Gå til innhold

Kjøp fra KOED

frode syra
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 41
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Den prisen trudde vi og.Men alt i alt med frakt toll og d hele ble det 24 ca fikk vi opplyst

Jaha? la 2 mtech pakker i handlekurven nå. Fikk opp en pris på 14.000dkk inkl frakt.

Plottet denne summen inn i chrzz`s kalkulator som omregner til norske kroner, plusser på mva og tollvesenets ekspedisjons geby, pluss tnt.

Får da opp 19200 ca. Hvordan du klarer å havne på 24K skjønner jeg ikke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

schmiedmann er billigere enn koed... eg la oppi foringer og diverse på begge butikkene, 3700 på schmiedmann inkl frakt, og 2800 på koed før moms og alt det andre, ca 4tusen ifølge chriz sin kalkulator... koed suger....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

schmiedmann er billigere enn koed... eg la oppi foringer og diverse på begge butikkene, 3700 på schmiedmann inkl frakt, og 2800 på koed før moms og alt det andre, ca 4tusen ifølge chriz sin kalkulator... koed suger....

Så hvis ikke Koed alltid er billigst så suger de etter din mening... da er det ganske mange bildeleforretninger i Norge som suger hele tiden... :wink:

Fra spøk til alvor... man bør alltid se seg for når man handler (bildeler som alt annet) og en forhandler er neppe billigst på alt og heller ikke billig alltid. Koed er intet unntak, men at de jevnt over har fornuftige priser er helt sikkert. De blir bl.a anbefalt av FDM her i Danmark (tilsvarende NAF) hvis du har en BMW... deler via de autoriserte kanalene er ganske enkelt for dyre. Selv BMW her i Århus kjøper av og til deler hos Koed... forstå det de som kan... :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stemmer :D nei som sagt, sjekk med schmiedmann før dere kjøper deler. enda et eks: weichers stabstag i motorrom til e30, dobble stag: koed: 850kr (ca) pluss toll og frakt = ca 1800kr. samme stag hos schmiedmann: 1600kr ca, inkl frakt: 1708kr ca...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stemmer :D nei som sagt, sjekk med schmiedmann før dere kjøper deler. enda et eks: weichers stabstag i motorrom til e30, dobble stag: koed: 850kr (ca) pluss toll og frakt = ca 1800kr. samme stag hos schmiedmann: 1600kr ca, inkl frakt: 1708kr ca...

Eit stort dårlegare eksempel kunne du vel knapt ha komme med...

Iom. at delene skal fraktast frå Danmark i staden for Norge er det klart at frakten blir dyrare, samt at Tollvesenet og TNT skal ha kvart sitt gebyr. Hadde du derimot valgt ein del som f.eks kostar 5000 hos Koed, kan eg nesten garantere deg at det hadde vore billigare hos Koed.

Men ingen regel utan unntak, og ingen kan vere billigast på absolutt alt. Heller ikkje Koed ;)

Ein anna ting er servicen hos Koed, kan skrive under på at bedre service har eg aldri opplevd! :)

Og til dei som føler seg "lurt" av Koed, det er lurt å lese kjøpsbetingelsane før du handlar, det gjeld forsåvidt uansett om du kjøper frå Norge eller utlandet... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sendte nettopp av gårde en bestilling på 16 artikler til Koed som kommer på ca.5400,- inkl alt.

Sjekket med GS og de samme delene der kommer på ca.6500,- + frakt så i mitt tilfelle sparer jeg en god tusenlapp på å få varene fra Danmark.

Noen som vet hvordan varer fra Koed blir levert? Kommer transportøren på døren med de eller bruker de Posten i Norge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sendte nettopp av gårde en bestilling på 16 artikler til Koed som kommer på ca.5400,- inkl alt.

Sjekket med GS og de samme delene der kommer på ca.6500,- + frakt så i mitt tilfelle sparer jeg en god tusenlapp på å få varene fra Danmark.

Noen som vet hvordan varer fra Koed blir levert? Kommer transportøren på døren med de eller bruker de Posten i Norge?

Jeg har ingen personlig erfaring, men jeg mener at de bruker TNT og at varene blir levert på døren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen personlig erfaring, men jeg mener at de bruker TNT og at varene blir levert på døren.

Det stemmer Fredrik. Koed bruker TNT og varene blir levert på døren til kunden. Du kan også hente det på TNT sitt lager hvis du heller foretrekker det.

Jeg har forøvrig handlet deler fra Koed og det kan ikke sammenliknes med GS/Schmiedmann. Her er noen priseksempler:

M5 frontfanger: 2990kr koed - 6136,40kr GS bildeler

M5 sideskjørt: 997kr stk. koed - 1806,20kr stk. GS bildeler

Luftinntak bremser: 213kr stk. koed - 429,20kr stk. GS bildeler

M5 trunk lid finisher: 847kr koed - 1653kr GS bildeler

M5 bakfanger*: 1000kr koed - 6136,50kr GS bildeler

* = brukt vare. Denne fangeren er ikke å oppdrive i Norge som brukt og derfor måtte man ty til Danmark.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer Fredrik. Koed bruker TNT og varene blir levert på døren til kunden. Du kan også hente det på TNT sitt lager hvis du heller foretrekker det.

Jeg har forøvrig handlet deler fra Koed og det kan ikke sammenliknes med GS/Schmiedmann. Her er noen priseksempler:

M5 frontfanger: 2990kr koed - 6136,40kr GS bildeler

M5 sideskjørt: 997kr stk. koed - 1806,20kr stk. GS bildeler

Luftinntak bremser: 213kr stk. koed - 429,20kr stk. GS bildeler

M5 trunk lid finisher: 847kr koed - 1653kr GS bildeler

M5 bakfanger*: 1000kr koed - 6136,50kr GS bildeler

* = brukt vare. Denne fangeren er ikke å oppdrive i Norge som brukt og derfor måtte man ty til Danmark.

Hvordan løses dette med levering på døren dersom man bor i blokk og man ikke er hjemme når de kommer? :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...