Gå til innhold

E46 på billig salg

Peoplez
 Share

Anbefalte innlegg

Husk nå på at E46 med og uten facelift er to forskjellige modeller vedr. det utvendige designet (inkl. styregeometri og understel) og at det påvirker prisene (ingen av bilene i innlegget over var f.eks med facelift). I tillegg er det stor forskjell på motoralternativene før og etter facelift.

E46 1998-2001

00058.jpg

E46 2001-2005

00254.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

De nye nyrene gjorde bilen mye sintere. Utrolig hvor mye små detaljer kan gjøre med helhetsinntrykket.

Jeg er enig det og det er faktisk ganske mye nytt på en faceliftet E46. Skjermene foran, sideblinklysene, panseret, grillen, front/blinklysene, frontfangeren, utvekslingen på styresnekken, fjærene, støtdemperne... og sikkert et og annet som har en mindre betydning for helheten... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min blir mest sansynlig lagt ut for salg i løpet av våren, så da kan du jo kjøpe den. må bare vente til snøen forsvinner så jeg kan få den ut fra vinterlagringa og satt på de nye delene!

Skal ha rekke6;)

Da kan du jo kjøpe bilen min! Den har rekkesekser. :)

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=9384270

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sykt mye finere når blinlysene går oppover i skjermen .

Det er faktisk litt interessant vedr. E36/E46/E90 å følge utviklingen/evolusjonen (og ikke minst likhetene) på nettopp blinklysene og hovedlysenes design.

E36

E36.jpg

E46 (pre-facelift)

E46A.jpg

E46 (post-facelift)

E46B.jpg

E46 Coupe (post-facelift)

E46C.jpg

E90

E90A.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes faktisk at pre-facelift er finest på E46, og er glad for at de beholdt denne fronten på M3. Synes facelift får et litt "femi" uttrykk.

Jeg tenkte egentlig ikke så mye på hvilken modell som er den fineste, men mer på hvordan designet er endret med tiden uten å miste en slags rød tråd. Man ser tydelig at E46 pre-facelift har en designmessig likhet med E36 når det gjelder lysene, panseret og grillen. E46 post-facelift er en slags "soft" variant av E46 pre-facelift... der blinklysene er trukket bakover og opp. Denne utviklingen ble videreført i en ekstrem grad på E46 Coupe post-facelift og vi kan dermed skimte konturene av E90. Det var i sin tid en tilsvarende utvikling/evolusjon som preget E21 og E30 også... og det store spørsmålet er hva en kommende face-lift på E90 kommer til å vise oss. Eller kanskje BMW velger å gå helt nye veier vedr. designet på den neste 3-serien... som de gjorde med E36 i forhold til E30.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes faktisk at pre-facelift er finest på E46, og er glad for at de beholdt denne fronten på M3. Synes facelift får et litt "femi" uttrykk.

Det er ingenting galt med pre-facelift, men jeg mener at facelift E46 ser mer moderne og tidsriktig ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er faktisk litt interessant vedr. E36/E46/E90 å følge utviklingen/evolusjonen (og ikke minst likhetene) på nettopp blinklysene og hovedlysenes design

Og så fortsatte det på 5-serien. Møter snart frontruta de lyktene:

m5-front-326-212.jpg

Ihvertfall vært postiv utvikling. Er jo ikke helt lekkert med frittstående øyne: :)

6_BMW_Dixi_DA_2.jpg

Men se på disse. De er designet av ingenører, ikke industridesignere. Blir bare en annen liga.

m1-aviao.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når kan vi forvente oss å se facelift på E90? :)

Jeg er usikker, men trolig i første kvartal 2008.

Den 9. Desember 2006 ble det publisert bilder som Lehmann har tatt av en E90 facelift. Om det er facelift eller ei er nå usikkert, men på bildene ser man at frontfangeren er forandret. På spionbilder av den kommende E90 M3 ser man at modellen har arvet flere ting fra E92, som blandt annet frontlykter. Når E90 M3 introduseres i slutten av året tror jeg resultatet vil bli en faceliftet E90. Jeg tror i likhet med deg at de første offisielle bildene av E90 facelift vil komme i første kvartal av 2008 med mindre forandringer enn det vi vil se på E90 M3. Hvis vi skal gå litt inn på hva vi tror blir forandret ved E90 facelift er jeg nesten sikker på at både grillen og hovedlykter fra E92 finner plass. Jeg tror også at BMW velger å ha hvite blinklys som standard, evt. E92 baklykter. Jeg tror også at frontfanger og panser vil bli nogen lunde lik E92..

6060912.002.mini1L.jpg

6060213.002.1L.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men se på disse. De er designet av ingenører, ikke industridesignere. Blir bare en annen liga.

m1-aviao.jpg

Der er vi 110% enige... og begrepet "engineering no cost" eller at noe er konstruert til en standard og ikke til en pris viser at noe viktig var annerledes før i tiden. Her er noen andre eksempler på ren ingeniørkunst... :P

MCLarenF1.jpg

Mercedes300SL.jpg

E28M5.jpg

E9.jpg

911_1973_74.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 9. Desember 2006 ble det publisert bilder som Lehmann har tatt av en E90 facelift. Om det er facelift eller ei er nå usikkert, men på bildene ser man at frontfangeren er forandret. På spionbilder av den kommende E90 M3 ser man at modellen har arvet flere ting fra E92, som blandt annet frontlykter. Når E90 M3 introduseres i slutten av året tror jeg resultatet vil bli en faceliftet E90. Jeg tror i likhet med deg at de første offisielle bildene av E90 facelift vil komme i første kvartal av 2008 med mindre forandringer enn det vi vil se på E90 M3. Hvis vi skal gå litt inn på hva vi tror blir forandret ved E90 facelift er jeg nesten sikker på at både grillen og hovedlykter fra E92 finner plass. Jeg tror også at BMW velger å ha hvite blinklys som standard, evt. E92 baklykter. Jeg tror også at frontfanger og panser vil bli nogen lunde lik E92..

Enig, men jeg har nå litt sansen for disse blinklysene jeg da... :wink:

E90335xi.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...