil.. :lol: .. Hvertfall. Jeg har sett den nye S-klassen live og jeg har faktisk sittet i den. Jeg syns ikke den så bedre ut live og den var på langt nær så god og sitte i som 7 serie. Setene var harde og altfor A4 i en slik bil.. Det ligger vel i det Jan Erik Larssen fra autofil sa en gang, da han testet E500 mot 530d. "Setene i mercedes er sære, ikke gode og sitte i og passer nok en stor overvektig direktør bedre"..

1.jpg

Setene var harde og altfor A4 i en slik bil???.....Det spørs vel hvordan seter det er da. Prøv en med massasjeseter,da sier man noe annet. Jeg kjørte en S500L og kan ikke si at det var veldig vondt og sitte i den,er en helt sinnsykt deilig bil og kjøre. Sjefen har en S350 og den er det gode seter i den også,men man får jo en sånn bil uten skinn også,og da er det vel ikke samme komfort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...