Thomas_ Skrevet Mars 18, 2007 Share Skrevet Mars 18, 2007 Hei hei. Jeg starter som lærling til sommeren, og driver å ser litt etter bil. Jeg har veldig lyst på en 320i E36, og ser at for rundt 60 000, så får du en helt grei en. Jeg har en jobb til ved siden av to ganger i uka, som betaler ca 3000 i mnd, pluss de 5000 jeg får fra Møller. Dvs jeg har ca 8000 i mnd å rutte med. Låner jeg 60 000 over 5 år blir det ca 1300 i mnd. Jeg setter av 2000 i mnd til bensin, 1000 til forsikring, 1300 til lån, 1000 til diverse. Er det noe feil med det regnskapet der, eller noe som jeg burde legge til? Jeg har aldri hatt bil før, så jeg vet liksom ikke noe om det.. ' Og en ting til, lar banken min meg få lån som lærling? Jeg har kundeforhold i DNB.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Even Tveter Skrevet Mars 18, 2007 Share Skrevet Mars 18, 2007 Jeg er lærling, har nå 90kr/t og har et rimelig heftig billån 225.000kr, og har lånet på meg, men min far står som medlåner, og da må han stå som medeier på bilen også, men jeg står alene på forsikringa. Alle regninger kommer til meg så det er jo jeg som disponerer alt, far sitt navn står bare i div papirer. Jeg har lån hos AS finansiering! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars Skrevet Mars 18, 2007 Share Skrevet Mars 18, 2007 Problemet er vel at mange banker gir bare lån til biler som er av litt nyere årsmodell...e36 har begynt å bli gammel.. Er selv lærling, og har lån i nordea (som forøvrig er en drittbank, jeg skal bytte). Har en 1999 E46 og lånte 160000. Da hadde jeg 6000 kr utbetalt i mnd! og betaler 3200 i mnd.. så tror d skal gå bra.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bård Skrevet Mars 18, 2007 Share Skrevet Mars 18, 2007 Problemet er vel at mange banker gir bare lån til biler som er av litt nyere årsmodell...e36 har begynt å bli gammel.. Er selv lærling, og har lån i nordea (som forøvrig er en drittbank, jeg skal bytte). Har en 1999 E46 og lånte 160000. Da hadde jeg 6000 kr utbetalt i mnd! og betaler 3200 i mnd.. så tror d skal gå bra.. Regner med du bor hjemme da, det burde vel trådstarter også for hvis ikke så tror jeg billån blir vanskelig med 8K i mnd.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars Skrevet Mars 18, 2007 Share Skrevet Mars 18, 2007 Stemmer det bård.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Mars 18, 2007 Share Skrevet Mars 18, 2007 Det er mange måter å finansiere en bil på, men generelt vil jeg anbefale at man tenker seg godt om før man låner penger i spesielt gråmarkedet. Renten er på vei oppover, finans/aksjemarkedet er ekstremt volatilt og det er liten tvil om at de økonomiske fremtidsutsiktene ikke er like lyse som tidligere. Det er på tide å "safe" litt som det heter på godt norsk... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars Skrevet Mars 18, 2007 Share Skrevet Mars 18, 2007 Hvis du har dame bør du legge av litt peng for å behold ho og:P det glømte eg.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RenZor Skrevet Mars 18, 2007 Share Skrevet Mars 18, 2007 Hvis du har dame bør du legge av litt peng for å behold ho og:P det glømte eg.. Hehe! - Ja de er ikke billige i drift akkurat. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ågedal Skrevet Mars 18, 2007 Share Skrevet Mars 18, 2007 Jeg tok fikk lån på 85 000kr da jeg hadde jobber som lærling i 5 mnd. Da tjente jeg ca 12 000 i mnd. Banken måte se en lønnslipp for å få det dokumentert. Så tror ikke du skal få noe særlig med problemer med å få lån.Jeg lånte i Jernbanepersonalets sparebank. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Superbeetle Skrevet Mars 18, 2007 Share Skrevet Mars 18, 2007 Selv om lønnen din dekker inn alt som har med bilen å gjøre så er det surt å ikke ha råd til noe annet.. Jeg har holdt på litt selv, alt går inn i bil så når lønnen kommer og lån/bensin/forsikring/deler fra schmiedmann er betalt så går det i null..hehe Det er også noe å tenke på, da du sikkert vil gjøre noe med bilen når du får den. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Maxxsonics Skrevet Mars 18, 2007 Share Skrevet Mars 18, 2007 60000 over 5 år... hørtes ut som ett dyrt lån... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bård Skrevet Mars 18, 2007 Share Skrevet Mars 18, 2007 Hehe, ja det stemmer.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sornes Skrevet Mars 18, 2007 Share Skrevet Mars 18, 2007 jeg tok opp et lån på 25k uten sikkerhet i bil... men jeg måtte ha kausjonist... jeg har utbetalt ca 9k i mnd og må betale det ned på 1 år å 6 mnd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hanzo/// Skrevet Mars 18, 2007 Share Skrevet Mars 18, 2007 se om du ikke kan få noen av dine foreldre til å stille som medlånetaker. da bør det vel ikke være ett problem å få ett lite lån. OT: gå selv i banken og vent på utsiden og se om banksjefen kjører bimmer. om han gjør det så kontakter du han og forklarer hele situasjonen. Da bør det ikke være noe problem hehe..,,, janerik171187 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sundgotcustomstreet Skrevet Mars 18, 2007 Share Skrevet Mars 18, 2007 Tok 40k i lån for to år siden..skulle betale over to år..(betalte seff. ned på 6mnd) Tok da en skade/livsforsikring på 130kr måneden som banken brukte som kausjon..var ingen problem det..men verre med forsikringen på 12k i året for bilen... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå