Kenny_ Skrevet September 30, 2008 Skrevet September 30, 2008 Jeg har fulgt med her siden du startet tråden. Men tok like greit å leste hele tråden om igjen, å det kan anbefales for de som har fulgt litt med. Var noe oppdateringer og bilder jeg ikke hadde fått med meg alikavel.
jcvold Skrevet Oktober 3, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 3, 2008 Jeg har fulgt med her siden du startet tråden. Men tok like greit å leste hele tråden om igjen, å det kan anbefales for de som har fulgt litt med. Var noe oppdateringer og bilder jeg ikke hadde fått med meg alikavel. takk for fin tilbakemelding jeg venter fortsatt på at BMW`en skal ankomme fra USA
jcvold Skrevet Oktober 11, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 11, 2008 21.oktober kommer bilen min endelig til oslo savner den! skal bli godt å få den hjem i garagen å dulle litt med den, litt polering og slikt
Springsteen Skrevet Oktober 11, 2008 Skrevet Oktober 11, 2008 Ikke lenge til det nå Skjønner godt at du gleder deg
jcvold Skrevet Oktober 12, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 12, 2008 Ikke lenge til det nå Skjønner godt at du gleder deg ja det skal bli digg! kansje ikke beste vinterbil da men
jcvold Skrevet November 4, 2008 Forfatter Skrevet November 4, 2008 Nå har jeg fått hjem bilen !jeg hentet den i Oslo forrige onsdag,og måtte kjøre ned mot Skien på 225 sommerdekk selvfølgelig den dagen det snødde så jævlig på østlandet. inne i bilen hadde jeg liggende en tomtom gps som jeg hadde kjøpt i USA,men den,samt alle CD`er og slikt var blitt stjålet ut av fraktfolka. til og med all bensinen var stjælt. jeg fylte på 63,6 liter bensin, og om jeg ikke husker feil har den tanken en kapasitet på 65 liter jeg hadde på forhånd kjøpt vinterdekk til den som lå i Skien, som jeg skulle sette på før vi skulle kjøre over fjellet neste dag. jeg greide ikke å komme helt til skien pga snøværet,så måtte få dekkene kjørt ut på en avkjørsel på e18,og legge de på der. men det viste seg av 15" felg var for lite for de store frambremsene,så måtte kjøre videre til drangedal med sommerdekk fremme og vinterdekk bak,og neste dag måtte jeg ut med 3000 sure kroner for å kjøpe vinterdekk til å ha fremme,på orginalfelgene i 225/45/17... men turen over fjellet gikk greit,og nå er bilen hjemme i garagen!
Ron Jeremy Skrevet November 4, 2008 Skrevet November 4, 2008 Se der ja, grombilen har kommet over dammen, og madammen ser ut til å trives også, slett ikke verst herr Vold! Jeg er svært nysgjerrig på hvordan regnskapet ble tilslutt, hvis du ikke vil ha det offentlig, hadde jeg satt stor pris på å fått litt info over pm. På forhånd takk! Godt det ordnet seg med dekk tilslutt, ikke stas å kjørt over fjellet med sommerdekk Fraktfolk ja, kjekke folk altså, greit å notere seg.
Ellingsen B. Skrevet November 4, 2008 Skrevet November 4, 2008 Flott at bilen har kommet seg hjem, men leit at det har vært noen der og forsynt seg.. Har vært borti mye skrekkeksempler vedr frakt fra USA hvor de har lagt reservedekk/felger inn i setene forran osv..
jcvold Skrevet November 4, 2008 Forfatter Skrevet November 4, 2008 Se der ja, grombilen har kommet over dammen, og madammen ser ut til å trives også, slett ikke verst herr Vold!Jeg er svært nysgjerrig på hvordan regnskapet ble tilslutt, hvis du ikke vil ha det offentlig, hadde jeg satt stor pris på å fått litt info over pm. På forhånd takk! Godt det ordnet seg med dekk tilslutt, ikke stas å kjørt over fjellet med sommerdekk Fraktfolk ja, kjekke folk altså, greit å notere seg. jada,madammen er storfornøyd regnskapet ja, nå skal vi se .per i dag er bilen momset inn i norge,men engangsavgiftene er ikke betalt enda.men har hittil kostet : kjøpesum i USA : 50.000,- kroner frakt USA til Oslo: 10.000,- fraktomkostninger /handling i oslo :3000,- moms til Norge AS 20.731,- --------------------------------------------------------- til nå kostet meg 83.731,- kroner jeg har ikke de helt nøyaktige tall apå hva engangssummen blir på hk,vet osv,men tror det var ca 100K... vi får se
jcvold Skrevet Februar 9, 2009 Forfatter Skrevet Februar 9, 2009 Etter mye om og men gikk endelig turen til Biltilsynet i haugesund for å regne ut engangsavgiftene. det var nemelig kun 4 steder i landet de kunne gjøre dette med nyere USA importerte bier,og for meg var Haugesund nermest,men det var fint å få tatt seg en langtur i drømmebillen,og la den strekke litt på bena
Ron Jeremy Skrevet Februar 9, 2009 Skrevet Februar 9, 2009 Se det ja, deilig å få luftet bilen litt på litt lengre turer, selvom føret kunne vært bedre enn i disse dager.. Ble beløpet omtrent som forventet eller?
jcvold Skrevet Februar 9, 2009 Forfatter Skrevet Februar 9, 2009 jeg regnet med å få vite beløpet der,men fikk bare med meg en massa papirer jeg skal ta med til tollvesenet. må vist personlig møte opp på tollkontoret med lua i hånda,og betale det der og da,men har hvert inne på toll.no og gjort et overslag,så blir nok bortimot 115.000,-
Fredheim Skrevet Februar 9, 2009 Skrevet Februar 9, 2009 Remove before flight, det så kjent ut hadde sånn på motorsykkelen nøkkelen min. fet bil btw
Andycam Skrevet Februar 11, 2009 Skrevet Februar 11, 2009 Er det ikke rutine å tømme bensintanken på biler som fraktes over dammen for å unngå evt brannfare? Fin bil da!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå