Gå til innhold

Kvinner kjører bedre enn menn ?  

143 stemmer

1. 1. Kvinner kjører bedre enn menn ?

• Ja! Mye bedre kontroll enn menn!
      2
    • Ja! For få kjører og de tar det så med ro!
      5
    • Kansje? Menn har vel bedre tro på seg selv og tar sjangser!
      32
    • Nei! Tror det ligger likt
      20
    • Nei! Kvinner kan ikke å kjøre!
      86

Anbefalte innlegg

Skrevet
Er vel vitenskapelig bevist at (de fleste) kvinner ikke har naturloven innebygd i hodet, i motsetning til (de fleste) menn.

Hva i alle dager er det du forsøker å få frem ?... :?

Ren teknisk innsikt vil jeg tro.

Var vel en kjøreskole lærer fra vestlandet som hadde summert opp at ca 8 av 10 kvinner,og 1 av 10 menn svinger rattet feil vei(ved rygging) i begynnelsen når dem begynner å kjøre bil.

Men som sagt,det finnes motpoler innenfor begge kjønn.

Ser også at Till mener at kvinner klarer å lese trafikkbildet klarere(bedømme trafikken) enn menn.Dette må jeg bare si meg uenig i,uten andre bevis enn egen erfaring.

Generelt sett er vel ihvertfall menn mer interessert i bil,og ved interesse,så øker viten/kunnskapen.

Kvinners fordel(generelt) ved hva jeg mener er god bilkjøring havner på at de har bedre refleks og reaksjons evne.

• Svar 64
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Poenget er ikke om kvinner generelt kjører bedre eller dårligere bil enn menn, men om de er tidligere utviklet når det gjelder medfølelse og empati enn menn... og akkurat det er de enten vi liker det eller ei.

Som jeg skrev i en annen diskusjon... er det nettopp mangelen på en høyt utviklet medfølelse i tidlig alder som skaper "killer" egenskapen som driver unge menn fremover her i livet. Hvis unge menn på et tidlig tidspunkt utvikler den modenheten og risikovurdering eldre menn normalt har en større dose av... får de ikke nok selvopplevd erfaring og da blir de dårlige jegere (sånn bare for å bruke en huleboer analogi). Slik var det i de første millioner av år for oss her på jorden, men problemer oppstår tydeligvis når enkelte unge menn skal kjøre bil... da blir det helt feil med "killer" instinktet... og dette ser vi jo dessverre eksempler på hver dag.

Skrevet
Poenget er ikke om kvinner generelt kjører bedre eller dårligere bil enn menn, men om de er tidligere utviklet når det gjelder medfølelse og empati enn menn... og akkurat det er de enten vi liker det eller ei.

Som jeg skrev i en annen diskusjon... er det nettopp mangelen på en høyt utviklet medfølelse i tidlig alder som skaper "killer" egenskapen som driver unge menn fremover her i livet. Hvis unge menn på et tidlig tidspunkt utvikler den modenheten og risikovurdering eldre menn normalt har en større dose av... får de ikke nok selvopplevd erfaring og da blir de dårlige jegere (sånn bare for å bruke en huleboer analogi). Slik var det i de første millioner av år for oss her på jorden, men problemer oppstår tydeligvis når enkelte unge menn skal kjøre bil... da blir det helt feil med "killer" instinktet... og dette ser vi jo dessverre eksempler på hver dag.

Og enig Fredrik, ser dette stadig vekk...

Skrevet

Ser mange eksempler på at forskjeller mellom menn og kvinner til en viss grad spiller en rolle, men i all hovedsak finnes det nok av eksempler på både gode og dårlige sjåfører hos begge kjønn, men en god sjåfør er i mine øyne i all hovedsak en som kjører mye bil, har en viss interesse for dette, og er i stand til å ta lærdom av erfaringene og feilene som gjøres underveis, og har ganske lite med kjønn å gjøre!

Skrevet

Alle vet jo at damer er elendige sjåfører! Hehe (ironi for dere som ikke tok den)

Har kjørt 23k km i år og blitt påkjørt 3 ganger og vært i 2 kritiske nestenulykker, kvinnelige sjåfører som har vært årsaken hver gang.

Første gangen var ei gæærn dame som kjørte på meg bakfra på motorveien, uten at jeg bremset eller noe.

Andre, ei som kjørte på meg når hun skulle ut fra p-plass.

Tredje var ei som svingte inn i meg fra høyre, når en buss kjørte ut i filen hennes fra buss-stoppet.

Første alvorlige nesten-hendelsen var ei som kom daffende i feil retning på e18, (lett å unngå, men alvorlig nok), og den andre ei som plutselig fant ut at hun skulle til venstre over sperrefeltet på landeveien når jeg kom imot.

Det pussige er at alle sammen har vært damer i 50-60 åra. (Kansje det var samme dama hver gang :shock: )

Skrevet

På en annen side har "jeg" vraket to biler. Ene gangen var det EN som kjørte på rødt lys, og jeg kjørte rett i sida på han. Den andre gangen ble jeg påkjørt bakfra mens jeg stod i ro, bilen som kjørte på meg holdt en fart på ca 70kmt når han traff meg (mente HAN) Begge disse sjåførene var altså mannlige.... Finns uoppmerksomme idioter blandt begge kjønn.

Det jeg mente med mitt forrige innlegg er at kvinner for eksempel ikke har samme forståelsen for f.eks "hvor fort kan jeg kjøre gjennom denne svingen uten å fly av veien".

Er enig med han som lenger opp her sier at menn som oftes er innblandet i stygge ulykker. Gjerne p.g.a at noen av oss menn overvurderer sine/bilens ferdigheter/egenskaper. Og tar større sjanser.

Mens kvinner ofte lager små riper, bulker, rygger borti ting, OG kantkjører felger

Mange kvinner (og forsåvidt noen menn også) kan etter mitt syn ikke kjøre bil selv om det ikke fører til noe kollisjon e.l.

Dette p.g.a at de ikke vet hva som skjer når du f.eks. clutcher, girer, kjører bilen hard når den er kald, oljelampa begynner å lyse. o.s.v. De kjører bilene stygt og feil. Rett og slett på grunn av at de ikke vet hvordan en bil er satt sammen, det er bare en gjenstand for dem. De mishandler altså bilen uten å være klar over det.

Skrevet

Har kjørt 23k km i år

Godt gjort. Gratulerer.:) Det skulle gi en snitthastighet på ca 465km/t.

Jeg er imponert.:D

(Ok, ok - jeg skjønner at du kanskje siktet til fjoråret.:P)

Hahahaha... faen å jeg ler nå :P Tørr humor så sent :) takk! Trengte den nå. haha

Skrevet

Ka reflekser kvinner og menn har bil bare dumt og sammenligne når vi er veldig induviduell innenfor samme kjønn. Men eg mener etter min erfaring at jenter som liker og kjøre bil er flinkere til og bedømme trafikkbildet en oss. Vi kan ikkje komme bort fra at og kjøre bil på en vei er en sosial ting der vi sammhandler med andre individer og som vi vet gruser kvinner oss på slikt. Men er jo alltid unntak slik som kvinner og menn som sitter på med bilene sine istedet for og kjøre de :(

Skrevet

haha.. vet ikke åssen dere ser på dette men hele livet har jeg sette på dette som noe kødd jeg mobber morra og dama mi for. er mange elendrige sjofører fra begge sider. jeg har ikke en gang lappen og jeg har vert nære på og gå ut og fille riste noen fordi de kjører som om de var de eneste her på veien.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...