Mainn Skrevet Mai 1, 2007 Skrevet Mai 1, 2007 Vurderer å kjøpe meg en bil (E36) til privatbruk, men som jeg gjerne vil på bane med i blant også. Hva tror dere passer best av 318is eller en 320? Ønsker anbefalinger......bensinforbruk/vektfordeling/holdbarhet....
hagenisse Skrevet Mai 1, 2007 Skrevet Mai 1, 2007 318is er jo verdens beste bil! Bensinforbuk og vektfordeling går vel i retning 318is, men det er marginale greier som du neppe merker. Til gjengjeld er det penere lyd i 320. Jeg hadde ikke brydd meg så mye om hvilken av motorene som stod i, men heller prøvd å finne en i god stand..
Dirty Skrevet Mai 1, 2007 Skrevet Mai 1, 2007 Tror kanskje jeg ville tatt 320 siden det er finere lyd, men det er det er det eneste en en is gjøre det bedre på bane en en 320, iallefall det jeg har hørt
bmw-m-power Skrevet Mai 1, 2007 Skrevet Mai 1, 2007 is!! etter det e har erfart går is bedre en 320!! kem e du mainn?
Hansh Skrevet Mai 1, 2007 Skrevet Mai 1, 2007 Lager BMW biler som ikke har optimal vektfordeling da? Alle de vanlige skal ihvertfall ha 50/50 fordeling. Ellers er lyden i 6'eren noe for seg selv, men IS'en skal vel være raskere til 100?
cornelius Skrevet Mai 1, 2007 Skrevet Mai 1, 2007 Jeg hadde ikke brydd meg så mye om hvilken av motorene som stod i, men heller prøvd å finne en i god stand.. Støtter den
mAZE Skrevet Mai 1, 2007 Skrevet Mai 1, 2007 Jeg personlig hadde nok gått for en 318is med tanke på moro, og 320 for lyden sin del. Mener også at 318is'n er hakket raskere enn 320'n. Og den bruker vel endel mindre bensin enn hva 320'n gjør.
CrZyWiz Skrevet Mai 1, 2007 Skrevet Mai 1, 2007 Is går ikke raskere rett fram værtfall. De går så og si likt, muligens litt i favør 320 i høyere hastigheter. dvs gir en 318is gass 1sek før 320 drar den ifra og motsatt. Man kan innrømme at det ikke alltid er det man selv har som går best. Jeg ville ikke hengt meg opp i nøyaktig hvilken, men letet etter begge 2, å tatt den man fant i best stand og med det rette utstyret.
Nøstbakken Skrevet Mai 1, 2007 Skrevet Mai 1, 2007 Eg har selv ein Is.. Du får vel eit litt mindre bensin forbruk kansje litt biligere forsikring, Men det som er mest viktigt er å finne ein bil i bra stand og noko du liker . Men kan anbefale 318is..
Ad|oS Skrevet Mai 1, 2007 Skrevet Mai 1, 2007 Har selv 320i og har egentlig mer lyst på is-bil. Både fordi jeg da får coupe (har sedan) og noe mindre forbruk. Kunne spart mye penger på det hehe Den lille ekstra effekten man får fra 2-literen er ikke mye, men derimot er lyden veldig mye finere med tanke på at det er en sekser. Pass bare på at du får en i bra stand
antiloop Skrevet Mai 1, 2007 Skrevet Mai 1, 2007 318is - 0-100km/t 10,2 sek. toppfart 213 km/t 320i - 0-100km/t 9,9 sek. toppfart 214 km/t Begge er 95mod og i coupe.
BreitBau Skrevet Mai 2, 2007 Skrevet Mai 2, 2007 Har selv 320i og har egentlig mer lyst på is-bil. Både fordi jeg da får coupe (har sedan) og noe mindre forbruk. Kunne spart mye penger på det hehe Den lille ekstra effekten man får fra 2-literen er ikke mye, men derimot er lyden veldig mye finere med tanke på at det er en sekser. Pass bare på at du får en i bra stand Man får nå både 320 og 318IS i henholdsvis sedan og coupe.. Så sånn sett er det ett fett.. Gå for IS... 320'er er ofte "used and abused"... Akkurat så sterk motor til at det slipper, akkurat så svak til at det ryker..
B.E.E. Skrevet Mai 2, 2007 Skrevet Mai 2, 2007 320en er et bedre utgangspunkt hvis en skal ettermontere turbo/kompressor. Lyden er mye råere, bilen er raskere, og vektfordelingen er tilnærmet 50/50. Etter å ha hatt 6er, vil i alle fall jeg aldri vurdere en 4 sylindret bil, selv ikke en s2000.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå