RoaldJ Skrevet Juli 5, 2008 Skrevet Juli 5, 2008 hvilken motor bruker de e Jepp`ene i statene da JC? Dieslene til VW de bruker her hjemme er faktisk overaskende kjappe! (men hjelper jo ikke, det er ikke BMW)
Rayen Skrevet Juli 6, 2008 Skrevet Juli 6, 2008 Steike for en kul tråd..du lever virkelig livet asså..E46 325ci til 55k liksom..er jo gitt vekk.. Du får ha lykke til videre..eg har lest gjennom alle 25 sidene og dette var intressangt.. Har selv vert i california da vi har litt familie der..Dette er 2 år siden men vi hadde en biltur til los angelses, hollywood, grand canyon, las vegas også opp igjen til san fransisco.. Det var en syk opplevelse og eg må ned igjen en gang.. Las Vegas var det som falt best i smak..Rått!!
Fredrik Skrevet Juli 7, 2008 Skrevet Juli 7, 2008 Steike for en kul tråd..du lever virkelig livet asså..E46 325ci til 55k liksom..er jo gitt vekk..Du får ha lykke til videre..eg har lest gjennom alle 25 sidene og dette var intressangt.. Ja... tråden er faktisk ganske artig og dokumenterer på en fin måte hva unge og dynamiske Herr Vold har opplevd i USA (iallefall observert gjennom BMW briller). Tråden bærer egentlig mest preg av å være en slags blog og det er litt dumt at vi ikke har en mulighet for å opprette profiler i likhet med brukergalleriet (da det var åpent for nyregistreringer)... nettopp slik at brukerne kunne ha deres egen blog a la en dagbok med bilder etc.
jcvold Skrevet August 11, 2008 Forfatter Skrevet August 11, 2008 Da nermer det seg slutten av mitt to år lange opphold her i USA.jeg sa til sjefen min at jeg skal ha siste arbeidsdag den 19.september. nå driver jeg å ordner med å sende bilen hjem, har kommet i kontakt med et firma som skal ordne det.koster ca 10.000 norske å sende den. den komer sikkert til å komme for salg i norge til våren kansje om noen er interesert.
Fredrik Skrevet August 11, 2008 Skrevet August 11, 2008 Long time no see... har du fått jobb i Norge som flykaptein eller må du konvertere/videreutdanne deg får å få og/eller beholde "lappen" ?
Dr_S Skrevet August 11, 2008 Skrevet August 11, 2008 Jeg hadde vurdert å bare bli boende der nede... komme hjem til skyhøye avgifter og skatter.. Men har du fått jobb her hjemme så skjønner jeg da
Larsinnj Skrevet August 11, 2008 Skrevet August 11, 2008 Du må vel konvertere sertifikatet til norsk når du gjør det på den måten tror jeg. Smådrømmer litt om å gjøre det samme selv, bare med helikopter. Har altid vært min guttedrøm å være helikopterpilot. Tiden vil vise. Lurer litt på å ta det i forsvaret da det blir myye billigere, men da er det tjenestetiden som skremmer meg, for da kan jeg vel bli sendt i krig, å det vil jeg ikke.
jcvold Skrevet August 12, 2008 Forfatter Skrevet August 12, 2008 Jeg hadde vurdert å bare bli boende der nede... komme hjem til skyhøye avgifter og skatter.. Men har du fått jobb her hjemme så skjønner jeg da vel Dr.S og Fredrik : visumet mitt er på vei å gå ut,det går ut i begynnelsen av oktober. jeg har hvert i USA i snart to år og har fårr bygd opp flytid, så har snert 800 timer flytid,og 120 timer av de er i to motors fly. og ja,jeg skal hjem å konvertere sertifikatene til Europisk standard. de europeiske sertifikatenen er litt mer omfattende, så må ha mye selvstudie, ha noen uker på kurs, ha 14 skriftelige eksamener inkuldert morse kode, og ha 2 checkrider på røros.så hele prosessen tar nok ca 1 år fra nå. men hovedgrunnen til at jeg reiser hjem er denne lille sjønnheten som jeg var så heldig å møte da jeg var på ferie i norge
Fredrik Skrevet August 12, 2008 Skrevet August 12, 2008 Ja... hva gjør man ikke for damene (sier jeg som til våren har bodd 10 år i Danmark). Dette går nok bra og du har jo fått med deg mye interessant i statene som få andre får anledningen til. Lykke til videre og fortell oss fortsettelsen i tråden... den er spennende...
Ron Jeremy Skrevet August 13, 2008 Skrevet August 13, 2008 Enig med Fredrik her. Takk for en glimrende tråd, jeg er selv svak for statene, og har kost meg med alle bilder og tråden din i sin helhet. Så takk for strevet, og velkommen hjem både deg og coupe'en er velkommen!
Scampi Skrevet August 13, 2008 Skrevet August 13, 2008 Jeg har selv hus i USA, og lurer på å handle meg en BMW neste gang jeg blir der en stund. Fatter handla nettopp en Chrysler 300C med Hemi under panseret, han lurer på en ny 330Ci ;D Morosm tråd, fett å se bilder fra steder jeg sjelden besøker
jcvold Skrevet August 13, 2008 Forfatter Skrevet August 13, 2008 Enig med Fredrik her.Takk for en glimrende tråd, jeg er selv svak for statene, og har kost meg med alle bilder og tråden din i sin helhet. Så takk for strevet, og velkommen hjem både deg og coupe'en er velkommen! takk for tilbakemeldinger! alltid hyggelig! skal komme med flere "siste liten" bilder før jeg drar herfra.skal på bruce springsteen komnsert på mandag,og var på Coldplay for 2 uker siden. syntes tida går fort! kan ikke tro det var 2 år siden jeg satt på et hotellrom i new york å strarta denne tråden.
jcvold Skrevet August 20, 2008 Forfatter Skrevet August 20, 2008 Var på Bruce Springsteen konsert i Richmond, Virginia, på mandag.lånte et fly å flydde ned. var bra trøkk. 10-12 tusen mennesker. han spilte mangen av de "gamle" litt mer ukjente sangene sine,og konserten var designa for et amerikansk publikum,men dro noen av de skikkelige slagerne og 2 sangen han spilte var "Radio nowhere" så da tok det av. han stod på scena sammenhengende i 3 timer ! vi parkerte flyet vårt på jet centeret "Million Air" på Richmond Int`l airport, og 40 min etter vi hadde landet,kom Bruce springsteen sitt fly,og det ble parkert ved siden av vårt
jcvold Skrevet September 3, 2008 Forfatter Skrevet September 3, 2008 kun 2 uker til jeg flytter til Norge nå. tok en flytur med en elev ned til den gamleskolen min i South carolina.var morsomt å kome tilbake dit å se kjentsfolk igjen. stranda i myrtle beach rampen i conway flyplass flyet jeg fløy ned,en piper PA-44-180 Seminole
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå