Saltkjelen Skrevet Februar 14, 2007 Share Skrevet Februar 14, 2007 Hei, jeg trenger litt hjelp vedr. kjøp av E36. Skal se på en 97 320i coupe (sort met.) med 150 000km bak seg, hvor selger forlanger 115 000kr for bilen. Bilen ser svært velholdt ut og bilen har blandt annet sportsskinn. Selger hevder også at bilen har regnsensor og galv. karosseri. Ble det levert regnsensor til E36? Jeg vet at Audi har brukt en del galv. karosseri, men har BMW det? Det viktigste av alt er prisnivået, hvordan er prisen på denne bilen? Anses det som et godt kjøp eller ikke? Alle svar mottas med stor takk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AC Schnitzer Skrevet Februar 14, 2007 Share Skrevet Februar 14, 2007 Synes ikke prisen hørtes så ille ut hvis den er i bra stand. M-pakke? Mye utstyr? Heller ikke hørt om regnsensor på E36, men timeren på intervalene kan forandrer seg etter fart. Vet ikke om alle E36er har det? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.C.V Skrevet Februar 14, 2007 Share Skrevet Februar 14, 2007 Det kommer vel an på hva selger mener med regnsensor.. Jeg har på trinn 2 på vindusviskern at den går i ett, helt til du stopper opp da begynner intervallen av seg selv, når du begynner å kjøre igjen begynner trinn2 på nytt. dette r på en E36 fra 92, men det kan vel hende at de er levert med regnsensor i 96-97.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Februar 14, 2007 Forfatter Share Skrevet Februar 14, 2007 Det er desverre ikke M-pakke på bilen, men den er lakkert helt ned noe som jeg syns er greit. Han har skrevet at det er skinn, sportsseter, tåkelys, AC, to-sone klimaanlegg, airbag, alu sommer/vinter, el speil, el vinduer, Fj.styrt sentrallås, nedfellb. baksete, radio/cd, servo, varmeseter, skinn ratt og startsperre. Så er det jo også regnsensor og galv. kaross. som jeg er usikker på om ble levert? Jeg skal få bilen ved hurtig avgjørelse. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Februar 14, 2007 Share Skrevet Februar 14, 2007 Det er desverre ikke M-pakke på bilen, men den er lakkert helt ned noe som jeg syns er greit. Han har skrevet at det er skinn, sportsseter, tåkelys, AC, to-sone klimaanlegg, airbag, alu sommer/vinter, el speil, el vinduer, Fj.styrt sentrallås, nedfellb. baksete, radio/cd, servo, varmeseter, skinn ratt og startsperre. Så er det jo også regnsensor og galv. kaross. som jeg er usikker på om ble levert? Jeg skal få bilen ved hurtig avgjørelse. Vær obs på at E36 og to-sone klima kan bety kostbare problemer... disse anleggene er notorisk kjent for å kreve store og kostbare overhalinger. Vedr. E36 og regnsensor (eller mer korrekt mangel på en regnsensor). Min tidligere 1997 E36 323i hadde ikke regnsensor, men derimot en funksjon som konsekvent reduserte hastigheten til laveste interval når bilen sto stille med motoren igang... uanset tidligere hastighet på vindusviskeren. Vedr. BMW og galvanisert karosseri har jeg det for meg at E30 med facelift (1988) var den første modellen som fikk dette. Sikker er jeg imidlertid ikke og jeg tror heller ikke at BMW vedr. E36 hadde et såkalt varmforsinket karosseri som bl.a Audi og Porsche er kjent for. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Superbeetle Skrevet Februar 14, 2007 Share Skrevet Februar 14, 2007 Ang regnsensor så vet jeg ikke om dette ble levert. Noen modeller(min iallefall) regulerer intervallhastigheten etter farten. Men merker det helst i lyskryss.. Modellene med lyktespyler har en funskjon slik at du kan regulere intervalltiden selv. Du gjør dette ved å slå viskeren på i trinn1 og deretter slår den av igjen, før du slår den på igjen...tidsintervallen mellom du slår den på første gang og av igjen regulerer intervallen.