Gå til innhold

Takfester på E46 touring? Haster litt...

larserso
 Share

Anbefalte innlegg

Noen som kan hjelpe meg her? Jeg har kjøpt meg bil i utlandet uten rails. Har blitt veldig usikker på om det er fester til originalstativer eller om jeg kan risikere å stå der uten mulighet for takstativ..? Noen som vet? Kommer alle BMW E46 med originaldeksler (som det er på sedan) eller er ikke dette på touring?

Håper noen kan svare raskt da det evt. må ettermonteres rails før bilen går fra tyskland i morgen... Vil helst unngå å bore hull i karosseriplatene pga. faren for rust senere. Hva tror dere om å ettermontere rust i forhold til om det er fare for rust senere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres bra ut!

Men, jeg må si at det frister å få ettermontert rails for 1/3 av prisen her til lands... (blir evt. gjort hos BMW i Tyskland)

Noen meninger om det er lurt eller dumt i forhold til rust?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørsmålet er hvorfor man skal kjøre rundt hele året med et halvt skistativ ? Vi har hatt vår 2003 E46 318d Touring uten rails i snart fire år og aldri savnet takbøylene. E46 Touring er etter min mening en mer linjelekker bil uten rails... noe som "alle" har. Et ordinært skistativ for en Touring uten rails fungerer som for sedanmodellen.

BMW1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres bra ut!

Men, jeg må si at det frister å få ettermontert rails for 1/3 av prisen her til lands... (blir evt. gjort hos BMW i Tyskland)

Noen meninger om det er lurt eller dumt i forhold til rust?

Skal vel ikke ha noe å si for rusten, hullene er jo der allerede...

Rails ser bra ut på de fleste biler, selv har jeg det ikke på min og er fornøyd med det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørsmålet er hvorfor man skal kjøre rundt hele året med et halvt skistativ ? Vi har hatt vår 2003 E46 318d Touring uten rails i snart fire år og aldri savnet takbøylene. E46 Touring er etter min mening en mer linjelekker bil uten rails... noe som "alle" har. Et ordinært skistativ for en Touring uten rails fungerer som for sedanmodellen.

BMW1.jpg

Enig, synes bilens linjer kommer bedre frem uten rails. Selv om jeg har rails nå, må jeg innrømme at jeg heller aldri savnet dette på min gammle bil. Synes den var småfrekk uten ;-)

pict1awj3.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da blir det nok montert rails i morgen :) Synes selv bilen er finest med, selv om det også kan være rent å se på uten. Det blir litt nakent synes jeg. Det koster 1/3 av prisen her, så da var det kun et spørsmål om fare for rust eller ikke. Bilen blir muligens litt forsinket pga. det, men håper den kommer til helga!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...