Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vurderer å kjøpe meg en bil (E36) til privatbruk, men som jeg gjerne vil på bane med i blant også. Hva tror dere passer best av 318is eller en 320? Ønsker anbefalinger......bensinforbruk/vektfordeling/holdbarhet....

• Svar 56
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

318is er jo verdens beste bil! :mrgreen:

Bensinforbuk og vektfordeling går vel i retning 318is, men det er marginale greier som du neppe merker. Til gjengjeld er det penere lyd i 320.

Jeg hadde ikke brydd meg så mye om hvilken av motorene som stod i, men heller prøvd å finne en i god stand..

Skrevet

Tror kanskje jeg ville tatt 320 siden det er finere lyd, men det er det er det eneste en en is gjøre det bedre på bane en en 320, iallefall det jeg har hørt

Skrevet

Lager BMW biler som ikke har optimal vektfordeling da? Alle de vanlige skal ihvertfall ha 50/50 fordeling. Ellers er lyden i 6'eren noe for seg selv, men IS'en skal vel være raskere til 100?

Skrevet

Jeg personlig hadde nok gått for en 318is med tanke på moro, og 320 for lyden sin del. Mener også at 318is'n er hakket raskere enn 320'n. Og den bruker vel endel mindre bensin enn hva 320'n gjør.

Skrevet

Is går ikke raskere rett fram værtfall. De går så og si likt, muligens litt i favør 320 i høyere hastigheter. dvs gir en 318is gass 1sek før 320 drar den ifra og motsatt.

Man kan innrømme at det ikke alltid er det man selv har som går best.

Jeg ville ikke hengt meg opp i nøyaktig hvilken, men letet etter begge 2, å tatt den man fant i best stand og med det rette utstyret.

Skrevet

Eg har selv ein Is.. Du får vel eit litt mindre bensin forbruk kansje litt biligere forsikring,

Men det som er mest viktigt er å finne ein bil i bra stand og noko du liker .

Men kan anbefale 318is..

Skrevet

Har selv 320i og har egentlig mer lyst på is-bil. Både fordi jeg da får coupe (har sedan) og noe mindre forbruk. Kunne spart mye penger på det hehe Den lille ekstra effekten man får fra 2-literen er ikke mye, men derimot er lyden veldig mye finere med tanke på at det er en sekser. Pass bare på at du får en i bra stand

Skrevet
Har selv 320i og har egentlig mer lyst på is-bil. Både fordi jeg da får coupe (har sedan) og noe mindre forbruk. Kunne spart mye penger på det hehe Den lille ekstra effekten man får fra 2-literen er ikke mye, men derimot er lyden veldig mye finere med tanke på at det er en sekser. Pass bare på at du får en i bra stand

Man får nå både 320 og 318IS i henholdsvis sedan og coupe.. Så sånn sett er det ett fett..

Gå for IS... 320'er er ofte "used and abused"... Akkurat så sterk motor til at det slipper, akkurat så svak til at det ryker..

Skrevet

320en er et bedre utgangspunkt hvis en skal ettermontere turbo/kompressor. Lyden er mye råere, bilen er raskere, og vektfordelingen er tilnærmet 50/50. Etter å ha hatt 6er, vil i alle fall jeg aldri vurdere en 4 sylindret bil, selv ikke en s2000.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...