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HappyHenke Skrevet Februar 14, 2007 Share Skrevet Februar 14, 2007 Tror jeg var interessert i den samme bilen som deg, utstyret og fargen + km stand matcher ihvertfall. Står i Akershus? En av tingene som gjorde at valget falt på en annen bil var bl.a at det var helårsfelger.. samme felger på vinter og sommer. Ikke noen big deal men.. Vurderte bilen som litt for dyr pga dette. Gikk heller for en annen 320 coupe av samme år, fikk den for 80 tusen. Var gått rundt 160 tusen. Hadde ikke skinnseter, (uten varme og), og det var ingen kjørecomputer på den. Men dette var ikke så høyt på min prioriteringsliste uansett, ettersom jeg har planer om å kjøpe vader seter med varme i, og kjørecomputer er bare en ting å fikse hvis det blir problemer Uansett, fikk inntrykk av at det var en strøken bil som var velholdt. Og selger var interessert i å diskutere prisen, så du kan sikkert få den ned i 100-105 tusen. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Februar 14, 2007 Forfatter Share Skrevet Februar 14, 2007 Hei, takk for innspill. Den står i Akershus ja og jeg har nok tenkt til å deale med prisen ja. Forhåpentlighvis går alt i orden slik at jeg kan ta den med meg hjem også... Vet du om den har stått lenge? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mexos Skrevet Februar 15, 2007 Share Skrevet Februar 15, 2007 Fikk ikke E36 galvanisert karosseri fra 1992? Det har jeg hørt så kan stemme det selger sier om at karosseriet er galvanisert. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
m3e30 Skrevet Februar 15, 2007 Share Skrevet Februar 15, 2007 viss du kan leve med automatgir vet jeg om en meget pen 96 320 m tech individual.. urørt bil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Februar 15, 2007 Forfatter Share Skrevet Februar 15, 2007 Etter det jeg nå vet fikk E36 galv. karosseri i 1992, men det ble flere og flere ting som ble galv. med årene. En 1997 mod. er mer galv. enn en 1992 modell. Jeg må nok ha manuelt gir på denne bilen, men jeg vil takke for tipset ditt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ThinkPink Skrevet Februar 15, 2007 Share Skrevet Februar 15, 2007 Kan jeg bare spørre om hva to-sone klima er? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mexos Skrevet Februar 15, 2007 Share Skrevet Februar 15, 2007 Kan jeg bare spørre om hva to-sone klima er? det er et klimaanlegg hvor du kan justere temperaturen både på fører og passasjer siden individuelt. Så du kan f. eks ha luft på 22 grader som kommer ut på førersiden og luft på 19 grader på passasjersiden samtidig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ThinkPink Skrevet Februar 15, 2007 Share Skrevet Februar 15, 2007 Ok.. Takk! Var det jeg var litt redd for.. Jeg har det i bilen min, men det funker ikke helt som det skal har jeg funnet ut.. Går fint når det gjelder varme, men i sommer merket jeg at air conditionen kjølte luften merkbart dårligere enn tidligere.. Så jeg bør vel kanskje forberede meg på en dyr rep...? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mexos Skrevet Februar 15, 2007 Share Skrevet Februar 15, 2007 Ok.. Takk! Var det jeg var litt redd for.. Jeg har det i bilen min, men det funker ikke helt som det skal har jeg funnet ut.. Går fint når det gjelder varme, men i sommer merket jeg at air conditionen kjølte luften merkbart dårligere enn tidligere.. Så jeg bør vel kanskje forberede meg på en dyr rep...? kan være du må fylle opp med ny gass på ac'n. men det får du lage en egen tråd om til våren eventuelt da vettu Så får vi denne back om topic igjen Tror det koster et par tusen kr å fylle på ny ac gass. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå